dwa mieszkania, zakup działki, budowa domu

1. Data: 2007-03-12 19:41:11

Temat: dwa mieszkania, zakup działki, budowa domu
Od: "detektyw" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam forumowiczów,
zwracam się do Was z prośbą o udzielenie mi kilku porad :)
Z żoną spłacamy kredyt hipoteczny w wysokości ca 120.000 zł za 3-pokojowe
mieszkanie.
Posiadamy jeszcze inne mieszkanie - kawalerkę. (Obie nieruchomości są
zabezpieczeniem spłaty posiadanego kredytu). Z tego co się orientowałem, na
chwilę obecną, kawalerka jest warta ok. 110.000 zł, natomiast 3-pokojowe
mieszkanie ok. 230.000 zł. (ceny z Łodzi za gratka.pl)
Zastanawiamy się nad zakupem działki i budową domu (w okolicy Łodzi) i teraz
do Was, drodzy forumowicze, prośba o porady:
- czy sprzedać oba, czy tylko jedno mieszkanie (które) i spłacić kredyt juz
posiadany a nastepnie brac kredyt na zakup dzialki i budowe domu?
- czy żadnego nie sprzedawać, oba próbować wynajmować (kawalerkę jeszcze
rozumiem wynajmować, ale cięzko mi wyobrazić, kto chciałby wynajmować 3-
pokojowe mieszkanie) i wziąc kredyt na działkę i budowę domu?
Rata spłacanego obecnie kredytu wynosi 900 zł, jestesmy 3 osobowa rodzina z
dochodem netto 4100 zł i dodatkowo 350 zł za wynajem kawalerki.
Czy moje założenia nie są zbyt optymistyczne? Proszę o wszelkie porady,
dotyczące zarówno kosztu budowy domu, zakupu działki, wynajmu mieszkań jak i
zdolności bądź braku zdolności kredytowej.
Z góry dziękuję za wszelki rady i opinie

she_ll

2. Data: 2007-03-12 19:45:22

Temat: Re: dwa mieszkania, zakup działki, budowa domu
Od: "ear" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

co jest trudnego do wyobrazenia w checi wynajmowania 3 pokojowego
mieszkania?

pytam z ciekawosci, bo zamierzam takie wynajmowac (tj, chce takie od kogos
wynajac) tyle ze nie w lodzi.

3. Data: 2007-03-12 19:49:48

Od: "detektyw" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

hm... sam nie wiem co jest trudnego do wyobrazenia w checi wynajmowania 3
pokojowego mieszkania...
może to, że najczęściej słyszy się o tym, że ktoś szuka kawalerki do
wynajęcia...

she_ll

4. Data: 2007-03-13 05:02:26

Od: "Marcin P." <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

300 tys na wszystko ?? Na działkę media i budowę z wykończeniem ?? Nie dasz
rady, chyba że działka w Piotrkowie Trybunalskim a domek 80m2. Sprawdź ceny
od zeszłego roku wszystko poszło w górę o 100%. Przykładowo w Łodzi
najmniejsza działka budowlana to min 100 tyś do tego 20 tys na media, budowa
domu 100m2 to kolejne 200 tyś do stany surowego zamkniętego, wyposażenie i
wykończenie kolejne 200 tyś. Nawet dom drewniany Hass-a to koszt 330 tyś +
działka i media. Najlepiej będzie jak poudajesz kupca i przejedziesz sie po
okolicy i sam sprawdzisz sobie ceny.

PS właśnie zacząłem budowę w Łodzi, ale ja działkę już miałem, a materiały
budowlane kupiłem jeszcze w 2006 roku. Na razie wydałem 200 tyś a
fundamentów jeszcze nie widać.

5. Data: 2007-03-13 07:30:25

Od: "e-Shrek" <e-shrek@po_malpce_tylko_to-->wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

"ear" <e...@o...pl> wrote in news:et4akb$rci$1@news.onet.pl:

> co jest trudnego do wyobrazenia w checi wynajmowania 3 pokojowego
> mieszkania?
>
> pytam z ciekawosci, bo zamierzam takie wynajmowac (tj, chce takie od
> kogos wynajac) tyle ze nie w lodzi.

Koszt wynajmu jest na tyle duzy, ze lepiej cos kupic i splacac kredyt ;-)
Oczywiscie sa osoby kotre potrzebuja "na troche" wiec to moga byc
potencjalni klienci. Swojego czasu wyjamowalem takie ale na potrzeby firmy
a to inna bajka.

e-Shrek

6. Data: 2007-03-13 10:21:21

Od: "p" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "e-Shrek wp.pl>" <e-shrek@po_malpce_tylko_to--> napisał w
wiadomości news:Xns98F256885DDCFeshrekKASUJwppl@213.180.128.149

> [...]
> Oczywiscie sa osoby kotre potrzebuja "na troche" wiec to moga byc
> potencjalni klienci. Swojego czasu wyjamowalem takie ale na potrzeby firmy

Ale pzreciez wiele mlodych ludzi wynajmuje mieszkania na spolke i w kazdym
pokoju mieszka inna osoba, a razem zrzucaja sie na calkowita oplate.

7. Data: 2007-03-13 11:01:38

Od: "e-Shrek" <e-shrek@po_malpce_tylko_to-->wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

"p" <a...@m...pl> wrote in news:et5tqm$mkk$1@inews.gazeta.pl:

> Ale pzreciez wiele mlodych ludzi wynajmuje mieszkania na spolke i w
> kazdym pokoju mieszka inna osoba, a razem zrzucaja sie na calkowita
> oplate.

Moze byc i tak, zgadza sie.

Ale generalnie tego typu wynajem (legalnie) nie jest juz tak super
oplacalny jak kiedys ;-). Chocby dlatego, ze szukajac na spolke i tak
szukaja z regul najtanszego.

e-Shrek

8. Data: 2007-03-14 08:59:50

Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na razie wydałem 200 tyś a fundamentów jeszcze nie widać.

Niekoniecznie trzeba było już kupować wannę i krany :-)

Pozdrawiam

Jacek

9. Data: 2007-03-14 13:23:22

Od: "Basia" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

10. Data: 2007-03-14 20:09:00

Od: "desmear" <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja splacilbym kredyt za kawalerke i zaciagnal nastepny na dzialke i dom.
dzialki szukalbym troche dalej niz w Lodzi. np Tuszyn sprzedawane sa wlasnie
dzialki budowlane "majace prawie wszystko" po 45 zl/m2, czyli za 50 tys masz
dzialeczke,
a do Lodzi dostaniesz sie autem w 15 minut. W Tuszynie, szkoly sa, basen i
kosciol ;) tez, wiec dzieciaka
"masz z glowy". Mieszkania pojda jeszcze w gore i jesli to 3 pokojowe jest w
dobrej okolicy
to powinno pojsc wyzej - poczekaj tylko na DELLa i Procter&Gamble

Desmear
moge sie mylic

frytkownica severin
kominek w bloku Glassfire
Systemy półek mocowanych na pionowych szynach
Szukam firmy/ekipy brukarskiej (okolice Krakowa)
Cykające rury od centralnego ogrzewania