fasolka, bulka tarta

1. Data: 2004-06-19 11:22:37

Temat: fasolka, bulka tarta
Od: "Dafi" <axau@_nospam_.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dwa pytania amatora:

1. Jak doprawic gotowana fasolke szparagowa. Na razie wiem by odciac konce,
wrzucic do gara, zalac woda, posolic, ugotowac, odcedzic.
Ale kojarze ze jadlem taka troche "mokra" fasolke. Czy tam wrzucic troche
masla? smietany?
A moze tez bulki tartej? No wlasnie - pytanie 2.

2. Jak nalezy zrobic bulke tarta do kalafiora/(fasolki?).
Wysypalem na patelnie bulke tarta, troche mi sie zrumienila dodalem w to
masla, ktore sie rozpuscilo i wybeltalem razem. Ale wyszlo to jakies takie
piaskowe :-(

Dafi

1. Data: 2004-06-19 11:25:45

Temat: Re: fasolka, bulka tarta
Od: "andy" <andyro @ poczta. onet. pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wysypalem na patelnie bulke tarta, troche mi sie zrumienila dodalem w to
> masla, ktore sie rozpuscilo i wybeltalem razem. Ale wyszlo to jakies takie
> piaskowe :-(

Spróbuj odwrotnie, najpierw rozpuszczam tłuszcz a pózniej dodaje bułkę i
lekko sole, dla mojej rodzinki pasuje.Pozdrawiam i życze smacznego.

--
Mazury - czarter jachtu http://www.republika.pl/rocichy/

1. Data: 2004-06-19 12:41:29

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dafi napisał:

> [...]
> masla, ktore sie rozpuscilo i wybeltalem razem. Ale wyszlo to jakies takie

Zrumień bułkę z odrobiną masła, kiedy bułaka wchlonie masło i nabierze
zlotego koloru, dodaj więcej masła - stopi się i uzyskasz konsystencję
pożądaną (dasz mniej - sypka, więcej - półpłynna). Najpierw dodaje się
odrobinkę masła, by bułka wchłonęła je i potem była chrupiaca, unikasz w
ten sposób powstania paćki.
--
pa, BasiaBjk

1. Data: 2004-06-20 07:52:38

Od: walkie <walkie@no_spam_wroclaw.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dafi napisał:
> [...]
> masla, ktore sie rozpuscilo i wybeltalem razem. Ale wyszlo to jakies takie

a ja fasolke robie tak
ucinam te wszystkie konce
na patelni rozgrzewam olej, wrzucam zabek czosnku i czekam az pusci co
ma puscic i wywalam
potem wrzucam fasolke, przesmazam ja
dodaje samego tymianku badz ziol prowansalskich
przesmazam jeszcze chwilke, sole
i podlewam woda ale tak do 1/3 wysokosci fasolki.
dusze na malym ogniu.
potem wyciagam na talerze,
zostala "wode" zaciagam lyzka smietany i polewam tym mieso badz ziemniaki.

--
* Justyna - walkie!
* http://walkie.cegla.art.pl & http://shanties.art.pl

1. Data: 2004-06-21 18:01:59

Od: Sabinka <s...@t...tuniema.pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 19 Jun 2004 13:25:45 +0200, "andy" <andyro @ poczta. onet. pl>
wrote:

>Spróbuj odwrotnie, najpierw rozpuszczam tłuszcz a pózniej dodaje bułkę i
>lekko sole, dla mojej rodzinki pasuje.Pozdrawiam i życze smacznego.

Podobno jak sie najpierw na sucho bulke uprazy, mniej chlonie
tluszczu. Nie wiem ile w tym prawdy ale tak robie i jest ok. Tylko
wazne, zeby dac masla a nie jakiegos dziwnego miksu. Ostatnio coraz
trudniej normalne maslo kupic! Czesto nazywa sie to maslo, czasami
nawet "extra", a skladniki jakies dziwne jak na maslo na dodatek te
skladniki najczesciej sa gdzies pozaginane i nie do odczytania bez
rozpakowania masla. Jeszcze miks z olejem nie zaszkodzi moze, byleby
nie bylo to jakies "maslo niskotluszczowe" - w tym jest woda i bulka
wychodzi niedobra - na wodzie ciezko sie smazy ;)

--
Pozdrawiam i zycze udanej fasolki,
Sabina ktora tez by zjadla ale o tej porze nie kupi...

1. Data: 2004-06-22 11:30:39

Od: "Marianka" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Ja też najpierw prażę bułkę tartą na suchej patelni, a potem w ostatniej chwili
dodaję masło, gdy sie rozpuści, mieszam i gotowe. Masło wtedy sie nie smaży,
ładnie pachnie i chyba jest zdrowsze (?). Trzeba tylko dopasować ilość bułki do
ilości masła i wtedy mamy odpowiednią gęstość "polewki" na fasolkę /lub
kalafior/...
Pozdrawiam!
Marianka

1. Data: 2004-06-23 17:16:00

Od: Boguslaw kempny <k...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sabinka wrote:
> [...]

> nie bylo to jakies "maslo niskotluszczowe" - w tym jest woda i bulka
> wychodzi niedobra - na wodzie ciezko sie smazy ;)

Ano wlasnie, producenci masla sa coraz bardziej bezczelni. Podaja na
przyklad ze w srodku jest maslo o zawartosci tluszczu 72%. A czym jest
to pozostale 28%? Nie wydaje mi sie prawdopodobne, zeby dalo sie tam az
tyle wody wtloczyc. Albo maslo o zawartosci tluszczu 82%, ale zapomna
dopisac, ze w tych 82% polowa to tluszcz roslinny.

BK

1. Data: 2004-06-27 15:12:24

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dafi wrote:
> 1. Jak doprawic gotowana fasolke szparagowa. Na razie wiem by odciac konce,
> wrzucic do gara, zalac woda, posolic, ugotowac, odcedzic.

posolic pod koniec. albo najlepiej wogole. i wazne: nie rozgotowac. ma
bycugotowana, ale jedrna (gotuje sie ok. 25 min)

najlepsza fasolka jaka jadlam, to skropiona oliwa z oliwek i sosem sojowym.
fasolka z zasmazka sie nie umywa! :)

pat
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2004-06-28 11:42:56

Od: Sabinka <s...@t...tuniema.pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 27 Jun 2004 17:12:24 +0200, PatryCCCja
<k...@s...TO_WYTNIJ.pl> wrote:

>najlepsza fasolka jaka jadlam, to skropiona oliwa z oliwek i sosem sojowym.
>fasolka z zasmazka sie nie umywa! :)

Tak, najlepiej zielona :) Dla mnie moze byc bez sosu s. ale wtedy to
juz posolona :)
Zreszta ja to fasolke w kazdej postaci... :D

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

www.pajacyk.pl