dziwny problem

1. Data: 2001-12-04 10:35:23

Temat: dziwny problem
Od: u...@v...com (Ultor) szukaj wiadomości tego autora

Witam

Jestem gdzies daleko w Azji i niestety nie ufam zbytnio tutejszym
lekarzom. Problem jest taki, ogolne oslabienie organizmu i od czasu do
czasu utrata przytomnosci. Po prostu robi mi sie bialo przed oczami
.. w ciagu 10 sekund stopniowo coraz bardziej i w pewnym momencie
trace przytomnosc. Po okolo 5-6 sekundach odzyskuje przytomnosc i
spowrotem wracam do rzeczywistosci. Zaraz po odzyskaniu przytomnosci
mam bardzo slaby puls (trudno wyczuc) i ogolnie jestem blady jak
sciana. Takie cos mam juz nie pierwszy raz, srednio z odstepem 2-3
lata. Jednak ostatnio powtorzylo sie to po 2 miesiacach. Sam juz nie
mam pojecia co z tym zrobic. Po kompletnych badaniach serca lekarze
doszli tylko do wniosku ze mam Bradecardie (dosc czesto puls mialem 45
udezen na minute). EKG i USG serca nie wykazaly nieprawidlowosci,
Holter rowniez a EKG wysilkowe rowniez w normie. Ostatnio w
rozszerzonym badaniu krwi wszystko bylo w normie, OB 4mm. Przy
podobnym ataku 2 lata temu mialem jeszcze robione USG jamy brzusznej i
rowniez wszystko idealnie. Nie mam zadnych bolow glowy, niczego
takiego ... w sumie to odczuwam tylko pernametne zmeczenie i nawet po
8 godzinach snu wstaje odczuwajac zmeczenie. Dodam jeszcze, ze po
takiej utracie przytomnosci przez pare dni jestem jeszcze mocno
rozkojarzony. Jesli chodzi o sprecyzowanie przypadku to mam 21 lat,
wzrost 185 i wage 68 kg. Waga niska mimo ze odzywiam sie normalnie.
Nigdy nie wazylem wiecej jak 70kg. Nie mam zupelnie zadnych problemow
zoladkowych czy czegos takiego.

Byl bym wdzieczny za uwagi jakie badania powinienem zrobic, do jakiego
lekarza sie zglosic, jakie sugestie przekazac lekarzowi i co w ogole z
tym robic, co wziac na wzmocnienie organizmu i ograniczenie tego
ciaglego zmeczenia. Takie cos trwa juz z 4-5 lat.

Bede bardzo wdzieczny za pomoc.

2. Data: 2001-12-04 11:03:36

Temat: Re: dziwny problem
Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!

In article <3...@n...indo.net.id>, u...@v...com
says...

> Jestem gdzies daleko w Azji i niestety nie ufam zbytnio tutejszym
> lekarzom. Problem jest taki, ogolne oslabienie organizmu i od czasu do

Z tego co wiem tam gdzie jestes sa calkiem niezli lekarze. Zalezy jak tam
flugo jeszcze bedziesz.
Co do samego opisu - ja bym tutaj widzial jakas wade tetnic wencowych.
Ani USG ani EKG czy Holter moga tego nie wykazac. Wicej powidzialaby
coronarografia.
Ale wiesz jak to jest z korespondencyjnym badaniem...

3. Data: 2001-12-04 11:09:57

Od: u...@v...com (Ultor) szukaj wiadomości tego autora

Dodam jeszcze ze nie pale, a % pije raczej sporadycznie. Koronografi
nikt mi nie robil, ale w wieku 21 lat problem tego typu to chyba jest
zadkosc. Nie wiem, po prostu ciagle jestem zmeczony. Poszukam moze
poszukam jakiegos lepszego lekarza i zrobie cala reszte badan ktorych
mi jeszcze nie robili, a ktore lekarz mi zaproponuje. Jednak mam juz
dosc po calej serii poprzednich badan.

4. Data: 2001-12-04 11:48:09

Od: "Krystyna" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ultor" <u...@v...com> napisał w wiadomości
> Witam
>
> Jestem gdzies daleko w Azji i niestety nie ufam zbytnio tutejszym
> lekarzom. Problem jest taki, ogolne oslabienie organizmu i od czasu
do...[...]

[...]
> [...]
> tym robic, co wziac na wzmocnienie organizmu i ograniczenie tego
> ciaglego zmeczenia. Takie cos trwa juz z 4-5 lat.

A jak wygląda Twoja "normalna" dieta? Jeśli mozesz, napisz w miarę
konkretnie, ogólniki typu: "dużo", "mało", "często", "rzadko", "czasami" -
znaczą dla każdego coś zupełnie innego, niestety : (

Pozdrawiam
Krystyna

5. Data: 2001-12-04 13:53:49

Od: "D.Z." <z...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> do...[...]

na poczatek to poweim ze ci zasdroszcze, nie zaslabniec tylko to ze jestes w
azjii ;-)

coronarografia jest badaniem troche "z grubej rury" i napewno nie zostanie
wykonane przed wykluczeniem innych patologi.
na poczatek, czy bylo oznaczana TSH lub hormony tarczycy?

druga sprawa- mozna by u ciebie podejrzewac chorobe wezla zatokowego,
chociaz wtedy bradykardia dawalyby o sobie znacz czesciej, ale na twoim
miejscu zastanawjal bym sie nad stymulacja przezprzelykowa. w wykonanym
holterze ktory trwa tylko 24 godzin mozna zwyczjnie miec pecha i nie trafic
na zaburzenia rytmu. stymulacja jest w tym momencie duzo lepsza, bo w tym
badaniu impulsami elektrycznymi kardiolog generuje "na sile" zaburzenia
rytmu oceniajac jak reaguje twoj uklad bodzcoprzewodzacy.

drugie bardziej przyjemne badanie- doppler tetnic szyjnych, oceni ci nie ma
zwezen w tych naczyniach. wskazane szczegolnie jezeli zaslabniecie wystepuja
po np naglym ruchu glowa, jezeli np. w czasie golenia pojawjaja sie zawroty
glowy itp.

D.Z.

6. Data: 2001-12-04 19:47:24

Od: "PiotrMx" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ultor <u...@v...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...indo.net.id...
> [...]
> tym robic, co wziac na wzmocnienie organizmu i ograniczenie tego
> ciaglego zmeczenia. Takie cos trwa juz z 4-5 lat.

Czy ktoś był świadkiem Twoich napadów. Pytam bo może to wcale to nie musi
być choroba serca. Piszesz ze rozpoznano bradykardie a zaraz poniżej ze
Holter prawidłowy. Należy różnicować twoje dolegliwości z padaczka. Myślę,że
nie obejdzie się bez neurologa.

Pozdrawiam

PiotrMx

7. Data: 2001-12-04 21:24:16

Od: "D.Z." <z...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Piszesz ze rozpoznano bradykardie a zaraz poniżej ze
> Holter prawidłowy.
jak pisalem o niczym to nie swiadczy, przeciez nie koniecznie danego dnia
musza sie ujawnic dane zaburzenia rytmu.
> Należy różnicować twoje dolegliwości z padaczka. Myślę,że
> nie obejdzie się bez neurologa.
calkowicie sie zgadzam.

D.Z.

8. Data: 2001-12-04 21:47:32

Od: "Robert Wojciechowski" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jak pisalem o niczym to nie swiadczy, przeciez nie koniecznie danego dnia
> musza sie ujawnic dane zaburzenia rytmu.

czy można to podciągnąć pomiędzy TIA i RIND ?

Robert Wojciechowski

9. Data: 2001-12-05 05:33:00

Od: u...@v...com (Ultor) szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za odpowiedzi. Przekaze to wszystko tutejszym lekarzom. Co do
mojej diety to ryz, ryz i ryz :) Od czasu do czasu zamiast ryzu jakies
ziemniaki. Przy kazdym posilku rowniez duza ilosc fasoli, marchewki
oraz owocow (ananas,arbuz,mango). Co 2 dni jakis kurczak lub befsztyk.
Tak to mniejwiecej wyglada.

Jesli chodzi o to jak omdlenie wygladalo. Z opisu znajomych mialem
ciagle otwarte oczy, a ze lezalem na plecach to zaczelem sie dusic i
to bylo dosc grozne, przechylili mi glowe na bok i odrazu zaczelem
odzyskiwac przytomnosc. Nie mialem zadnych drgawek, niczego takiego
.. po prostu lezalem nieruchomo z otworzonymi oczami. Jak
odzyskiwalem przytomnosc to odczuwalem cos zupelnie standardowego,
niesamowite ciazenie do ziemi ... efekt jak by ktos lecial w kosmos
hah.

Zrobie badanie na TSH i oznaczenie hormonu tarczycy, faktycznie czegos
takiego jeszcze nigdy nie mialem.

Jednak zapomnialem o czyms napisac. Czasem (bardoz sporadycznie, moze
raz na 2 miesiace) po wiekszym wysilku w ciagu dnia mam cos takiego
jak by serce zgubilo rytm na pare udezen ... i za chwile wraca do
normy. Powiedzialem lekarzowi ze czasem mi sie cos takiego zdaza ale
zbytnio sie tym nie przejol. Mysle ze to dosc istotne.

W kazdym bac razie bardzo dziekuje wszystkim za pomoc. Przekaze wasze
uwagi lekarzowi i moze cos z tego wreszcie wyjdzie. Dam znac na grupe
co z tego wyszlo, moze kiedys sie spotkacie z podobnym przypadkiem.

10. Data: 2001-12-05 17:41:06

Od: "PiotrMx" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ziemniaki. Przy kazdym posilku rowniez duza ilosc fasoli, marchewki
> oraz owocow (ananas,arbuz,mango). Co 2 dni jakis kurczak lub befsztyk.

Mniam, mniam. A mango takie prosto z drzewa rozplywajace się w ustach a nie
te g.... które dostarczaja do Europy?

> [...]
> odzyskiwalem przytomnosc to odczuwalem cos zupelnie standardowego,
> niesamowite ciazenie do ziemi ... efekt jak by ktos lecial w kosmos

Opis niezbyt charakterystyczny dla jakiegos konkretnego schorzenia.

> Zrobie badanie na TSH i oznaczenie hormonu tarczycy, faktycznie czegos
> takiego jeszcze nigdy nie mialem.

Zrobić mozna kazde badanie ale akurat to wydaje mi sie niepotrzebne.

> [...]
> normy. Powiedzialem lekarzowi ze czasem mi sie cos takiego zdaza ale
> zbytnio sie tym nie przejol. Mysle ze to dosc istotne.

Dość istotne. Jednak w Holterze bez zmian. Z drugiej strony wiele osób ma
zaburzenia rytmu ktore moga nawet dawac podobne dolegliwosci a nie sa
niczym groźnym

> [...]
> uwagi lekarzowi i moze cos z tego wreszcie wyjdzie. Dam znac na grupe
> co z tego wyszlo, moze kiedys sie spotkacie z podobnym przypadkiem.

Czekam

Czesc

jaki materac?
przeszczep mozajkowy
HIV
MP.PL działa, ale chyba szlag trafil cala poczta z ostatniego tygodnia
ciaza..