przechowywanie orzechów i pora

1. Data: 2007-07-23 06:48:40

Temat: przechowywanie orzechów i pora
Od: "Bunny" <m_bunny@USUŃinteria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sąsiadka uszczęsliwiła mnie reklamówką orzechów włoskich. Już są obrane
tylko za bardzo nie wiem jak je przechować żeby się nie zapleśniały albo nie
wyschły.

I druga sprawa jak najleiej przechować pora i czy opłaca się kupić więcej w
sezonie ( jeśli tak to kiedy jest na nie sezon?) Jedynym sposobem jaki mi
przychodzi do głowy jest ususzenie ale jak to zrobić? Pokroić i ususzyć na
blasze - czy to wystarczy? I jak to potem przechowywać w zamkniętym czy
otwartym pojemniku?

--
Pozdrawiamy
Marta i Arek 21 miesięcy

2. Data: 2007-07-23 07:14:28

Temat: Re: przechowywanie orzechów i pora
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bunny" <m_bunny@USUŃinteria.pl> wrote in message
> [...]
> blasze - czy to wystarczy? I jak to potem przechowywać w zamkniętym czy

Orzechy wysuszyć na słońcu przez parę dni - najlepiej ważyć - gdy przy
suchej pogodzie przestają tracić na wadze to znak że są suche.
Pory pokrojone w krążki zamrozić - najlepiej osobno białą i osobno
zielona część liścia - w zależności od potrzeb będzie je można zastosować do
różnych potraw...

3. Data: 2007-07-23 07:35:09

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bunny pisze:

> [...]
> blasze - czy to wystarczy? I jak to potem przechowywać w zamkniętym czy

Pokroic i zamrozic.

th

4. Data: 2007-07-23 10:06:40

Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 23 Jul 2007 08:48:40 +0200, Bunny napisał(a):

> Sąsiadka uszczęsliwiła mnie reklamówką orzechów włoskich. Już są obrane
> tylko za bardzo nie wiem jak je przechować żeby się nie zapleśniały albo nie
> wyschły.

Orzech składa sie głównie z tłuszczu i należy go przechowywać tak żeby ten
tłuszcz nie zjełczał. A więc w lodówce.

5. Data: 2007-07-23 12:23:21

Od: "batory" <b...@p...beztego.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bunny" <m_bunny@USUŃinteria.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> na blasze - czy to wystarczy? I jak to potem przechowywać w zamkniętym czy

To już są orzechy? Zawsze zbierałam je we wrześniu. A co się tyczy porów -
po co chcesz je przechowywać? Wszak w handlu sa o każdej porze roku i w
żadnej nie sa jakoś szczególnie drogie...

6. Data: 2007-07-23 12:26:26

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"batory" <b...@p...beztego.onet.pl> wrote in message

> To już są orzechy? Zawsze zbierałam je we wrześniu. A co się tyczy porów -
> po co chcesz je przechowywać? Wszak w handlu sa o każdej porze roku i w
> żadnej nie sa jakoś szczególnie drogie...

Może jest ze wsi?

7. Data: 2007-07-23 19:31:27

Od: "Bunny" <m_bunny@USUŃinteria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "batory" <b...@p...beztego.onet.pl> napisał w wiadomości

> To już są orzechy? Zawsze zbierałam je we wrześniu.

Orzechy zeszłoroczne jeszcze :-)

A co się tyczy porów -
> po co chcesz je przechowywać? Wszak w handlu sa o każdej porze roku i w
> żadnej nie sa jakoś szczególnie drogie...

Owszem racja, ale mi zawsze zostaje 2/3 pora która się marnuje bo nie
zużywam - aż tak często zup nie gotuję a do innych potraw jakoś nie używam.
Dlatego pomyślałam że kupię i pokroję i zamrożę albo wysuszę żeby potem brać
po trochu. A jak jeszcze mi się uda kupić trochę taniej niż potem w zimie to
nawet lepiej :-)

--
Pozdrawiamy
Marta i Arek 21 miesięcy

8. Data: 2007-07-23 19:32:00

Od: "Bunny" <m_bunny@USUŃinteria.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "batory" <b...@p...beztego.onet.pl> wrote in message

> Może jest ze wsi?

Z wielkiej wsi pt. Wrocław

--
Pozdrawiamy
Marta i Arek 21 miesięcy

9. Data: 2007-07-23 19:37:54

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
brać
> po trochu. A jak jeszcze mi się uda kupić trochę taniej niż potem w zimie

Można spokojnie mrozić, ale surówka z porów (białej części) ze śmietaną lub
majonezem jest wspaniała...

10. Data: 2007-07-23 19:38:56

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z wielkiej wsi pt. Wrocław

No proszę, pamiętam go jeszcze jako wieś... :-) I króliczki które się
króliczkowały...

Dzi-En wydał obiad z okazji 22 Lipca
Zbyt gorzka co zrobić ??
Cukinia plus..no wlasnie...
sałatka
Piknik za miastem, co przygotowac do przekaszenia ????