Re: drzewa krzewy niechorujące

Subject: Re: drzewa krzewy niechorujące
Newsgroups: pl.rec.ogrody
From: Krycha <k...@p...onet.pl>
Date: Mon, 22 Jun 2020 22:48:10 +0200

W dniu 22.06.2020 o 18:30, XL pisze:
> [...]
(...)

> Jagoda kamczacka. Niezniszczalna i pewnie owocująca (teraz dojrzała u
> mnie), niewymagająca co do gleby. Owoce owszem, mocno kwaskowe - ALE nawet
> na syrowo, z odrobiną cukru niebo w gębie
> - smak do złudzenia jakbyś leśne jagody jadła. Wspaniałe też na kompoty,
> dżem, wino i nalewki. Mnóstwo pięknego barwnika, więc i piękne przetwory.
> Trzeba posadzić kilka odmian plus odmianę-zapylacz dla nich. To ważne.

Moje jagody kamczackie:
"Czelabinka"
- mam od kilku lat - owoce opadają, gdy dojrzeją, krzew zagęszcza się
mocno, wiec wycinam gałęzie od środka, żeby mieć dostęp do owoców, które
jeszcze nie spadły.
W tym roku zjadłam może 35 owoce, więcej nie było, nawet pod krzakiem :-(
"Wojtek" - owoce były w następnym roku po posadzeniu, czyli niewiele,
tak do spróbowania. Cieszyłam sie, że owoce nie obsypywały się. W
zeszłym roku nie było owoców. Ktoś na grupie skarżył się, że "Wojtek"
nie owocuje. Czyli tak jak mój :-(
W tym roku 4 owoce.
Zrozumiałam co jest przyczyną braku owoców, gdy zobaczyłam kosa
(najprawdopodobniej) nurkującego w "Wojtku".
"Czelabinkę" też pewnie wyjadł.
Jeszcze odmianę "NN" (od Mirzana kilkanaście lat temu)- liście, owoce i
pokrój wyraźnie inne od w/w, owoce większe, bardziej mięsiste i nie
opadają. Rośnie wolno. Młode przyrosty są delikatne i pokładają się pod
wpływem ciężaru liści, które są owalne.
Trochę owoców jest, ale część owoców ma oznaki podjadania.
Nie zidentyfikowałam na razie podjadacza.
Ogólnie, wielkiego pożytku nie mam. Współbiesiadnicy uprzedzają mnie. :-(

Krycha.
Proszę o kolejne propozycje :-)