Re: dobro

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Sun, 9 Jun 2013 07:04:13 -0700 (PDT)
Subject: Re: dobro
From: LaL <r...@g...com>

On 9 Cze, 13:02, "Chiron" <i...@g...com> wrote:
> Użytkownik "CookieM" <t...@d...not.spam> napisał w
wiadomościnews:51b45baf$0$1217$65785112@news.neostra
da.pl...

> [...]
> Cytat, którym się chytrze posłużył ten "ksiądz" z cytowanego blogu dotyczył
> tego, że KAŻDY moze czynić dobro. Powołał się też na autorytet papieża-
> który wyraźnie powiedział, że modli się każdy- a jak ktoś się nie modli, to
> też się modli: do szatana. Nie każdy więc może czynić dobro. Jeśli tego
> dobra nie ma w nim- nie może dawać czegoś, czego mu brak. Nawet pozorne
> dobro czynione przez złego- jest tylko pozorne.

> "Kto rządzi przeszłością, w tego rękach jest przyszłość; kto rządzi
> teraźniejszością, w tego rękach jest przeszłość."

Ale o co ci chodzi, sam Jezus powiedział.... że nie ważne kim jesteś,
jakiego wyznania, czyli czy ateista, buddysta, iranista, potestant czy
inny ista.
Jeźli postępujesz sprawiedliwie kimkolwiek jesteś to jestem z tobą.

W taki sposób Jezus łączy ludzi, nie tyle ważne są dogmaty , ale jak
postępuje się do innych ludzi i dodał- po czynach ich poznacie.

Ty dzielisz ludzi jak faryzeusze, jeśli nie należysz do stada to
jesteś nic nie warty, tylko jak przynależysz do nas jesteś
wartościowy, co pokazuje po prostu zwyczajną PYCHĘ i dzielenie ludzi,
a tych innych nawet najszlachetniejszych traktuje się z automatu jako
złych.
Jezus nie cierpiał faryzeuszy takich jak ty i twój kler, i po
waszych czynach widzimy właśnie ZŁO, które ma pełne usta frazesów. Na
co Jezus mówi że jestesteście odwróceni od Boga, bo odwróciliście się
od ludzi i o to chodzi w tym cytacie.