Forma na szarlotkę

1. Data: 2012-01-22 13:05:13

Temat: Forma na szarlotkę
Od: Kapsel <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć, słuchajcie jest taka rzecz, że wkrótce przyjdzie mi upiec ~4-5
szarlotek :)

Miałem kiedyś formę do tarty z grubej porcelany i się dobrze sprawdzała,
ale "wyszła" razem z ciastem, zaś biorąc liczbę powyżej, to 1 forma i tak
będzie nieekonomicznym rozwiązaniem na aktualny przypadek :)

Gdybym mógł, kupiłbym pewnie ze 2 porcelanowe formy do tarty ale nigdzie w
u mnie w Zagłębiu nie znalazłem, za to są formy inne - z blachy (czasem
napisane, że to na pizzę o_O) oraz zupełnie dziwne z silikonu :>

Co polecacie? Szukać porcelany, czy brać metalowe/gumowe?

Biorąc, to zawsze miałem też problem z wyjęciem ciasta z formy (bo zawsze
"wyklejam" kruchym ciastem formę i najpierw 5 minut podpiekam samo, i potem
jak się zrobi, to samo nie wyjcie w całości)... Jak ktoś ma jakiś trick na
wyciąganie ciasta z formy, to ja mu wszystko wtedy :)

--
Kapsel
http://kapselek.net

2. Data: 2012-01-22 13:07:36

Temat: Re: Forma na szarlotkę
Od: Kapsel <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 22 Jan 2012 14:05:13 +0100, Kapsel napisał(a):

> Cześć, słuchajcie jest taka rzecz, że wkrótce przyjdzie mi upiec ~4-5
> szarlotek :)

Ach, pytanie dodatkowe mam jeszcze, zapomniałem :]

Otóż, te 5 szarlotek ma powstać jednego wieczora, co dla mnie będzie DUŻYM
wyczynem (jestem generalnie jednozadaniowy).
Stąd pytanie - czy mogę sobie np. obrać jałbka i podpiec dzień wcześniej i
nic im nie będzie złego? Albo ciasto kruche dzień wcześniej i do lodówki
(bo nie wiem czy z ciasta z zamrażarki potem coś uda mi się uformować ;)

--
Kapsel
http://kapselek.net

3. Data: 2012-01-22 13:11:32

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-01-22 14:07, Kapsel pisze:
> Stąd pytanie - czy mogę sobie np. obrać jałbka i podpiec dzień
> wcześniej i nic im nie będzie złego?

Jak najbardziej, pod warunkiem, że je właśnie upieczesz/usmażysz, bo
świeże puszczą sok i ściemnieją.

> Albo ciasto kruche dzień wcześniej i do lodówki (bo nie wiem czy z
> ciasta z zamrażarki potem coś uda mi się uformować ;)

Tym lepiej - kruche ciasto jest najlepsze, jeśli się je porządnie
schłodzi w lodówce. Do tzw. pleśniaka to ja nawet przymrażałam lekko
ciasto tak, żebym potem mogła je zetrzeć na tarce na drobne wiórki.

Ewa

4. Data: 2012-01-22 13:47:52

Od: Bożena <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"Kapsel" <k...@o...pl> wrote in message
<...>
> [...]
| jak się zrobi, to samo nie wyjcie w całości)... Jak ktoś ma jakiś trick na
| wyciąganie ciasta z formy, to ja mu wszystko wtedy :)

Zanim wyłożysz ciastem formę, połóż do niej dwa paski papieru do pieczenia -
na krzyż, ale tak, by końce wystawały. Gdy ciasto się upiecze pociągniesz za
te końce i wyjmiesz ciasto.

Bożena.

5. Data: 2012-01-22 13:57:21

Od: Kapsel <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 22 Jan 2012 14:47:52 +0100, Bożena napisał(a):

> [...]
> na krzyż, ale tak, by końce wystawały. Gdy ciasto się upiecze pociągniesz za

Tak proste, że trudno uwierzyć :D kocham usenet! ^_^

--
Kapsel
http://kapselek.net

6. Data: 2012-01-22 19:32:12

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 22 Jan 2012 14:05:13 +0100, Kapsel napisał(a):

> Co polecacie? Szukać porcelany, czy brać metalowe/gumowe?

Jednorazowe aluminiowe.
--
XL

7. Data: 2012-01-22 19:34:47

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 22 Jan 2012 14:07:36 +0100, Kapsel napisał(a):

> [...]
> nic im nie będzie złego? Albo ciasto kruche dzień wcześniej i do lodówki
> (bo nie wiem czy z ciasta z zamrażarki potem coś uda mi się uformować ;)

Jak najbardziej.
Ciasto kruche/półkruche/śmietanowe/itp robię hurtowo i zamrażam w
porcjach,kiedy mam np dużo jajek/tłuszczu/śmietany do zagospodarowania.
Jabłka mam w słoikach - na zimę robię tego multum i po prostu czekają na
swoją kolej. Tak więc tym bardziej możesz przesmażyć jabłka tylko kilka dni
wcześniej i do lodówki, byle nie za długo, bo popleśnieją.
--
XL

8. Data: 2012-01-22 19:41:45

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 22 Jan 2012 14:47:52 +0100, Bożena napisał(a):

> [...]
> na krzyż, ale tak, by końce wystawały. Gdy ciasto się upiecze pociągniesz za

Albo można formę z wyjmowanym dnem sobie sprawić, taką zwykłą,
najzwyczajniejszą - mam ze cztery różnego kalibru, są EKSTRAwygodne, warto
używac też papieru do pieczenia do nich, bo łątwoiej oczyścić potem:
http://www.gama2000.pl/product/5/49

--
XL

9. Data: 2012-01-23 08:44:20

Od: Kapsel <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 22 Jan 2012 20:41:45 +0100, XL napisał(a):

> [...]
> najzwyczajniejszą - mam ze cztery różnego kalibru, są EKSTRAwygodne, warto
> używac też papieru do pieczenia do nich, bo łątwoiej oczyścić potem:

No wieeem, ale estetyka "karbowanego" brzegu w formie to tarty jest dla
mnie tak urocza, że trudno byłoby mnie namówić na "prostokątną" szarlotkę
;)

Ale może spróbuję w okrągłej formie zrobić, bo są takie otwierane też.

--
Kapsel
http://kapselek.net

10. Data: 2012-01-23 11:16:48

Od: Nika <w...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W Ikei kiedyś mieli porcelitowe formy do tarty, ale już chyba wycofali,
przynajmniej na stronie ich nie ma. Za to mają coś takiego blaszanego i
z wyjmowanym dnem:
http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/60133035/

- -
Nika

do koneserów serów (czyli jeśli nie lubisz wina - nie czytaj)
no niestety
Co do piwa?
Podpiwek Kujawski.
Hello All my friends,