dynia marynowana mojej mamy...na życzenie

1. Data: 2005-11-07 14:50:09

Temat: dynia marynowana mojej mamy...na życzenie
Od: dogma <d...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

1 kg dyni oczyszczonej
3 szklanki wody
40 dag cukru
1/4 szklanki octu
goździki, cynamon wedle uznania

Miąższ dyni pokroic w kostkę ok. 1,5 na 1,5 cm lub łyżeczką wybierać
kulki (kostka bardziej wydajna) sparzyć ok. minuty i następnie odcedzić.
Nie dłużej bo dynia robi się zbyt miękka.
Wodę, cukier, ocet i przyprawy zagotować.
Tak przygotowaną dynię wkładać do słoików i zalewać gorącą zalewą.
Zamknięte słoiki pasteryzować pod przykryciem 10 lub 20 min (zależnie od
wielkości słoika). Słoiki po dżemie 10 min. po ogórkach 20 min.
Odstawić do ostygnięcia a następnie przenieść w miejsce, z którego łatwo
je będzie można wyciągnąć w razie potrzeby. A potrzeba będzie bardzo
często ;)

Ja co roku zajadam się taką dynią. Jest rewelacyjna...
pozdrawiam
Dogma (zachwycona kolejnym sezonem na dynię)

2. Data: 2005-11-07 22:49:27

Temat: Re: dynia marynowana mojej mamy...na życzenie
Od: "Kama" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja co roku zajadam się taką dynią. Jest rewelacyjna...
> pozdrawiam
> Dogma (zachwycona kolejnym sezonem na dynię)

A się jeszcze tak zapytam.. do czego mozna jeść ta dynię :P Przepis mi się
podoba ale czym to uzupełnić? :P

Kamila

3. Data: 2005-11-08 07:03:42

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kama" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> A się jeszcze tak zapytam.. do czego mozna jeść ta dynię :P Przepis mi
się
> podoba ale czym to uzupełnić? :P
>
> Kamila

Do wszystkiego :)))

Ja kiedys jadłem z lodami...tylko kawałki wieksze niz w prrzepisie były i
raczej mało kwaśna
a słodka była...bysle ze to kwestia proporcji albo zastapienia
octu kwaskiem...

w kazdym razie było pyszne :))

za przepis dzieki :))

Marek

4. Data: 2005-11-08 13:44:53

Od: dogma <d...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kama napisał(a):

> A się jeszcze tak zapytam.. do czego mozna jeść ta dynię :P Przepis mi się
> podoba ale czym to uzupełnić? :P
>
> Kamila

rzeczywiście do wszystkiego...
ja dodaję do sałatek owocowych, do obiadu, do lodów też...
ale najbardziej lubię ot tak prosto ze słoika...pychota...
Dogma

5. Data: 2005-11-09 09:54:15

Od: "mlk" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1 kg dyni oczyszczonej
> 3 szklanki wody
> 40 dag cukru
> 1/4 szklanki octu
> goździki, cynamon wedle uznania

robie podobnie, ale obowiazkowo dodaje imbir

dynia marynowana na słodko mojej mamy...na życzenie
Zsiadle mleko ...
co mozna przygotowac na rocznice zwiazku?
menu na wesele
maszyna do chleba