Data: 2012-03-25 01:23:05
Temat: Re: dlaczego potrzebujemy piękna
Od: Nemezis <s...@g...com>
Pokaż wszystkie nagłówki
Nemezis napisał(a):
> zażółcony napisał(a):
> > W dniu 2012-03-25 00:50, Nemezis pisze:
> > >
> > >
> > > za��cony napisa�(a):
> > >> W dniu 2012-03-24 21:34, Chiron pisze:
> > >>>
> > >>> U�ytkownik "Nemezis"<s...@g...com> napisa� w wiadomo�ci
> > >>> news:02101a91-2671-467d-a679-bc6f40c08179@em9g2000vb
b.googlegroups.com...
> > >>>
> > >>> Szokuj�ce dlaczego dziewczynka czyta spro�ne wiersze? Dziewczynka to
> > >>> pod�wiadomo��. Spro�ne wiersze to wyparcie tre�ci
> > >>> seksualnych.............pi�kne czy brzydkie? Zachwycaj�ce moim zdaniem
> > >>> ale nie dla debili.
> > >>>
> > >>> ====================================================
==========
> > >>>
> > >>> glob- tyle, �e skoro pornografia to sztuka, tak samo jak siu�ki czy kupa
> > >>> artysty- to na takim poziomie jest �ycie zachwyconych odbiorc�w takiej
> > >>> "sztuki"- g�wnianym:-(
> > >>
> > >> Ale dlaczego TY si� tak tym 'obcym g�wnem' podniecasz ?
> > >
> > > Od "�niadania na trawie" zaczyna si� impresjonizm, a jaki skandal ten
> > > obrazek wywo�a� na p� europy, �e naga kobieta w�r�d ubranych
m�czyzn
> > > i jeszcze patrzy na widza co za wulgaryzm...........
> > >
> > > http://pl.m.wikipedia.org/wiki/%C5%9Aniadanie_na_tra
wie
> >
> > Qra, glob teďż˝ jakoďż˝ tak.
>
> Rany Redart ach taka " Olimpia" aż się spuściłem:)............
>
> Śpiąca Wenus z Urbino " zainspirowała Maneta do namalowania w 1863
> roku,, Olimpii ". Dwa lata później postanowił przedstawić ją jurorom z
> Salonu, czym wywołał tak wielki skandal, ze musiał wyjechać z Francji,
> a później przebywając nawet w Hiszpanii, chronić się przed
> niesamowicie agresywnymi atakami krytyków. Do obrazu pozowała mu ta
> sama modelka, która pozowała do nie mniej słynnego ,, Śniadania na
> trawie ", czyli Victorine Meurent , kochanka Maneta. Na obrazie
> widzimy nagą kobietę w pozycji półleżącej, pościel na której leży jest
> biała, wzdłuż ciała został ułożony niedbale piękny jasny szal z
> motywami kwiatowymi. Naga piekność patrzy wyzywającym wzrokiem na
> widza. Zdobią ją tylko małe drobiazgi, czyli założona na ręce złota
> bransoleta, a za uchem wpięty kwiat. Aksamitna czarna wstążka wokół
> szyi jeszcze bardziej rozbiera ciało i siłą kontrastu podkreśla
> perłowy odcień skóry. Tło obrazu jest ciemne, czarny jest również
> kotek znajdujący się nieopodal nóg Olimpii. Zresztą kot ma efektownie
> wygięty grzbiet, szeroko otwarte oczy i wydaje się wrogi, gotów
> skoczyć na intruza, miał symbolizować kobiecą zmysłowość i
> seksualność. Stojąca za łożem ciemnoskóra, otyła służąca pokazuje
> nagiej damie przepiękny, ogromny bukiet kwiatów, przypuszczalnie
> prezent od klienta, który czeka pewnie w przyległym pokoju. Ciekawe,
> że ten przepyszny bukiet w rękach służącej także wzbudzał niesamowite
> protesty widzów z czasów Maneta, ponieważ zajmuje prawie tyle samo
> miejsca na obrazie co sam akt kobiecy! W istocie można odnieść
> wrażenie, że widz oglądając ten obraz, zostaje mimowolnie obsadzony w
> roli klienta chcącego skorzystać z jej usług. Jakże obraźliwe musiało
> to być dla szanowanych obywateli!Oburzenie krytyków budziły nie
> całkiem proporcjonalne rozmiary przedmiotów, a także sama kobieta,
> która zdaniem krytyków przedstawiała ... ,,samicę goryla". I
> bynajmniej nie byli to tylko krytycy ...w spódnicach. Na swoją obronę,
> Manet próbował wyjaśniać, że nie chciał upiększać przedmiotów ale
> przedstawiać je takimi jakie są. Oddał tylko hołd swojej miłości.
> Chciał wyrazić jej indywidualność, wznieść ją na piedestał i uczynić z
> tej konkretnej kobiety współczesną Wenus. Ale niezależnie od opinii
> autora arcydzieła, współcześni jemu znawcy oraz zwykli widzowie i tak
> wiedzieli swoje. Zaczęła się "jazda bez trzymanki". Obraz był
> wyszydzany jako"ucieleśnienie szpetoty","małpa" i "cuchnąca
> kurtyzana".
> Krytycy z paryskich dzienników mieli żniwa,
>
>
> http://utw-art.blogspot.in/2011/05/rozwazania-na-tem
at-malarstwa.html
Chiron się zesra.............
http://flaneriaa.blox.pl/resource/origine_du_monde1.
jpg
Gustave Courbet, Początek świata , 1866
|