do Marcina Coolera:)

1. Data: 2002-12-18 09:20:45

Temat: do Marcina Coolera:)
Od: "iza" <i...@i...org> szukaj wiadomości tego autora

Witaj Marcinie,
Przepraszam, ze mi sie tak wsiaklo na dluzej.
Mialam podeslac anglo-linki na temat ketozy, weglowodanow w ujeciu
biochemicznym, ale nic nie mam :((((
Padl mi cholerny dysk i musze je znow uzbierac.
W kazdym razie, w skrocie opowiem o czym tam bylo: m.in. o tym, ze
ketoza jest jak najbardziej naturalnym stanem (wszyscy, na roznych
dietach, znamy ten stan) absolutnie nieszkodliwym. Rowniez
permanentna ketoza jest stanem naturalnym.
Zmiana z pieca weglowego na piec tluszczowy nie powinna zatem budzic
zadnych sensacji (a budzi!) i jak sam pewnie widzisz, optymalni,
ktorzy jedza dokladnie to co inni, zmieniajac wylacznie proporcje,
maja sie dobrze.
Ktory piec jest wydajniejszy? Wot, zagadka. Mam nadzieje, ze predzej
czy pozniej bedzie nam dane dowiedziec sie, ze oba piece potrafia
rownie dobrze funkcjonowac i zakonczy sie krucjata przeciwko ludziom
popierajacym i stosujacym 'diete optymalna'.
Byc moze ktos z optymalnych moglby wrzucic ciekawe polskie
opracowania biochemiczne na ten temat, bylabym niezmiernie wdzieczna
:)
Pozdrowki przedswiateczne,
Iza

2. Data: 2002-12-18 10:01:50

Temat: Re: do Marcina Coolera:)
Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "iza" <i...@i...org> napisał w wiadomości

> Przepraszam, ze mi sie tak wsiaklo na dluzej.
> Mialam podeslac anglo-linki na temat ketozy, weglowodanow w ujeciu
> biochemicznym, ale nic nie mam :((((

AFAIR rozmawialismy o wolnych rodnikach, nie o ketonach :)

> [...]
> dietach, znamy ten stan) absolutnie nieszkodliwym. Rowniez
> permanentna ketoza jest stanem naturalnym.

Niestety, niezupelnie.

"Stezenie calkowite cial ketonowych we krwi dobrze odzywionych ssakow
normalnie nie przekracza 0.2 mmol/l. (...) U czlowieka utrata cial
ketonowych z moczem wynosi zwykle mniej niz 1 mg/24 h. Stany zwiekszonego
stezenia cial ketonowych we krwi okresla sie jako ketonemie
(hiperketonemie), zas zwiekszone ich wydalanie z moczem jako ketonurie. Oba
te stany okresla sie jako ketoze." Biochemia Harpera, wyd. III, PZWL, W-wa
1995, s.267

"Najprostsza postac ketozy wystepuje przy glodzeniu, kiedy dochodzi do
wyczerpania sie zapasow weglowodanowych i do zwiekszenia stezenia wolnych
kwasow tluszczowych. Kazdy inny stan, w ktorym wystepuje ketoza, nie rozni
sie jakosciowo od tego modelu metabolicznego, ale ilosciowo moze byc tak
nasilony, ze jest przyczyna stanow chorobowych obserwowanych np. w cukrzycy
(diabetes mellitus), w zatruciu ciazowym u owiec i ketozie u mlecznych krow.
Postacie ketozy pozbawione znaczenia chorobowego stwierdza sie u osob
zywionych dieta o duzej zawartosci tluszczu oraz po wykonaniu ciezkiego
wysilku u niektorych osob na czczo." jw, s. 268

Wiec nie na kazdej diecie i nie u kazdego ketoza wystepuje, bo nie jest
ketoza odpowidnio niskie stezenie cial ketonowych we krwi.

> [...]
> zadnych sensacji (a budzi!) i jak sam pewnie widzisz, optymalni,
> ktorzy jedza dokladnie to co inni, zmieniajac wylacznie proporcje,

Tak, ostatnie pare dni na grupie dieta.optymalna to m. in. doniesienia o
tym, ze kogos kluje w nerkach (po roku stosowania DO); ktos inny zaliczyl
prochnice, problemy z dziaslami, tradzik (w wieku 30 lat), wysoki i
nierownomierny puls, znaczne obnizenie popedu seksualnego, depresje i objawy
nerwicy (pol roku na DO, dieta konsultowana z kilkoma optylekarzami); wiele
watkow traktuje o pryszczach i sposobach radzenia sobie z nimi (drozdze,
suplementy B kompleks), co chyba dobitnie pokazuje prawdopodobienstwo
niedoborow witaminowych na DO; wciaz wraca rowniez sprawa bolu w okolicach
klatki piersiowej, ktory wymusza odejscie od proporcji B:T:W proponowanych
przez Kwasniewskiego. Przypadki nie sa odosobnione, wiec podziwiam optymizm
tych, ktorzy uwazaja DO za najlepszy i bezproblemowy sposob odzywiania dla
czlowieka.

Pozdrawiam,
Cooler

3. Data: 2002-12-18 10:35:22

Od: "iza" <i...@i...org> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.pl>
napisał:

> AFAIR rozmawialismy o wolnych rodnikach, nie o ketonach :)

Zgoda, o tym tez mialam :)

> [...]
ketonurie. Oba
> te stany okresla sie jako ketoze." Biochemia Harpera, wyd. III,

Ok, ale gdzie tu jest o tym, ze to szkodliwe?

> [...]
> zywionych dieta o duzej zawartosci tluszczu oraz po wykonaniu
ciezkiego
> wysilku u niektorych osob na czczo." jw, s. 268

Wychodzi wiec na to, ze kazda moja glodowka, a bylo ich kilka,
uszkodzily mi to i owo :-(
Wiecej - kazdy stan glodzenia (przerwy miedzy posilkami + wysilek,
zdarza mi sie to) to rowniez stany zagrazajace memu zdrowiu.
Tak?

> Wiec nie na kazdej diecie i nie u kazdego ketoza wystepuje, bo nie
jest
> ketoza odpowidnio niskie stezenie cial ketonowych we krwi.

A w trakcie 14 dniowych glodowek?

> [...]
optymizm
> tych, ktorzy uwazaja DO za najlepszy i bezproblemowy sposob

Zajrze tam.
Podasz mi nazwe serwera?
pozdro
Iza

4. Data: 2002-12-18 11:09:53

Od: "melaine" <m...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "iza" <i...@i...org> napisał w wiadomości
<ciach>
> A w trakcie 14 dniowych glodowek?
(...)
> Zajrze tam.
> Podasz mi nazwe serwera?

Przepraszam, że się wtrącę, ale chciałam zapytać o te 14 dniowe
głodówki.
Czy któreś z Was katuje się w taki sposób?
Przy okazji podam Ci nazwę serwera
news.plocman.pl
podczytywałam, a i owszem :)
--
Pozdrowienia
Mel.

5. Data: 2002-12-18 11:54:03

Od: "iza" <i...@i...org> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "melaine" <m...@w...poczta.onet.pl> napisał:

> Przepraszam, że się wtrącę, ale chciałam zapytać o te 14 dniowe
> głodówki.
> Czy któreś z Was katuje się w taki sposób?

Ja sie wykatowalam trzema po 7 dni, moj luby - dwiema po 15 dni i
jedna 21-dniowa.
Moja szwagierka pobila rekord: cos kolo miesiaca to trwalo :)))))
Mam rowniez kilku znajomych, ktorzy robia to regularnie i zawsze jest
to minimum te 7 dni.
Dodam od siebie, ze nie ma to nic wspolnego z katunkiem ;)

> Przy okazji podam Ci nazwę serwera
> news.plocman.pl

dzieki serdeczne,
Iza

6. Data: 2002-12-19 10:13:47

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ok, ale gdzie tu jest o tym, ze to szkodliwe?

Nie powiedzialem nigdzie, ze z zasady ketoza jest szkodliwa. Twierdze
jedynie (i podpieram sie przy tym fachowa literatura), ze nie jest ona
stanem naturalnie obserwowanym w kazdym modelu zywienia, a juz w
szczegolnosci w swojej permanentnej formie.

> [...]
> Wiecej - kazdy stan glodzenia (przerwy miedzy posilkami + wysilek,
> zdarza mi sie to) to rowniez stany zagrazajace memu zdrowiu.

Nie. Nasilona ketoza moze byc przyczyna okreslonych stanow chorobowych.
Ketoza glodowkowa czy wystepujaca u ludzi jedzacych rzadko, np. rano i
wieczorem - raczej nie. Co do ketozy permanentnej, ktora moze (podkreslam -
moze - gdyz chyba jeszcze nikt z optymalnych udzielajacyh sie w usenecie nie
zaserwowal sobie badania stezenia cial ketonowych we krwi i nie
zaprezentowal publicznie ich wynikow) wystepowac przy stosowaniu diety
optymalnej, to nie wypowiem sie.

> A w trakcie 14 dniowych glodowek?

Nie mam pojecia. Jesli zyjesz i masz sie dobrze? Sporadycznie, czy tez
okresowo (pory roku i zwiazana z nimi rozna dostepnosc pozywienia)
wystepujacy stan glodu jest chyba czesto spotykany w historii czlowieka jako
gatunku.

> Zajrze tam.

Oprocz korzystania z serwera news.plocman.pl mozna czytac i pisac ne te
grupe przez bramke www:
http://forum.optymalni.org/

Pozdro,
Cooler