doustny progesteron,a płodość...

1. Data: 2004-03-14 15:13:30

Temat: doustny progesteron,a płodość...
Od: "kot" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

hej,
w zeszlym miesiacu odstawilam pigulki,przez co okres spoznia mi sie juz prawie
dwa tygodnie.Ginekolog po wczesniejszym zbadaniu stwierdzil,ze nie jestem w
ciazy i zalecil mi branie progesteronu na wywolanie miesiaczki.Czy moze ktos z
was wie,czy w trakcie kuracji moge byc plodna???
pozdrawiam,
kot

2. Data: 2004-03-14 16:02:02

Temat: Re: doustny progesteron,a płodość...
Od: "Dorota D." <potforrrek@USUŃBLABLA.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kot" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
ktos z
> was wie,czy w trakcie kuracji moge byc plodna???

Jeśli nie dostałaś miesiączki na czas i w ciąży nie jesteś, to proponuję
wziąć ten progesteron. Poczytaj najlepiej w sieci, jak działa progesteron.
Jest to hormon, który pojawia się w organizmie kobiety w drugiej połowie
cyklu, czyli po owulacji. Dzięki niemu rośnie śluzówka i gdybyś zaszła w
ciążę to jajeczko miałoby gdzie się zagnieździć. Najprawdopodobniej nie
miałaś owulacji (więc cykl jest niepłodny!), co często się zdarza po
pogułkach. Nie było szczytu hormonalnego i
tym samym nie było dla organizmu bodźca do wzrostu poziomu hormonu, a jeśli
nie rósł poziom progesteronu to nie rosła też śluzówka i nie miało co się
złuszczać, stąd brak miesiączki. To bardzo duże uproszczenie ;) działania,
ale na tym to mniej więcej polega. Bierz progesteron jak zalecił lekarz
(zwykle około 10 dni) a potem odstaw i dostaniesz okres. Możesz też dostać w
trakcie brania i będzie to objaw jak najbardziej prawidłowy :)
Po około 3 miesiącach od zaprzestania antykoncepcji hormonalnej, cykle
powinny wrócić do normy.

D.

3. Data: 2004-03-14 16:06:30

Od: "Dorota D." <potforrrek@USUŃBLABLA.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota D." <potforrrek@USUŃBLABLA.gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:c31voa$g6m$1@topaz.icpnet.pl...
> [...]
jeśli
> nie rósł poziom progesteronu to nie rosła też śluzówka i nie miało co się

Zagmatwałam :( i sama się zgubiłam :-/
wpisz sobie "progesteron" w google i przeczytaj. Zresztą na ulotce leku też
powinno być wyjaśnione wszystko dokładnie.

D.

Roaccutane a ciąża
dobry dermatolog Poznan
problem dermatologiczny