ewangelia Tomasza

51. Data: 2008-11-09 22:02:58

Temat: Re: ewangelia Tomasza
Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli przeszkadzają ci moje poglądy, to spadaj.

--
CB

"Sakujami" <s...@n...gmail.to> napisał(-a)
w wiadomości news:gf7mfc$us3$1@news.onet.pl:

52. Data: 2008-11-09 22:13:52

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

zdumiony pisze:

> Nie widzę powodu sądzić aby Hitler miał pozytywny wpływ na rozwój techniki.

Hitler co najwyżej pośrednio - jako "zapalnik" wojny.
Jednak zasadniczo chodziło mi o to, że sam fakt jakiegoś postępu, który
się dokonał w wyniku II wojny światowej, nie może być IMO _żadnym_
argumentem przemawiającym za Hitlerem jako dobroczyńcą ludzkości.
Chociażby dlatego, że postęp _techniczny_ wcale nie musi być celem
nadrzędnym. A to, że być może przez niektórych jest postrzegany jako
taki, to chyba jakieś nieporozumienie - IMHO odwrócenie wartości.

Ewa

53. Data: 2008-11-09 22:34:19

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

cbnet pisze:
> Nie byłoby postępu technicznego, naukowego i technologicznego
> gdyby nie dokonania Lenina, a następnie Hitlera.

Po pierwsze - tego nie możesz być pewny, bo niby skąd?
Po drugie - jak już pisałam - postęp techniczny to nie jest IMO cel
nadrzędny. Ma znaczenie służebne wobec człowieka, więc masowa śmierć nie
może być środkiem do jego osiągania.

Ewa

54. Data: 2008-11-09 22:40:10

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

> Po drugie - jak już pisałam - postęp techniczny to nie jest IMO cel
> nadrzędny. Ma znaczenie służebne wobec człowieka, więc masowa śmierć nie
> może być środkiem do jego osiągania.

Jest "skutkiem ubocznym", który nie może stanowić usprawiedliwienia, a
tym bardziej powodu do uwielbienia czy chwały.

Ewa

55. Data: 2008-11-09 23:18:53

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bzdura.

--
CB

"medea" <e...@p...fm> napisał(-a)
w wiadomości news:gf7ndo$40h$1@atlantis.news.neostrada.pl:

56. Data: 2008-11-09 23:20:55

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Po pierwsze: pleciesz bzdury.
Po drugie: wymyślasz głupoty.

Dowiedz się więcej na te tematy, o których usiłujesz rozprawiać.
Powaga.

--
CB

"medea" <e...@p...fm> napisał(-a)
w wiadomości news:gf7p06$hsk$1@nemesis.news.neostrada.pl:

57. Data: 2008-11-09 23:30:55

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Naziści w czasach Hitlera byli dość długo najbardziej zaawansowaną
naukowo, technicznie i technologicznie potęgą na świecie.

W ten sposób Hitler zmusił świat do tego samego.
Aby tego dokonać świat musiał użyć tych samych zasobów, po które
sięgnął Hitler.
Aby ich użyć, musiał po nie sięgnąć, tak jak naziści.
Od tamtego czasu nic nie jest już takie jak przedtem.

W ten sposób nazizm pokonał świat.
Efektem tego jest niezwykły rozwój nauki, techniki, medycyny
i technologii jaki obserwujemy od zakończenia II wojny światowej.

Zapamiętaj. ;)

--
CB

"medea" <e...@p...fm> napisał(-a)
w wiadomości news:gf7pb5$hsk$3@nemesis.news.neostrada.pl:

58. Data: 2008-11-09 23:42:46

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

BTW od kilku lat w przemyśle samochodowym ma miejsce ekspansja
silników diesle'a zaopatrzonych w turbosprężarkę, czyli turbo-diesle
(TDI, HDI, DHCI...itp). Dzieje sie tak m.in. z uwagi na miniaturyzację,
ale...

pierwsze turbodiesle skonstruowali naziści.

--
CB

"cbnet" <c...@n...pl> napisał(-a)
w wiadomości news:gf7ro2$ic6$1@node2.news.atman.pl:

59. Data: 2008-11-09 23:58:05

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pierwsze rakiety oraz samoloty odrzutowe skonstruowali naziści.

Do dziś Niemcy są jedną z największych potęg naświecie w przemyśle
motoryzacyjnym, telekomunikacyjnym, oraz m.in. elektronicznym.

Dzieje się tak od czasów II wojny światowej.
A stało się tak właśnie za sprawą Hitlera.

--
CB

"cbnet" <c...@n...pl> napisał(-a)
w wiadomości news:gf7seb$ie8$1@node2.news.atman.pl:

60. Data: 2008-11-10 00:27:18

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

BTW w "Mein Kampf" Hitler napisał, że "rozwiązując kwestię żydowską,
wykonuje wolę Boga".

PS: podaję za Zimbardo:
http://www.charaktery.eu/charaktery/2007/08/73/Jak-u
wodzi-zlo/.