figa z makiem, z pasternakiem

1. Data: 2002-05-23 08:45:44

Temat: figa z makiem, z pasternakiem
Od: "Mapet\(ka\)" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

No wlasnie, wielka, wielka prosba. Co to jest pasternak??!! Czy to ma cos
wspolnego z pietruszka (aj, nie bijcie!), a konkretnie z jej natka? Bardzo,
bardzo mi zalezy na zdobyciu wiadomosci odnosnie pasternaku.
Dlaczego sie pytam? No, po czesci dlatego, ze zdaje sie po angielsku sa dwa
okreslenia na pietruszke. Jedno dotyczy korzenia, ajedno natki. No i
spotkalam sie z tlumaczeniem, ze ta natka to pasternak. To jakas bzdura, czy
mam w to wierzyc?
Pozdrawiam i wzywam na pomoc wszystkich anglojezycznych.
Mapet

--
"Primum non stresere..."

1. Data: 2002-05-23 09:29:35

Temat: Re: figa z makiem, z pasternakiem
Od: "Qwax" <...@...q> szukaj wiadomości tego autora

http://www.plantator.pl/rosliny/pasternak.html

Pozdrawiam
Qwax

1. Data: 2002-05-23 17:26:08

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

"Mapet(ka)" wrote:

> [...]
> mam w to wierzyc?
> Pozdrawiam i wzywam na pomoc wszystkich anglojezycznych.

Pasternak to parsnip po angielsku, pietruszka to parsley. Korzenia
pietruszki nie upatrzysz w USA, natomiast korzen parsnip jest popularny.
Roznia sie smakiem. Jesli odetnie sie czapeczke z korzenia od tego
konca, gdzie wyrastaja liscie i zasadzi do piaszczystej ziemi, wyrosnie
nac i nowe korzenie, zarowno z pietruchy jak i pasternaka.

MB

1. Data: 2002-05-23 18:14:38

Od: "Kamas" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qwax" <...@...q> napisał w wiadomości
> http://www.plantator.pl/rosliny/pasternak.html

No tak, na podanej stronie jest jak uprawiać pasternak, a chyba nie o to
chodziło.
Pasternak ma korzeń podobny do pietruszki, ale nieco większy.Jest
delikatniejszy w smaku i nadaje się do bezpośredniego spożycia na jarzynkę.
Np. ugotowany w wodzie i polany roztopionym masłem z bułeczką. Dawno temu,
gdy nie było jeszcze ziemniaków, podstawowe obok rzepy, warzywo spożywane na
terenach dawnej Polski.

--
Pozdrawiam :-))
Sławomir J. Marusiński (Kamas )

1. Data: 2002-05-23 19:03:56

Od: Maja Czabanska <m...@d...ids.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 23 May 2002, Magdalena Bassett wrote:

> Pasternak to parsnip po angielsku, pietruszka to parsley. Korzenia
> pietruszki nie upatrzysz w USA, natomiast korzen parsnip jest popularny.

Hej,

Faktycznie korzen pasternaku jest bardziej popularny, ale u mnie w
polnocno-wschodnim zakatku stanow mozna tez kupic pietruszke bez
wiekszych problemow.

pozdrawiam i wracam do swojej norki (by znow czytac grupe z ukrycia)

_______________
For large values of one, one equals two, for small values of two.

1. Data: 2002-05-24 07:40:49

Od: "Mapet\(ka\)" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> konca, gdzie wyrastaja liscie i zasadzi do piaszczystej ziemi, wyrosnie
> nac i nowe korzenie, zarowno z pietruchy jak i pasternaka.

Ooo!!! Dokladnie o to mi chodzilo!!!!
Stokrotne dzieki. Na Ciebie mozna zawsze liczyc. Bylo mi to potrzebne do
pracy. Bardzo dziekuje i odwdzieczam sie zupka szparagowa wg Maklowicza,
ktora wrzucam na grupe kilka watkow nizej.
Pozdrawiam
Mapet

--
"Primum non stresere..."

1. Data: 2002-05-24 08:57:35

Od: "Mapet\(ka\)" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> gdy nie było jeszcze ziemniaków, podstawowe obok rzepy, warzywo spożywane

No, no... o tym to nie wiedzialam. A jednak jadalismy warzywa! Dzieki!!!
Mapet

--
"Primum non stresere..."

1. Data: 2002-05-24 10:44:16

Od: "Qwax" <...@...q> szukaj wiadomości tego autora

> No tak, na podanej stronie jest jak uprawiać pasternak, a chyba nie
o to
> chodziło.

Wskazałem, że jest różnica pomiędzy pietruszką a pasternakiem. Samego
nie jadłem ale wiedziałem że nie jest to inna nazwa pietruszki.

Pozdrawiam
Qwax

gdzie trzymacie przepisy?
wcale nie OT / długie, ważne i niepokojące
Spagetti
Robiliśmy z kolegą sushi :)
Opakowana Ciocia wyjechala...