zawór bezpieczeństwa

1. Data: 2012-02-29 07:49:30

Temat: zawór bezpieczeństwa
Od: "Picia" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Mam podgrzewacz wody pojemnościowy 150l tzw. American. Ostatnio zaczęła mi
się lać woda na zaworze bezp. (zbiornik wyrównawczy na obiegu jest).
Kupiłem inny na 6bar i też nie daje rady. Co dziwne ten oryginalny
amerykański też jest na sprężynie ale ma dodatkowo długi trzpień wchodzący
do środka boilera- po co?.
Zakładając że ciśnienie otwarcia na zaworze wynosi 6,7bar a ciśnienie w
instalacji 4 bar to dlaczego puszczają?

--
Piotr

2. Data: 2012-02-29 09:11:32

Temat: Re: zawór bezpieczeństwa
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 29.02.2012 08:49, Picia pisze:
> [...]
> wchodzący do środka boilera- po co?.
> Zakładając że ciśnienie otwarcia na zaworze wynosi 6,7bar a ciśnienie w

A jesteś pewien, że w podgrzewaczu ciśnienie też jest 4 bar?

Lepiej żeby upuszczało, niż żeby wybuchło.

3. Data: 2012-02-29 09:54:04

Od: "Jackare" <1...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Picia" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Zakładając że ciśnienie otwarcia na zaworze wynosi 6,7bar a ciśnienie w
> instalacji 4 bar to dlaczego puszczają?

Zapewne naczynie przeponowe się skończyło lub istotnie spadło na nim
ciśnienie powietrza. Powietrze w naczyniu powinno być nabijane na zimno i na
pustym naczyniu. Jeżeli masz wysokie ciśnienie to wszystko idzie w zawór
bezpieczeństwa. Do tego dochodzi dodatkowy wzrost ciśnienia od temperatury
wody. Przy wysokich wartościach ciśnienia w wodociągu nalezy stosować
reduktory

4. Data: 2012-02-29 09:59:30

Od: "Picia" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jesteś pewien, że w podgrzewaczu ciśnienie też jest 4 bar?

Po to jest zbiornik przeponowy aby rekompensować ciśnienie po podgrzaniu
wody.
Oczywiście nie wiem jakie jest ciśnienie bo na instalacji wodociągowej nie
mam manometru.
Choć na zdrowy rozum tak jak piszesz może przekraczać choć wydaje mi się to
nieprawdopodobne aby w wodociągach było 7 bar.

--
Piotr

5. Data: 2012-02-29 10:06:50

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 29 lutego 2012, 10:59:30 UTC+1 użytkownik Picia napisał:

> Po to jest zbiornik przeponowy aby rekompensować ciśnienie po podgrzaniu
> wody.

Ot to i może on jest uszkodzony. Sprawdż to.

> [...]
> Choć na zdrowy rozum tak jak piszesz może przekraczać choć wydaje mi się to
> nieprawdopodobne aby w wodociągach było 7 bar.

W sumie powinien byc reduktor przy wodomierzu

6. Data: 2012-02-29 11:10:59

Od: "Picia" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zmierzyłem ciśnienie na zaworku w naczyniu wzbiorczym i wynosi 2,5 bar. No i
co?
Choć na zimnej wodzie nie lało a jak włączyłem gaz na podgrzewaczu to
zaczęło się lać po podgrzaniu wody dopiero.
I to jest dla mnie dziwne.
Sprawdzę to naczynie choć spuściłem trochę powietrza i wody tam nie było
więc membrana nie jest chyba dziurawa.
Kolejna sprawa że zaczęło się to mi dziać jak przeszedłem z własnej studni
(ciś. ustawione na 4bar) na wodociągi.

--
Piotr

7. Data: 2012-02-29 11:38:11

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 29.02.2012 12:10, Picia pisze:

> [...]
> Kolejna sprawa że zaczęło się to mi dziać jak przeszedłem z własnej
> studni (ciś. ustawione na 4bar) na wodociągi.

Ale bez reduktora?

Bo w wodociągach ciśnienie może być mocno niestabilne - mogą być dość
gwałtowne skoki.

Pomijając kwestię zaworu bezpieczeństwa - jeśli masz gdzieś elastyczne
wężyki, takie skoki mogą je naruszyć.

Dlatego lepiej jest mieć reduktor.

8. Data: 2012-02-29 12:00:28

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 29.02.2012 10:59, Picia pisze:

> Po to jest zbiornik przeponowy aby rekompensować ciśnienie po podgrzaniu
> wody.

Niekoniecznie.

Zależy, gdzie jest zamontowany i czy po drodze nie ma jakichś zaworów
zwrotnych lub innych które powodują, że w przeponowym jest 2,5bar, a w
bojlerze powyżej 6bar.

Swoją szosą - dlaczego koniecznie przeponowy? Ja mam hydroforowy bez
przepony i działa ładnie :)

9. Data: 2012-02-29 14:07:41

Od: "Picia" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale bez reduktora?

Nie mam reduktora to pewne nie wiem jak sąsiad bo u niego jest główne
przyłącze bo mieszkamy w "bliźniaku".

--
Piotr

10. Data: 2012-02-29 16:56:01

Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i co?

> Kolejna sprawa że zaczęło się to mi dziać jak przeszedłem z własnej studni

U mnie wi instrukcji do naczynia wzbiorczego było, żeby ustawić o 0,2bara
więcej niż w instalacji. Ja mam 5bar na zimnej wodzie więc mam ustawione na
5,2bara w naczynku wyrównawczym. Zawór bezpieczeństwa mam na 7bar i ani razu
nie zadziałał.

Zegar elektroniczny
Domofon na kartę zblizeniową zamiast na klusz w bloku,
Jaka taryfa do karty SIM w centralce alarmowej?
roznica w prasowaniu zelazkiem zwyklym, a zelazkiem z generatorem pary
Stare normy żyzycia wody