Strona główna Grupy pl.soc.dzieci.starsze do rodziców II klasistów ...

Grupy

Szukaj w grupach

 

do rodziców II klasistów ...

Liczba wypowiedzi w tym wątku: 28


« poprzedni wątek następny wątek »

11. Data: 2009-11-09 14:33:12

Temat: Re: do rodziców II klasistów ...
Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> napisał w wiadomości
news:hd99a0$s9p$1@nemesis.news.neostrada.pl...
>
> O czerwonej kartce to nawet nie chce myśleć. Dzieciaki jak rozwiązują
> testy
> to mają jakąś tam określoną punktacje. Więc jak na 17 mozliwych punktów
> dostaniesz 15,5 to masz 4 ( reszty nie wiem bo tróje to tylko raz córka
> przyniosła w 1 klasie ) - dla mnie trochę surowo. Chociaż powoli się
> przyzwyczajam że życie to nie je bajka i głaskać szkoła nie zamierza.

Że co??? To u moich dzieciaków nawet w starszych klasach tak nie ma, piątka
jest PRZYNAJMNIEJ do 91% (czyli 15,5/17 się łapie jak najbardziej), a na
niektórych przedmiotach piątka jest do 86%. Pani zdecydowanie przesadza.
Zwłaszcza, że to 2 klasa jest i pani prędzej uda się zniechęcić dzieciaki do
życia szkolnego niż przystosować do zasad ocenaiania w starszych klasach.
Zapytaj ją o kryteria. To naprawdę nie jest normalne.

O, znalazłam kawałek ze statutu szkoły młodej:
W szkole istnieją dwa systemy oceniania prac pisemnych:

a) 100% punktów za zadanie obowiązkowe

+ zadanie dodatkowe - ocena celująca

91% - 100% - ocena bardzo dobra

75% - 90% - ocena dobra

51% - 74% - ocena dostateczna

31% - 50% - ocena dopuszczająca

poniżej 30% - ocena niedostateczna




b)100% punktów za zadanie obowiązkowe

+ zadanie dodatkowe - ocena celująca

86% - 100% - ocena bardzo dobra

76% - 85% - ocena dobra

56% - 75% - ocena dostateczna

40% - 55% - ocena dopuszczająca

poniżej 40% - ocena niedostateczna

60% pracy stanowią wymagania konieczne + podstawowe.

Agnieszka

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


Zobacz także


12. Data: 2009-11-09 14:35:14

Temat: Re: do rodziców II klasistów ...
Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szpilka" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
news:hd98uf$4qk$1@node2.news.atman.pl...
>
> Wręcz im chyba wmówiła jakąś teorię, że w 1 i 2 klasie tych
>> najgorszych ocen w ogóle nie wolno stawiać.
>
> Takie trzymanie pod parasolem trochę. I potem szok w 4klasie :-)

Etam, szoku nie zanotowano :-)

Agnieszka

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


13. Data: 2009-11-09 14:39:06

Temat: Re: do rodziców II klasistów ...
Od: "Szpilka" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora


Użytkownik "Agnieszka" <a...@z...pl> napisał w wiadomości
news:hd9a08$sqc$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> Użytkownik "Szpilka" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
> news:hd98uf$4qk$1@node2.news.atman.pl...
>>
>> Wręcz im chyba wmówiła jakąś teorię, że w 1 i 2 klasie tych
>>> najgorszych ocen w ogóle nie wolno stawiać.
>>
>> Takie trzymanie pod parasolem trochę. I potem szok w 4klasie :-)
>
> Etam, szoku nie zanotowano :-)

Widocznie dobrze odporna jednostka ;-)

Sylwia

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


14. Data: 2009-11-09 15:35:08

Temat: Re: do rodziców II klasistów ...
Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora


Użytkownik "Szpilka" <s...@s...pl> napisał
| Ale kto ma niepokój, Ty czy córka?
|
ja - dziecku to fiura ;)

I od razu wyjaśnie - nie dlatego że jej się ta jedynka należała czy nie,
tylko że takie surowe ocenianie jest narzucone. I chciałam się dowiedzieć
czy to norma :)

--
Kasia + Weronika (8-latka - już II klasa) + 0,5 Maćka ( 1,5 roku )
gg 181718


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


15. Data: 2009-11-09 22:20:27

Temat: Re: do rodziców II klasistów ...
Od: waruga <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

MONI|<A <moni| pisze:

>
> u mojej drugoklasistki wszystko wyglšda sensownie, natomiast u mojej
> pierwszoklasiski ocena za rozwišzane zadanie z matematyki jest obniżana też
> np. za wyglšd cyferek w przypadku gdy zadanie jest rozwišzane poprawnie.

Próbuję iść tokiem myślenia tejże pani, może ocena dotyczyła
"całokształtu" pracy czyli również kształtnego pisania cyfr.


--
waruga

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


16. Data: 2009-11-09 22:25:55

Temat: Re: do rodziców II klasistów ...
Od: waruga <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

złośliwa pisze:

> |
> Plastyczne rzeczy przyprawiają mnie o ból głowy, bo dla mnie każdy wytwór
> mojego dziecka jest przepiękny. Za to ambitne dziecię nie poprzestaje na
> pochwałach matki tylko chce poklasku ogólnego i mocno przeżywa to że
> dostanie za coś 5 kiedy koleżanka z ławki która na pewno zrobiła to
> brzydziej i gorzej dostaje ocenę lepszą.
>
Jakieś argumenty na to, że koleżanka brzydziej i gorzej przedstawiła?

U nas prace przypinane są magnesami do tablicy. Dzieci w ciągu trzech
lat nauczyły się wypowiadać na temat prac swoich i innych, ale trochę to
trwało. Kiedyś najładniejsza była praca najlepszej koleżanki. Teraz
dostrzegają już elementy, które podlegają ocenie.



--
waruga

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


17. Data: 2009-11-09 22:33:50

Temat: Re: do rodziców II klasistów ...
Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

waruga pisze:
> MONI|<A <moni| pisze:
>
>>
>> u mojej drugoklasistki wszystko wyglšda sensownie, natomiast u mojej
>> pierwszoklasiski ocena za rozwišzane zadanie z matematyki jest
>> obniżana też np. za wyglšd cyferek w przypadku gdy zadanie jest
>> rozwišzane poprawnie.
>
> Próbuję iść tokiem myślenia tejże pani, może ocena dotyczyła
> "całokształtu" pracy czyli również kształtnego pisania cyfr.

Daj spokój. Nigdy nie dostałam wzorowego ucznia, dzięki swojej
nauczycielce z klas od 1 do 3. Brzydko pisałam, fakt. Wiedziałam dużo
więcej niż kształtnie piszące koleżanki. Nastała 4 klasa i nowi
nauczyciele. Czerwony pasek się należał jak psu kość. Co więcej mój
'kurzy' charakter pisma jest moją domeną, bo piszę teraz ładnie,
kształtnie i nawet mi się zdarzyło dla Miłosza czek (jak to księgowa)
wypisywać.

--

Paulinka

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


18. Data: 2009-11-09 22:41:00

Temat: Re: do rodziców II klasistów ...
Od: waruga <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

złośliwa pisze:

> |
> O czerwonej kartce to nawet nie chce myśleć. Dzieciaki jak rozwiązują testy
> to mają jakąś tam określoną punktacje. Więc jak na 17 mozliwych punktów
> dostaniesz 15,5 to masz 4 ( reszty nie wiem bo tróje to tylko raz córka
> przyniosła w 1 klasie ) - dla mnie trochę surowo. Chociaż powoli się
> przyzwyczajam że życie to nie je bajka i głaskać szkoła nie zamierza.
>

15,5 p. to nawet w skali procentowej jest 91% czyli jeszcze 5, bo
najczęściej od 90% jest 4. A jakaś skala punktacji jest do tego podana?
A najlepiej komentarz opisowy. (sprawdzenie testów w I-III to naprawdę
nie jest chwila, moment, jeśli chce się to porządnie ocenić)
Z drugiej strony nie zauważy przeskoku do IV klasy :)
Pewnie nie określę swojego sposobu oceniania w sposób obiektywny,
chociaż skłaniałabym się raczej w kierunku surowego. Z tym, że u mnie
można złapać nawet i kilka ocen na jednych zajęciach, za wypowiedź,
samodzielnie rozwiązane zadanie itp.
Zadania domowe- zależy od jego rodzaju. Najczęściej za brak zadania
minus. Trzy minusy wiadomo ocena negatywna. Jednak Dzieci coraz więcej
piszą samodzielnie i jeśli zadaję pracę domową, którą biorę do oceny (a
nie tylko sprawdzenia czy zrobiona i jak), to wtedy niestety ocena
negatywna. I zaczynam coraz bardziej naciskać na sytuację- pamiętaj, nie
byłeś w szkole, twoim obowiązkiem jest się dowiedzieć i uzupełnić. I to
nawet nie ze względu na swoją jędzowatość, bo jak ktoś nie zrobi to się
dogadam, ustalimy termin itp. Jednak uczulam dzieci i rodziców też, że w
przyszłym roku nikt się nie zapyta dlaczego nie masz uzupełnionego, nikt
nie powie trudno, nie byłeś na sprawdzianie to ci się upiekło (albo i
nie), tylko uczeń po chorobie dowie się kiedy ma zaliczyć zaległy
sprawdzian, powiedzieć, wiersz itp. Nikt nie pogłaszcze po głowie za
wiadomość "w bibliotece już brakło lektur więc nie przeczytałem". Będzie
ocena za to, że nie przeczytana, następna negatywna z testu ze
znajomości i klops.


--
waruga

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


19. Data: 2009-11-09 22:42:25

Temat: Re: do rodziców II klasistów ...
Od: waruga <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka pisze:

>
> O, znalazłam kawałek ze statutu szkoły młodej:
> W szkole istnieją dwa systemy oceniania prac pisemnych:
>
> a) 100% punktów za zadanie obowiązkowe
>
> + zadanie dodatkowe - ocena celująca
>
> 91% - 100% - ocena bardzo dobra
>
> 75% - 90% - ocena dobra
>
> 51% - 74% - ocena dostateczna
>
> 31% - 50% - ocena dopuszczająca
>
> poniżej 30% - ocena niedostateczna
>
>

Chyba najczęściej stosowana skala.
--
waruga

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


20. Data: 2009-11-09 22:47:36

Temat: Re: do rodziców II klasistów ...
Od: waruga <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Paulinka pisze:

>
> Daj spokój.

Czemu dać spokój?
Nie bronię kobiety, tylko zastanawiam się co brała pod uwagę w ocenie,
skoro sama nie wyjaśniła. U mnie kawa na ławę wszystko napisane za co
dana ocena.


Obniżone zachowanie tylko za pismo? Nie zatarły ci się wspomnienia?
--
waruga

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


 

strony : 1 . [ 2 ] . 3


« poprzedni wątek następny wątek »


Wyszukiwanie zaawansowane »

Starsze wątki

skręca mnie
[przedszkole] mycie zebow a sanepid
Tapczan / stelaz / lózko 100x200 cm ?
lekko przeterminowane - Dzień Nauczyciela
Dezodorant dla małolata.

zobacz wszyskie »

Najnowsze wątki

"Młodzieżowe Słowo Roku 2025 - głosowanie", ale bez podania znaczeń tych neologizmów
Statystyki inicjacji seksualnej
Poszukuje tytułu książki
Jak wyobrazacie sobie otwarcie przedszkoli i klas I - III ?
Dobre rady i sprytne sposoby przydatne dla dzieci, młodzieży i dorosłych

zobacz wszyskie »