do koneserów serów (czyli jeśli nie lubisz wina - nie czytaj)

1. Data: 2012-01-20 23:52:50

Temat: do koneserów serów (czyli jeśli nie lubisz wina - nie czytaj)
Od: "yapann" <y...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zakładam na ślepo, że każdy kto jest dostetecznie wysmakowany w serach -
lubi wino (czerwone wytrawne - (a jest jakies inne?)).

Smakoszów serów zapytać chciałam o gusta - w kategori sery dojrzewające
(6mc, 12 mc - starsze to już raczej jest inny pieniądz...)
- jakie konkretnie typy/rodzaje serów, oraz konkretne sery
(nazwy/producenci) uważacie za warte grzechu (w ogóle - samokowo, (oraz
oczywiście relatywnie - w swojej klasie cenowej))

/moje prerencje wplotę w ewentualną dyskusję/
Dzięki.

2. Data: 2012-01-21 05:39:54

Od: "jerzy.n" <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "yapann" <y...@p...pl> napisał w wiadomości
> Zakładam na ślepo, że każdy kto jest dostetecznie wysmakowany w serach -
> lubi wino (czerwone wytrawne - (a jest jakies inne?)).

Nie podawajmy serów "jak leci" z czerwonym winem !!!
Małe abc :
"...
Jeśli wpadną niezapowiedziani goście, nie mamy obowiązku podejmować ich
wystawnym obiadem. Fajnie jest posiedzieć i pogadać przy butelce wina. Do
wina możemy podać ser i bagietkę. Ważne tylko, aby odpowiednio dobrać smaki.
Oto kilka podpowiedzi.

Feta: idealnym towarzyszem będzie lekkie, młode wino o owocowym bukiecie -
powiedzmy Beaujolais. Pamiętajcie tylko, że nie chodzi o mazisty ser
fetopodobny, który można dostać w Polsce, a o prawdziwą fetę grecką.
Cheddar: dojrzałe odmiany tego sera świetnie smakują z winami sczepów Shiraz
albo australijskimi kupażami Shiraz i Cabernet.
Brie: ten najsłynniejszy ser francuski łączymy z dobrym francuskim winem.
Idealnym towarzyszem będzie Vouvray, Pinot Blanc oraz szampan.
Camembert: podobnie jak poprzednik, lubi wina białe, takie jak Chenin Blanc
lub Cabernets Blanc.
Gouda: mocny smak tego sera można podkreślić kieliszkiem Cabernet Sauvignon
lub Zinfandela.
Gruyere: szwajcarski ser o orzechowym, pikantnym posmaku dobrze skomponuje
się z Pinot Grigio i Cinsault (francuskim z regionu Languedoc-Roussillon
albo algierskim lub marokańskim).
Parmezan: przeważnie używamy go do posypywania spaghetti, ale dobry,
dojrzały parmezan świetnie smakuje na desce serów w parze z winami szczepów
Cabernet Sauvignon i Pinot Noir.
Ementaler: podajemy go z owocami (gruszki, jabłka) i orzechami albo szynką
(prosciutto) i salami. W tym pierwszym przypadku dobrym towarzystwem będzie
lekkie, białe wino o owocowym posmaku (m.in. portugalskie vinho verde), w
drugim - niezbyt ciężkie, młode wino czerwone..."
http://www.logo24.pl/Logo24/1,85828,5239181.html

3. Data: 2012-01-21 09:52:35

Od: Andy Niwiński <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"yapann" <y...@p...pl> schrieb im Newsbeitrag
> Zakładam na ślepo, że każdy kto jest dostetecznie wysmakowany w serach -
> lubi wino (czerwone wytrawne - (a jest jakies inne?)).

Taaaa, wielki to musi być "smakosz" co z win zna tylko czerwone wytrawne...
Jeśli się do nich zaliczasz, znaczy się - młody jesteś. Jak pożyjesz jeszcze
z 20 lat, wtedy pogadamy jakie jeszcze są wina.

Poczytaj:

http://www.wina.edu.pl/index.php?option=com_content&
view=article&id=50&Itemid=62

http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20
090804/MAGAZYNDOMOWY/52220045

http://kurdesz.com/PL/stol_piwniczka/index.php?artId
=82

4. Data: 2012-01-21 18:28:36

Od: Zenek <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-01-21 00:52, yapann pisze:
> [...]
> oczywiście relatywnie - w swojej klasie cenowej))
>

> /moje prerencje wplotę w ewentualną dyskusję/

Pewnie jak postawisz na stole camemberta z tesco i do tego butelke
kadarki w karafce i powiesz ze to jakis francuski sikacz to goscie beda
wniebowzieci. Kiedys podobny eksperyment z najtanszym korbolem dal
podobne rezultaty.

Ladna naklejka extra opakowanie i mozesz nasikac do butelki a wiekszosc
nie zauwazy roznicy.

5. Data: 2012-01-22 02:16:39

Od: "yapann" <y...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Zenek" <t...@p...pl> wrote in message
> Ladna naklejka extra opakowanie i mozesz nasikac do butelki a wiekszosc
> nie zauwazy roznicy.

większość, która nie pija wina (z 'poprawnego' procesu) na porządku
dziennym.

6. Data: 2012-01-22 02:17:57

Od: "yapann" <y...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"jerzy.n" <b...@g...com> wrote in message

to nie jest o wianch, tylko o SERACH.

7. Data: 2012-01-22 02:36:56

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-01-22 03:17, yapann pisze:

> "jerzy.n" <b...@g...com> wrote in message
>
> to nie jest o wianch, tylko o SERACH.

Bo tak trochę zmyliłaś tymi winami w temacie i w treści posta :)

--
Pozdrawiam - Aicha

Ze szkoły zostały mi tylko luki w wykształceniu
/Oskar Kokoschka/

8. Data: 2012-01-22 05:40:15

Od: "jerzy.n" <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> "jerzy.n" <b...@g...com> wrote in message
>
> to nie jest o wianch, tylko o SERACH.

Toż odpisałem ze do większości serów, czerwone wino pasuje jak palec do oka

9. Data: 2012-01-22 06:07:13

Od: Zenek <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-01-22 03:16, yapann pisze:
> "Zenek" <t...@p...pl> wrote in message
>
> większość, która nie pija wina (z 'poprawnego' procesu) na porządku
> dziennym.

A myslisz ze konesery to sa lepsze w te klocki ?

Wino to tylko kwasna woda nic ponadto.

10. Data: 2012-01-22 07:25:35

Od: "jerzy.n" <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zenek" <t...@p...pl> napisał w wiadomości

> A myslisz ze konesery to sa lepsze w te klocki ?
>
> Wino to tylko kwasna woda nic ponadto.

Oczywiscie ze tylko koneserzy mamrota są najlepsi w te klocki :-))

no niestety
Co do piwa?
Podpiwek Kujawski.
Hello All my friends,