fasola ugotowana-co z niej zrobic

1. Data: 2002-01-16 17:36:22

Temat: fasola ugotowana-co z niej zrobic
Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

dzien dobry Szanownym Grupowiczom.

ja krotko i na temat: gotowalam fasolowke( pyszna zreszta)-mam sporo
ugotowanej fasoli-takiej sredniej, co z niej zrobic???
oczywiscie oprocz fasolki po bretonsku ( i fasolowki)

MechaGodzilla

1. Data: 2002-01-16 17:46:01

Temat: Re: fasola ugotowana-co z niej zrobic
Od: "Katarzyna Nowak" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> napisał w wiadomości
> dzien dobry Szanownym Grupowiczom.
>
> ja krotko i na temat: gotowalam fasolowke( pyszna zreszta)-mam sporo
> ugotowanej fasoli-takiej sredniej, co z niej zrobic???
> oczywiscie oprocz fasolki po bretonsku ( i fasolowki)

Znajoma robila salatke. Czosnek podsmazala na patelni, wrzucala cebule i
fasolke. Dodawala potem, chyba do zimnej, nie wiem, ketchup albo przecier,
ocet winny, puszke kukurydzy i cukier. Jadla to kiedys u niej, calkiem
dobre...
Kaska

1. Data: 2002-01-16 17:54:00

Od: "Art(Gruby)" <j...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 16 Jan 2002 18:36:22 +0100, "MechaGodzilla"
<m...@n...pl.NOSPAM> wrote:

> [...]
>ugotowanej fasoli-takiej sredniej, co z niej zrobic???
>oczywiscie oprocz fasolki po bretonsku ( i fasolowki)

Zrob mielone ...;-)))))))))))))))))))))

A tak powaznie to ja zawsze przecieram te fasolke przez sito i taki
zageszczacz mi wychodzi....

Art(Gruby)
Abyssus abyssum invocat.

1. Data: 2002-01-16 18:25:45

Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Art(Gruby)" <j...@p...net> napisal w wiadomosci
> Zrob mielone ...;-)))))))))))))))))))))
>
> A tak powaznie to ja zawsze przecieram te fasolke przez sito i taki
> zageszczacz mi wychodzi....
>
> Art(Gruby)
> Abyssus abyssum invocat.

ok, ok. ale ja tez przetarlam czesc, czesc fasoli dorzucilam w calosci do
zupki a mimo to zostralo jeszcxze sporo.

Mechcia

1. Data: 2002-01-16 19:51:02

Od: "Rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

w puszccce masz mnostwo. oto przyklady:

AMERYKAŃSKA POTRAWA Z FASOLI

Składniki:
3 szklanki wody, 1 1/2 szklanki posiekanej cebuli, 3 szklanki pokrojonych
ziemniaków, 2 szklanki kukurydzy, 1 1/2 łyżeczki soli, 1 łyżeczka
pokrojonego kopru, 1 szklanka ugotowanej fasoli
Przepis:
Pięć pierwszych składników wymieszać i gotować dopóki ziemniaki się nie
ugotują, a następnie dodać fasolę. Podawać potrawę posypaną koperkiem.

FASOLA PERŁOWA "ALA BOŻENKA"

Składniki:
2 szklanki fasoli perłowej, 3 łyżki musztardy, 5 łyżek białego wytrawnego
wina, 2 łyżki czerwonego wytrawnego wina, 3 łyżki łuskanych migdałów, 12
oliwek, 10 kaparów, sól, pieprz i cukier do smaku.
Przepis:
Fasolę przebrać, opłukać, zalać zimną wodą, zagotować i pozostawić na 1i1/2
godziny. Następnie ugotować i odcedzić.
Sparzone i obrane ze skórki migdały połączyć z fasolą wraz z musztardą,
przekrajanymi na pół oliwkami, kaparami i winem. Dusić kilka minut i
doprawić do smaku. Podawać z ziemniakami (drążonymi), ryżem z surówkami.
Życzę
smacznego.

Fasola zapiekana

Składniki:
fasola
rodzynki
2-3 lyzki przecieru pomidorowego
3 lyzki cukru
3 lyzki octu
2 kwasne jablka
lyzka majeranku
lyzeczka soli, pieprzu, sosu sojowego, imbiru, pol szklanki rosolu.
Przepis:
Fasole ugotowac na miekko. Odcedzic.
W zaroodpornym, glebokim naczyniu umiescic ugotowana fasole (okolo 2 litry),
duza garsc rodzynek, 2-3 lyzki przecieru pomidorowego, 3 lyzki cukru, 3
lyzki octu, dwa kwasne jablka pokrojone na male kawalki, lyzke majeranku,
lyzeczke soli, pieprzu, maggi, imbiru, pol szklanki rosolu. Dobrze
wymieszac, zapiec przez godzine. Podawac z ryzem lub chlebem.

fasola w sosie curry

"Dla tych, co lubią oryginalne smaczki - połaczenie jabłek z pomidorami i
cebulą."
Informacje ogólne:
Czas przygotowania: okolo 30 minut (bez gotowania fasoli)
Proporcje podane dla 3 osób.

Składniki:
2 szklanki ugotowanej fasoli (jasiek albo adzuki)
2 spore kwaśne jabłka
2 średnie cebule
3 duże, dojrzałe pomidory
curry, sól
4-5 łyżek oleju
Przepis:
Pomidory sparzyć i pokroić w kostkę; jabłka obrać i też pokroić; cebulę
pociachać w talarki. Na rozgrzany olej wrzucić około 1,5 łyżeczki curry,
zamieszać, dodać cebulę i smarzyć jakieś 3 minuty na średnim ogniu. Dorzucić
jabłka, pomidory i dusić pod przykryciem około 10 minut. Na koniec dodać
fasolę.
Wskazówki i uwagi:
Najlepsze jest na drugi dzień jak wszystko w garze się 'zaprzyjaźni'. Wersja
dla podpuszczkożerców: posypać tartym żółtym serem.

1. Data: 2002-01-16 21:01:54

Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl.NOSPAM> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rena" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
> w puszccce masz mnostwo. oto przyklady:

ciach...

bardzo dziekuje:)

Mechcia

1. Data: 2002-01-16 21:48:34

Od: "Dominika NM" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiesz co Mechcia. Ja sobie wlasnie fasolke taka srednia gotuje na jutro. I
nie śmiej sie ale wlasnie na mielone :-)))
Z cebulką, jajkiem surowym i obtoczone w buleczce tartej. I usmazone. Do
tego sos pomidorowy albo z suszonych grzybow... A moja tesciowa robi do tego
kapuste zasmazana.
Pozdrawiam
DominikaNM

1. Data: 2002-01-16 23:09:51

Od: "Jaro de Muminos" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

tak zapytam :
jaka fasola zajadaja sie kowboje w westernach ?:)
niby glupie pytanie, ale prosze ew. o odpowiedz

jaro

1. Data: 2002-01-16 23:25:02

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Jaro de Muminos wrote:

> tak zapytam :
> jaka fasola zajadaja sie kowboje w westernach ?:)
> niby glupie pytanie, ale prosze ew. o odpowiedz
>
> jaro

Czerwona fasola (kidney beans) lub w laciata, zwana pinto beans.
MB

1. Data: 2002-01-16 23:31:06

Od: "Katarzyna Nowak" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jaro de Muminos" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> tak zapytam :
> jaka fasola zajadaja sie kowboje w westernach ?:)
> niby glupie pytanie, ale prosze ew. o odpowiedz
>
> jaro
>
> meksykanska, czerwona....

Skleroza pomożecie ?
le cordon blue