fasolka po bretonsku

1. Data: 2007-07-24 19:19:29

Temat: fasolka po bretonsku
Od: "Joanna" <j...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Hej,

Mam dwa pytania odnosnie fasolki po bretonsku:
1. czy ktos ma dobry,sprawdzony przepis
2. moze to brzmi dziwnie,ale czy powinnam zdjac z fasoli skorke? poki co
fasola sie moczy,ale widze,ze z niektorych skorka sama odchodzi

Pozdrowienia,
Joanna

2. Data: 2007-07-24 19:23:23

Temat: Re: fasolka po bretonsku
Od: m...@g...pl (Monika Zarczuk) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 2. moze to brzmi dziwnie,ale czy powinnam zdjac z fasoli skorke? poki co
> fasola sie moczy,ale widze,ze z niektorych skorka sama odchodzi

witaj.
Tak w skrocie:
Jesli plukalas fasolke przed jej namoczeniem wstaw na gaz z woda, w ktorej
sie moczya. Potem podsmaz kielbase i np. boczek jesli lubisz, dodaj do tego
cebule a pod koniec czosnek i wrzoc to do fasolki, jak bedzie juz miekkawa.
Posol, dodaj troche papryki i pieprzu. Pod koniec, kiedy fasolka juz bedzie
calkowicie miekka, dodaj troche przecieru pomidorowego. ja dodatkowo
zageszczam to troche zasmazana maka.

Fasolki sie nie obiera.
Pozdrawiam
Monika

3. Data: 2007-07-24 19:42:07

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <06fd01c7ce27$e1f93300$1e20a8c0@hnet.pl>,
m...@g...pl (Monika Zarczuk) wrote:

> [...]
> Posol, dodaj troche papryki i pieprzu. Pod koniec, kiedy fasolka juz bedzie
> calkowicie miekka, dodaj troche przecieru pomidorowego. ja dodatkowo

Papryki dodaj do podsmażonej i podstudzonej kiełbasy i boczku z cebulą,
dopiero potem dodaj to do fasoli. Papryka puszcza kolor i smak w
tłuszczu. Pieprzu, jeżeli lubisz, pod koniec gotowania. Nie dawaj
czosnku -- po co? Możesz spróbować przyprawić kminkiem, majerankiem lub
cząbrem -- ale ostrożnie. Ja zwykle nie daję. Teraz sezon pomidorowy, to
daj świeże pomidory, a w okresie ich braku pomidory krajane z puszki --
nigdy przecier. Kiedy w końcu sierpnia, wrześniu będzie świeża, nie
suszona fasola, zrób z takiej, wtedy fasolka po bretońsku jest najlepsza.

Władysław
--
Najgorszą radą, jaką można udzielić większości ludzi jest: bądź sobą.

4. Data: 2007-07-24 19:45:17

Od: j...@y...com szukaj wiadomości tego autora

dzieki za super szybkie odpowiedzi

pozdrawiam
joanna

5. Data: 2007-07-24 19:48:34

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Monika Zarczuk wrote:

> wstaw na gaz z woda, w ktorej sie moczya.

...jeśli lubisz wzdęcia i przykre zapachy po spożyciu.

waldek

6. Data: 2007-07-24 20:12:25

Od: "Krzysztof Tabaczynski" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika Zarczuk" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> bedzie
> calkowicie miekka, dodaj troche przecieru pomidorowego. ja dodatkowo

Ja moczę całą noc fasolę z wędzonym boczkiem.

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

7. Data: 2007-07-24 20:14:30

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Tabaczynski pisze:

> Ja moczę całą noc fasolę z wędzonym boczkiem.

A ja wrzucam samą wędzoną skórę z boczku.

--

Paulinka

8. Data: 2007-07-24 20:23:33

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mardi 24 juillet 2007 ŕ 21:42:07, dans
<w...@n...gazeta.pl> vous écriviez :

> Papryki dodaj do podsmażonej i podstudzonej kiełbasy i boczku z cebulą,
> dopiero potem dodaj to do fasoli. Papryka puszcza kolor i smak w
> tłuszczu.

Widze ze ciagnie cie w strone twojej ukochanej kuchni wegierskiej :)

ps. Ja coraz glebiej wierze za fasolka po bretonsku jest polskim
autentycznym wcieleniem cassoulet'a. Naprawde i historycznie.

Ewcia

--
Niesz
http://www.krolestwa.com

9. Data: 2007-07-24 21:11:51

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Tabaczynski napisał(a):
[...]
> Ja moczę całą noc fasolę z wędzonym boczkiem.

W czasie upałów również?
:-(
pozdr. Jerzy

10. Data: 2007-07-25 00:52:02

Od: "Szymuś" <pwid_@_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 2. moze to brzmi dziwnie,ale czy powinnam zdjac z fasoli skorke?
Nie gniewaj się ale to mi się dziwnie kojarzy :)

Mrożone obiady
przechowywanie orzechów i pora
Dzi-En wydał obiad z okazji 22 Lipca
Zbyt gorzka co zrobić ??