do koneserów serów (czyli jeśli nie lubisz wina - nie czytaj)

31. Data: 2012-01-23 13:11:09

Temat: Re: do koneserów serów (czyli jeśli nie lubisz wina - nie czytaj)
Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 23 Sty, 12:32, XL <i...@g...pl> wrote:

> > /Nie oszukuje ;-)
>
> He he :-)

Oszukiwałby, gdyby powiedział, że 100 % owczy.

> Czasem mam przywiezione "z gór" - ale to też
> sama sól. Zeby się nie psuły. Nie toleruję.

To ja mam chyba w miarę szczęście, bo nie trafił mi się jakiś
szczególnie słony.

> Pamiętam te z dzieciństwa - nie były takie słone i przyjemnie chrzęściły w
> zębach - owcze oscypki miały tę cechę, te dzisiejsze owczo-krowie nie.

Takie chrzęszczenie - piszczenie? To te, które czasem kupuję - maja
to ;-)

Ania

32. Data: 2012-01-23 13:49:31

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 23 Jan 2012 05:11:09 -0800 (PST), czeremcha napisał(a):

> [...]
> szczególnie słony.

> Takie chrzęszczenie - piszczenie? To te, które czasem kupuję - maja

To mleko od tej jednej owcy widać starcza... :-D

--
XL

33. Data: 2012-01-23 21:08:14

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 23 Sty, 14:49, XL <i...@g...pl> wrote:

> To mleko od tej jednej owcy widać starcza... :-D

Widać ta owca ma dobre geny ;-)

Ania

34. Data: 2012-01-24 20:05:53

Od: Bożena <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"czeremcha" <> wrote in message
.googlegroups.com...
On 23 Sty, 12:32, XL <i...@g...pl> wrote:
> [...]
> zębach - owcze oscypki miały tę cechę, te dzisiejsze owczo-krowie nie.
|
| Takie chrzęszczenie - piszczenie? To te, które czasem kupuję - maja

A propos tego charakterystycznego chrzęszczenia - piszczenia kozie "oscypki"
też to mają :)

Bożena.

35. Data: 2012-01-25 03:18:05

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-01-24 21:05, Bożena pisze:

> A propos tego charakterystycznego chrzęszczenia - piszczenia kozie "oscypki"
> też to mają :)

I halloumi :)

--
Pozdrawiam - Aicha

Ze szkoły zostały mi tylko luki w wykształceniu
/Oskar Kokoschka/

36. Data: 2012-01-28 15:49:55

Od: "michalek" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> I halloumi :)
>
> --
> Pozdrawiam - Aicha

Bo to piszczenie chrzęszczenie wynika z zastosowania odpowiednio
długo wysokiej temperatury obróbki masy serowej przed jej odciśnięciem.
Zastosowanie za wysokiej temperatury powoduje to chrzęszczenie
i w większości serów jest traktowane jako wada.
Bułgarski kaszkawał należy do tych, w których chodzi
o uzyskanie tego chrzęstu. Prawdopodobnie w haloumi też.
A nasze oscypki są robione chyba raczej w dość mało powtarzalnych
warunkach i dlatego jedni robią tak a inni siak.

37. Data: 2012-01-28 16:24:56

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 28 Jan 2012 16:49:55 +0100, michalek napisał(a):

> A nasze oscypki są robione chyba raczej w dość mało powtarzalnych
> warunkach i dlatego jedni robią tak a inni siak.

Jesli nie chrzęszczą to znaczy że WODY mają za dużo. Oszustwo za oszustwem
- wspominany nadmiar soli wiąże ogromne ilości wody, celowo "oscypki" są
przesolone.
--
XL

no niestety