elektroniczne papierosy - pro-health, czy zabójcze?

1. Data: 2009-08-27 23:46:50

Temat: elektroniczne papierosy - pro-health, czy zabójcze?
Od: "scob" <s...@3...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć!
w sklepach internetowych pojawił się nowy gadżet: e-papierosy.
Tym co nie znają - przybliżę:
Urządzenie, które przy użyciu zasilanego bateryjką z prostym elektronicznym
sterownikiem "atomizera" - siatkowej grzałki rozgrzewającej się do 150-200
st. C - odparowuje roztwór 0,5-2% nikotyny w glikolu propylenowym z
domieszką gliceryny. Takiz opar wdycha sobie e-palacz - zapokajając głód
nikotynowy.

Pytanko do medyków i osób bieglejszych ode mnie w dziedzinie medycyny i
toksykologii: na ile groźne może byc używanie takiego urządzenia dla
zdrowia? (pomińmy możliwość przedawkowania i zatrucia nikotyną - z tego
zdaje sobie sprawę każdy palacz, równiez analogowy)

pzdr
scobowski

2. Data: 2009-08-28 14:42:35

Od: Jarosław Kazimierz Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"scob" <s...@3...pl> wrote in message
> [...]
> zdrowia? (pomińmy możliwość przedawkowania i zatrucia nikotyną - z tego
> zdaje sobie sprawę każdy palacz, równiez analogowy)

Obstawiam, że występuje tutaj normalna toksyczność nikotyny. Z Pana opisu
pozatym dostrzegam plusy z postaci braku substancji smolistych (i innych
trujących substancji). Ale urządzenia nie znam.

--
Jarosław K. Grzyb
http://user-maat-re.blogspot.com/

3. Data: 2009-08-28 22:14:59

Od: "scob" <s...@3...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarosław Kazimierz Grzyb" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> Obstawiam, że występuje tutaj normalna toksyczność nikotyny. Z Pana opisu
> pozatym dostrzegam plusy z postaci braku substancji smolistych (i innych
> trujących substancji). Ale urządzenia nie znam.

Owszem. i 'onej' toksyczności dane było mi, i wielu innym e-palaczom,
zasmakować - bo skoro można wymienić baterię i zamienić wkład, i np. w ciągu
4h przyjąć jakieś 40mg nikotyny... nieprzyjemne to jest :) Ale po pierwszym
przytruciu człowiek się opanowuje, przelicza i stopuje lekko...

A co z parami glikolu propylenowego, gliceryny, odparowanymi razem z nimi
"aromatami spożywczymi" ("smaczki" papierosowe, kawowe, czekoladowe,
waniliowe, mętowe, owocowe wszelakie...) ? na ile to może szkodzić?
Jedyne "naukowe" opracowania jakie udało mi się na ten temat znaleźć w
sieci, to dokumentacja sporządzona przez - być może istniejącego - doktorka
z Nowej Zelandii na zlecenie jednego z chinskich producentów e-papierosów i
płynów do nich..:
http://www.healthnz.co.nz/RuyanCartridgeReport30-Oct
-08.pdf ("PG is
virtually non-toxic"), http://www.healthnz.co.nz/2ndSafetyReport_9Apr08.pdf

4. Data: 2009-08-29 00:50:49

Od: Jarosław Kazimierz Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"scob" <s...@3...pl> wrote in message

> [...]
> sieci, to dokumentacja sporządzona przez - być może istniejącego -
> doktorka z Nowej Zelandii na zlecenie jednego z chinskich producentów

Rozgrzanie sumbstancji do 150 stopni powoduje zapłon glikolu propylenowego,
który spala się na wodę i dwutlenek węgla. Część, która nieuległa by
spaleniu po wychłonieciu jest o wiele za mała, żęby spowodować toksyczność.
Dopiero odpowiednio duże dawki powodowały statystycznie istotne.

Nawet na stronie wikipedii po angielsku jest napisane, iż zatrucai dotyczą
zwykle dzieci po ogromnych spożyciach jednorazowych.

Myśle, że jest to dobrze dobrany rozpuszczalnik dla nikotyny.

5. Data: 2009-08-29 06:23:11

Od: "scob" <s...@3...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarosław Kazimierz Grzyb" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
(...)
> Myśle, że jest to dobrze dobrany rozpuszczalnik dla nikotyny.

dziękuję za odpowiedź :)

6. Data: 2009-08-30 19:57:31

Od: "scob" <s...@3...pl> szukaj wiadomości tego autora

tego..
a może ktoś pełnoletni, może nawet z jakimś doświadczeniem medycznym ma
jakieś zdanie na ten temat?

7. Data: 2009-08-31 18:30:58

Od: Jarosław Kazimierz Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"scob" <s...@3...pl> wrote in message
> tego..
> a może ktoś pełnoletni, może nawet z jakimś doświadczeniem medycznym ma
> jakieś zdanie na ten temat?

Jestem pełnoletni, skończyłem Zdrowie Publiczne i teraz studiuję lekarski,
no ale doświadczenia "klinicznego" jeszcze nie mam.

Jarosław K. Grzyb
http://user-maat-re.blogspot.com/

Jak poznać, który ząb boli?
Test na Alzeimera
vit.D3
rezonans magnetyczny_prywatnie_Ol sztyn / Trójmiasto ???!!!
spoznione skrecenie