Data: 2012-03-25 01:49:09
Temat: Re: dlaczego potrzebujemy piękna
Od: Nemezis <s...@g...com>
Pokaż wszystkie nagłówki
Nemezis napisał(a):
> Nemezis napisał(a):
> > zażółcony napisał(a):
> > > W dniu 2012-03-25 00:50, Nemezis pisze:
> > > >
> > > >
> > > > za��cony napisa�(a):
> > > >> W dniu 2012-03-24 21:34, Chiron pisze:
> > > >>>
> > > >>> U�ytkownik "Nemezis"<s...@g...com> napisa� w wiadomo�ci
> > > >>> news:02101a91-2671-467d-a679-bc6f40c08179@em9g2000vb
b.googlegroups.com...
> > > >>>
> > > >>> Szokuj�ce dlaczego dziewczynka czyta spro�ne wiersze? Dziewczynka to
> > > >>> pod�wiadomo��. Spro�ne wiersze to wyparcie tre�ci
> > > >>> seksualnych.............pi�kne czy brzydkie? Zachwycaj�ce moim zdaniem
> > > >>> ale nie dla debili.
> > > >>>
> > > >>> ====================================================
==========
> > > >>>
> > > >>> glob- tyle, �e skoro pornografia to sztuka, tak samo jak siu�ki czy
kupa
> > > >>> artysty- to na takim poziomie jest �ycie zachwyconych odbiorc�w takiej
> > > >>> "sztuki"- g�wnianym:-(
> > > >>
> > > >> Ale dlaczego TY si� tak tym 'obcym g�wnem' podniecasz ?
> > > >
> > > > Od "�niadania na trawie" zaczyna si� impresjonizm, a jaki skandal ten
> > > > obrazek wywo�a� na p� europy, �e naga kobieta w�r�d ubranych
m�czyzn
> > > > i jeszcze patrzy na widza co za wulgaryzm...........
> > > >
> > > > http://pl.m.wikipedia.org/wiki/%C5%9Aniadanie_na_tra
wie
> > >
> > > Qra, glob teďż˝ jakoďż˝ tak.
> >
> > Rany Redart ach taka " Olimpia" aż się spuściłem:)............
> >
> > Śpiąca Wenus z Urbino " zainspirowała Maneta do namalowania w 1863
> > roku,, Olimpii ". Dwa lata później postanowił przedstawić ją jurorom z
> > Salonu, czym wywołał tak wielki skandal, ze musiał wyjechać z Francji,
> > a później przebywając nawet w Hiszpanii, chronić się przed
> > niesamowicie agresywnymi atakami krytyków. Do obrazu pozowała mu ta
> > sama modelka, która pozowała do nie mniej słynnego ,, Śniadania na
> > trawie ", czyli Victorine Meurent , kochanka Maneta. Na obrazie
> > widzimy nagą kobietę w pozycji półleżącej, pościel na której leży jest
> > biała, wzdłuż ciała został ułożony niedbale piękny jasny szal z
> > motywami kwiatowymi. Naga piekność patrzy wyzywającym wzrokiem na
> > widza. Zdobią ją tylko małe drobiazgi, czyli założona na ręce złota
> > bransoleta, a za uchem wpięty kwiat. Aksamitna czarna wstążka wokół
> > szyi jeszcze bardziej rozbiera ciało i siłą kontrastu podkreśla
> > perłowy odcień skóry. Tło obrazu jest ciemne, czarny jest również
> > kotek znajdujący się nieopodal nóg Olimpii. Zresztą kot ma efektownie
> > wygięty grzbiet, szeroko otwarte oczy i wydaje się wrogi, gotów
> > skoczyć na intruza, miał symbolizować kobiecą zmysłowość i
> > seksualność. Stojąca za łożem ciemnoskóra, otyła służąca pokazuje
> > nagiej damie przepiękny, ogromny bukiet kwiatów, przypuszczalnie
> > prezent od klienta, który czeka pewnie w przyległym pokoju. Ciekawe,
> > że ten przepyszny bukiet w rękach służącej także wzbudzał niesamowite
> > protesty widzów z czasów Maneta, ponieważ zajmuje prawie tyle samo
> > miejsca na obrazie co sam akt kobiecy! W istocie można odnieść
> > wrażenie, że widz oglądając ten obraz, zostaje mimowolnie obsadzony w
> > roli klienta chcącego skorzystać z jej usług. Jakże obraźliwe musiało
> > to być dla szanowanych obywateli!Oburzenie krytyków budziły nie
> > całkiem proporcjonalne rozmiary przedmiotów, a także sama kobieta,
> > która zdaniem krytyków przedstawiała ... ,,samicę goryla". I
> > bynajmniej nie byli to tylko krytycy ...w spódnicach. Na swoją obronę,
> > Manet próbował wyjaśniać, że nie chciał upiększać przedmiotów ale
> > przedstawiać je takimi jakie są. Oddał tylko hołd swojej miłości.
> > Chciał wyrazić jej indywidualność, wznieść ją na piedestał i uczynić z
> > tej konkretnej kobiety współczesną Wenus. Ale niezależnie od opinii
> > autora arcydzieła, współcześni jemu znawcy oraz zwykli widzowie i tak
> > wiedzieli swoje. Zaczęła się "jazda bez trzymanki". Obraz był
> > wyszydzany jako"ucieleśnienie szpetoty","małpa" i "cuchnąca
> > kurtyzana".
> > Krytycy z paryskich dzienników mieli żniwa,
> >
> >
> > http://utw-art.blogspot.in/2011/05/rozwazania-na-tem
at-malarstwa.html
>
> Chiron się zesra.............
>
>
> http://flaneriaa.blox.pl/resource/origine_du_monde1.
jpg
>
>
> Gustave Courbet, Początek świata , 1866
A tego nie znałem, ciekawe.............
Wiktora Aleksandrowicza Lyapkalo (Ljapkało) - ??????? ??????
????????????? (ur. 18.09.1956r w Ukcie, Republika Komi), współczesnego
rosyjskiego malarza, niestety praktycznie u nas nieznanego.
http://4.bp.blogspot.com/_nv7eElu0cow/TOUuXV5sgeI/AA
AAAAAABRc/JSGpqKLmbzY/s1600/akt3.jpg
http://4.bp.blogspot.com/_nv7eElu0cow/TOUr1t2mRjI/AA
AAAAAABRM/FvInRSwWMHk/s1600/por8.jpg
http://3.bp.blogspot.com/_nv7eElu0cow/TOUrHaQ4c9I/AA
AAAAAABRA/NfNpVQFylbY/s1600/akt15.jpg
http://1.bp.blogspot.com/_nv7eElu0cow/TOUqJy2B4EI/AA
AAAAAABQ4/cu68MBWGKX0/s1600/Lyapkalo_Viktor_Glass_wi
th_a_water.jpg
http://4.bp.blogspot.com/_nv7eElu0cow/TOUr2nJOv0I/AA
AAAAAABRU/62-G1zmAC7I/s1600/por3.jpg
|