Re: do noszacych soczewki kontaktowe.

From: "Kasia Lomanczyk" <k...@N...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.rec.uroda
Subject: Re: do noszacych soczewki kontaktowe.
Date: Sat, 20 Sep 2003 23:40:26 +0200

Użytkownik "Kuba" <g...@p...com> napisał w wiadomości
news:bki7t2$pav$1@nemesis.news.tpi.pl...
> nie gniewajcie sie, moze nie jest to do konca na temat urody, ale wiem, ze
> tu sporo osob nosi soczewki kontaktowe, dlatego mam pytanie: czy ktos
uzywal
> kiedys 3-miesiecznych szkielek firmy bousch&lomb (nie wiem czy to tak sie
> pisze). kiedys na samym poczatku noszenia mialam jedna pare (dobrana przez
> okuliste), ale w ogole nie moglam w nich czytac (jestem krotkowidzem)
> literki mi sie rozmazywaly,nie moglam rowniez pomalowac paznokci,
tragedia.
> za to z daleka widzialam idealnie. zaupelnie jakbym zamienila jedna wade
> [...]

Ja nosze Bausch&Lomb 3miesieczne i bardzo je sobie chwale. Jednak z
soczewkami to sprawa bardzo idywidualna, wiec moze byc tak, ze Ty akurat ich
nie tolerujesz. Jest tez jeszcze jedna kwestia: nie powinno sie kupowac
soczewek o takiej samej ilosci dioptrii co okulary ktore nosisz. Gdzies
kiedys czytalam jakis artykul na ten temat i pisano tam, ze soczewka jest
blizej oka niz szklo okularow, wiec musi byc nieco slabsza (chodzi o
zalamywanie sie swiatla czy cos). Glowy za to nie dam, moze to jakas kolejna
chora teoria, ale moze nie?
Natomiast zdecydowanie nie polecam plynu Bausch&Lomb ReNu Multi Plus. Dziwna
sprawa: mialam go na poczatku swojej "kariery soczewkowicza" i byl ok, ale
jak ostatnio kupilam butle, to mialam tak zaczerwienione i piekace oczy, ze
musialam przestac go uzywac. Po powrocie do mojego ukochanego Opti Free
dolegliwosci zniknely jak reka odjal. Nie mam pojecia co to bylo, uczulenie
jakies, ki diabel? A moze firma zmienila sklad chemiczny plynu?...