dobro

21. Data: 2013-06-09 15:37:36

Temat: Re: dobro
Od: CookieM <t...@d...not.spam> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 09.06.2013 14:57, Chiron pisze:
[...]
> Powołujesz się na Ewangelię. A przecież tam dalej jest napisane, jak to
> uczniowie uzdrawiali i wyrzucali demony w imię Jezusa a także jak
> czarownicy próbowali na swoją rękę i co im z tego wyszło. Czyli- jasnym
> jest: kto nie idzie z nami, ale_idzie_w_imię_Pańskie- to jest z nami. A
> kto nie jest z nami- ten_jest_przeciw_nam
>
> --
>
> Chiron
W jakich okolicznościach próbowali?
"A nie lada cuda czynił Bóg przez ręce Pawłowe; Tak iż na chore
przynoszono chustki albo przepaski od ciała jego, i odchodziły od nich
choroby, i duchowie źli wychodzili z nich. Tedy niektórzy z biegunów
żydowskich, którzy się bawili zaklinaniem, ważyli się wzywać imienia
Pana Jezusowego nad tymi, którzy mieli duchy złe, mówiąc:
Poprzysięgamy was przez Jezusa, którego Paweł opowiada. A było ich siedm
synów jednego Żyda, imieniem Scewas, najwyższego kapłana, którzy to
czynili. Tedy odpowiedziawszy duch zły, rzekł: Znam Jezusa i wiem co
Paweł; ale wy coście zacz? A rzuciwszy się na nie człowiek on, w którym
był duch zły, a opanowawszy je, zmocnił się przeciwko nim, tak iż nadzy
i zranieni wybiegli z onego domu." Dzieje 19:11-16
"Bawili się", więc robili to dla swoich zachcianek, nie powodowała nimi
miłość tylko ciekawość. Podobną egoistyczną postawę reprezentowali, np.
1)Herod czy 2)Szymon:
Ad 1) "Tedy Piłat usłyszawszy o Galilei, pytał, jeźliby był człowiekiem
Galilejskim? A gdy się dowiedział, iż był z państwa Herodowego, odesłał
go do Heroda, który też w Jeruzalemie był w one dni. A Herod ujrzawszy
Jezusa, uradował się bardzo; bo go z dawna pragnął widzieć, dlatego, iż
wiele o nim słyszał, i spodziewał się, iż miał ujrzeć jaki cud od niego
uczyniony. I pytał go wielą słów; ale mu on nic nie odpowiadał. A
przedniejsi kapłani i nauczeni w Piśmie stali, potężnie skarżąc nań.
Ale wzgardziwszy nim Herod z żołnierstwem swem i naśmiawszy się z niego,
oblekł go w szatę białą i odesłał go zaś do Piłata. I stali się
sobie przyjaciołmi Piłat z Herodem onegoż to dnia; bo sobie byli
przedtem nieprzyjaciołmi." Łukasz 23:6-12
Ad 2) "A niektóry mąż, imieniem Szymon, był przedtem w onem mieście
bawiący się nauką czarnoksięską i lud Samaryjski mamił, powiadając się
być czymś wielkim. Na którego się oglądali wszyscy od najmniejszego aż
do największego, mówiąc: Tenci jest ona moc Boża wielka. A oglądali się
nań przeto, iż je od niemałego czasu mamił czarnoksięstwy swemi.
A gdy uwierzyli Filipowi, opowiadającemu królestwo Boże i imię Jezusa
Chrystusa, chrzcili się mężowie i niewiasty. Tedy i sam Szymon uwierzył,
a ochrzciwszy się, trzymał się Filipa, a widząc cuda i mocy
wielkie, które się działy, zdumiewał się. A usłyszawszy Apostołowie,
którzy byli w Jeruzalemie, iż Samaryja przyjęła słowo Boże, posłali do
nich Piotra i Jana. Którzy tam przyszedłszy, modlili się za nimi,
aby przyjęli Ducha Świętego. (Albowiem jeszcze był na żadnego z nich nie
zstąpił; ale tylko pochrzczeni byli w imię Pana Jezusowe.) Tedy na nie
wkładali ręce, a oni przyjmowali Ducha Świętego. A
ujrzawszy Szymon, że przez wkładanie rąk apostolskich był dawany Duch
Święty, przyniósł im pieniądze. Mówiąc: Dajcie i mnie tę moc, aby ten,
na któregokolwiek bym ręce włożył, wziął Ducha Świętego. I rzekł
mu Piotr: Pieniądze twoje niech z tobą będą na zginienie, żeś mniemał,
żeby dar Boży miał być za pieniądze nabywany. Nie masz w tej rzeczy
cząstki, ani losu, gdy serce twoje nie jest proste przed obliczem Bożem.
Przetoż pokutuj z tej twojej złości, a proś Boga; ować snać będzie
odpuszczony ten zamysł serca twego.Albowiem cię widzę być w gorzkości
żółci i w związce nieprawości." Dzieje 9:9-23

22. Data: 2013-06-09 16:04:13

Od: LaL <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 9 Cze, 13:02, "Chiron" <i...@g...com> wrote:
> Użytkownik "CookieM" <t...@d...not.spam> napisał w
wiadomościnews:51b45baf$0$1217$65785112@news.neostra
da.pl...

> [...]
> Cytat, którym się chytrze posłużył ten "ksiądz" z cytowanego blogu dotyczył
> tego, że KAŻDY moze czynić dobro. Powołał się też na autorytet papieża-
> który wyraźnie powiedział, że modli się każdy- a jak ktoś się nie modli, to
> też się modli: do szatana. Nie każdy więc może czynić dobro. Jeśli tego
> dobra nie ma w nim- nie może dawać czegoś, czego mu brak. Nawet pozorne
> dobro czynione przez złego- jest tylko pozorne.

> "Kto rządzi przeszłością, w tego rękach jest przyszłość; kto rządzi
> teraźniejszością, w tego rękach jest przeszłość."

Ale o co ci chodzi, sam Jezus powiedział.... że nie ważne kim jesteś,
jakiego wyznania, czyli czy ateista, buddysta, iranista, potestant czy
inny ista.
Jeźli postępujesz sprawiedliwie kimkolwiek jesteś to jestem z tobą.

W taki sposób Jezus łączy ludzi, nie tyle ważne są dogmaty , ale jak
postępuje się do innych ludzi i dodał- po czynach ich poznacie.

Ty dzielisz ludzi jak faryzeusze, jeśli nie należysz do stada to
jesteś nic nie warty, tylko jak przynależysz do nas jesteś
wartościowy, co pokazuje po prostu zwyczajną PYCHĘ i dzielenie ludzi,
a tych innych nawet najszlachetniejszych traktuje się z automatu jako
złych.
Jezus nie cierpiał faryzeuszy takich jak ty i twój kler, i po
waszych czynach widzimy właśnie ZŁO, które ma pełne usta frazesów. Na
co Jezus mówi że jestesteście odwróceni od Boga, bo odwróciliście się
od ludzi i o to chodzi w tym cytacie.

23. Data: 2013-06-09 16:05:54

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 09 Jun 2013 14:06:52 +0200, CookieM napisał(a):

> Bo nie ma, to instytucja uzurpatorska, żerująca na najniższych
> instynktach i na strachu ludzkim.

Ale dlaczego projektujesz własne niskie instynkty i strach na innych
członków Kościoła?
--
XL
"Szczęście jest jak motyl, ścigaj je, a umknie ci. Usiądź spokojnie, a

24. Data: 2013-06-09 16:14:18

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 09 Jun 2013 14:15:15 +0200, CookieM napisał(a):

> A jakie ograniczenia ty uznajesz? Z portali prawicowych, do których
> często linkujesz wypływa przekaz: nam wszystko wolno, bo nas ze
> wszystkiego rozgrzeszy Kościół, któremu służymy, a ci wszyscy poza nami:
> wątpiący, grzesznicy, ateiści, przedstawiciele innych religii drżyjcie!
> Idziemy po was (a raczej po wasze głowy)!

Chory sposób odbioru tego przekazu niestety nie jest tym, na co mamy
wpływ...

25. Data: 2013-06-09 16:15:57

Od: CookieM <t...@d...not.spam> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 09.06.2013 16:05, Ikselka pisze:

> Ale dlaczego projektujesz własne niskie instynkty i strach na innych
> członków Kościoła?

Na ataki /ad personam/ nie odpowiadam.

26. Data: 2013-06-09 16:18:06

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 09 Jun 2013 16:15:57 +0200, CookieM napisał(a):

> Na ataki /ad personam/ nie odpowiadam.

A ja owszem, a ja tak - vide mój post powyżej jako odpowiedź na Twoje
impertynencje o (moich) niskich instynktach i strachu ludzkim.
:->

27. Data: 2013-06-09 16:40:52

Od: LaL <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> "Kto rządzi przeszłością, w tego rękach jest przyszłość; kto rządzi
> teraźniejszością, w tego rękach jest przeszłość."

Bo to zawołania inkwizytora, faryzeusza. Jezus i to jest w tym
artykule nie odmawia dobra nikomu, czyli możesz być śmiedziolista, ale
jeśli postępujesz sprawiedliwie to jestem z tobą. Ty jesteś odwrócony
od Boga, bo odwróciłeś się od ludzi i z pychy twierdzisz, że inni nie
mogą czynić dobra ,z automatu źli, nawet eskimosi którzy kochają swoje
żony i dzieci, ale źli bo nie znają kościoła i to owocowało mordami
innych nacji jak np Indian. Jesteś tym co sam Bóg go przeklina -
odwrócony od Boga bo odwrócony od ludzie. Śmieć co przecież cały czas
widzimy, bachor szatana.

28. Data: 2013-06-09 17:06:25

Od: LaL <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 9 Cze, 13:59, Hanka <c...@g...com> wrote:

> [...]
> utożsamiane z pojęciem bytu. W moralności dobro określa poprawność
> (zgodność z normami moralnymi) czynów i zachowań człowieka."
>
> No i tu sie zaczyna jazda, wiem :)
> Kto ma prawo okreslac, co jest dobrem.
> Co znaczy zwrot "normy moralne" i kto je ustala.
> Wiem, ze mozna tak w nieskonczonosc...
>
> I tu wygodniej bedzie osobom wierzacym i poslugujacym
> sie przykazaniami - maja bowiem oparcie w dekalogu;
> wiedzac i wierzac, ze dekalog wyznacza _dobre_ kierunki
> zachowan.
>
> Zbliza sie wielka burza - reszta wiec troche pozniej.

Żaden dogmat nie określa rzeczywistości, a zatrzymane w czasie dogmaty
kościoła tym bardziej nie pasują do rzeczywistości która ulega
zmianie.
Dlatego Jezus mówi -przyszedłem dopełnić prawo, a nie jak pijany
płotu trzymać się dogmatów, dobro wynika z twojego postępowania, czyli
sumienia, podejmujesz decyzje według sumienia, w nim ważysz jak
postąpić właściwie do osoby przed tobą. Paradoksalnie dogmaty zabijają
sumienie bo nieokreślasz się w danej sytułacji tylko walisz kogoś
przez łeb dogmatem aż mu gały wychodzą na wierzch, bo go nie rozumiesz
tylko zastępujesz porozumienie.

29. Data: 2013-06-09 20:52:58

Od: "Chiron" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> odpuszczony ten zamysł serca twego.Albowiem cię widzę być w gorzkości
> żółci i w związce nieprawości." Dzieje 9:9-23

Czyli- ważna sprawa- INTENCJA. Ta prawdziwa- nie ta, że myslimy, że taka
właśnie nami kieruje. przecież napisano, że po owocach poznacie. No i tu
mamy przynajmniej sporo z odpowiedzi na pytanie: czym jest dobro? Skoro
możemy naszym sercem objąć dobre owoce czyjegoś działania- to wiemy, że ten
ktoś czyni dobro. Jeśli weźmiesz za rękę staruszkę na skrzyżowaniu- i
wpakujecie się pod samochód- to należy przypuszczać, iż Twoja intencja była
nieczysta. Oczywiście- liczy się też intencja drugiej osoby.
Pytanie kolejne- czy da się czynić dobro, wierząc w innego Boga? IMO- tak.
Jednak my katolicy pamiętać powinniśmy, że nasza wiara jest szczególna: poza
Kościołem nie ma zbawienia. Jezus powiedział nam też wyraźnie- idźcie, i
nauczajcie Dobrej Nowiny. Czyli: nie mamy dyskutować z innowiercami, czy
tak, czy siak. Mamy_ich_nauczać. Co przecież nie wyklucza współpracy. Jeśli
chodzi o ateistów- nie uważam, żeby ateista mógł być dobrym człowiekiem. I
piszę tu o ateiście, a nie o kimś, kto myśli o sobie, że jest ateistą, a w
sercu jednak coś mu tam kołacze:-)

30. Data: 2013-06-09 22:45:04

Od: LaL <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 9 Cze, 20:52, "Chiron" <i...@g...com> wrote:
> Użytkownik "CookieM" <t...@d...not.spam> napisał w
wiadomościnews:51b48520$0$1461$65785112@news.neostra
da.pl...

> [...]
>
> "Kto rządzi przeszłością, w tego rękach jest przyszłość; kto rządzi
> teraźniejszością, w tego rękach jest przeszłość."

Inkwizycja.

Mały poradnik
Wstyd na cały cywilizowany świat.
Homofobia to się leczy!
na dobranoc
Brzydzicie się kłamcami, obłudnikami, hipokrytami?