forma na tarte - czy warto

1. Data: 2004-10-05 18:03:58

Temat: forma na tarte - czy warto
Od: Sabinka <s...@t...tuniema.pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

W Lidlu pojawily sie blaszki ze szklanym spodem, m.in. na tarte. Takie
czarne z jakas tam powloka 'antyprzywierajaca'. Dol jest ruchomy
(wyjmowalny) co pewnie ulatwia wyjmowanie ciasta. Kosztuje to 19,99
czy jakos tak. Potrzebuje formy na tarte ale nigdy jeszcze nie pieklam
i nie wiem - czy warto kupowac cos takiego czy lepiej zwykla blaszke?
Prosze o podpowiedz.

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

www.pajacyk.pl

1. Data: 2004-10-06 06:28:39

Temat: Re: forma na tarte - czy warto
Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Sabinka" <s...@t...tuniema.pf.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
> czy jakos tak. Potrzebuje formy na tarte ale nigdy jeszcze nie pieklam
> i nie wiem - czy warto kupowac cos takiego czy lepiej zwykla blaszke?

Ja tarty pieklam w prodizu z wyjmowanym dnem, bylo to bardzo wygodne, choc w
zwyklej blaszce do tart trudne jest zapewne wyjecie tylko pierwszego
kawalka.

Kasia

1. Data: 2004-10-06 09:14:10

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czy jakos tak. Potrzebuje formy na tarte ale nigdy jeszcze nie pieklam
> i nie wiem - czy warto kupowac cos takiego czy lepiej zwykla blaszke?

Ja mam forme cala ceramiczna. I jest to podstawowe naczynie w mojej kuchni
niemalze. :-P
Nie wyobrazam sobie kwadratowej tarty - tarta musi byc okragla i z tym
charakterystycznym falowanym brzegiem.

A tak wracajac do tematu - u mnie wlasnie cala ceramiczna sprawdza sie
najlepiej - w formach blaszanych tarty piekly sie IMO gorzej - przypalaly
sie od brzegu a na srodku ledwie rumienily, ceramiczna wyparla cala reszte,
choc nie ma bajerów typu wyjmowane dno.
Tarte stawiam na stól w niej - jest ladna, granatowa, wiec na stole wyglada
dobrze, a dodatkowo trzyma cieplo co tez jest zaleta.
Nic do niej nie przywiera - choc ciasto na tatry klade bezposrednio na
nia,bez smarowania maslem, czy posypywania maka.
Taka forme polecam.

Sowa

1. Data: 2004-10-06 11:15:17

Od: Sabinka <s...@t...tuniema.pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 6 Oct 2004 11:14:10 +0200, "Sowa" <m...@w...pl>
wrote:

>Nie wyobrazam sobie kwadratowej tarty - tarta musi byc okragla i z tym
>charakterystycznym falowanym brzegiem.

Mowiac "zwykla blaszka" mialam na mysli normalna blaszana blaszke do
tarty :)

> [...]
>sie od brzegu a na srodku ledwie rumienily, ceramiczna wyparla cala reszte,

No to moze jednak poszukam tekiej formy jak Twoja. Czy sa one ogolnie
dostepne? Bo np. juz ze 2 lata chodze za foremkami do lasagni i nie
znalazlam dotad.
Tyle ze w takiej ceramicznej to tarty tatin sie nie zrobi...

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

www.pajacyk.pl

1. Data: 2004-10-06 14:22:57

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sabinka" <s...@t...tuniema.pf.pl> napisał w wiadomości

> No to moze jednak poszukam tekiej formy jak Twoja. Czy sa one ogolnie
> dostepne? Bo np. juz ze 2 lata chodze za foremkami do lasagni i nie
> znalazlam dotad.

Nie pamiętam już gdzie kupiłam swoją bo ma parę lat, ale są w Ikei i to w
różnych rozmiarach i kolorach.
Ogólnie gdzie indziej - trafiają się wcale nie rzadko.

> Tyle ze w takiej ceramicznej to tarty tatin sie nie zrobi...

No jak nie, jak tak - ja robię dość często.
A w czym właściwie widzisz problem?
Przecież tartę tatin pieczesz, czekasz z 10-15 minut aż lekko przestygnie,
nakrywasz naczyniem na którym tarta ma być podana i przekręcasz wszystko,
formę zdejmujesz i już.
Jak zamiersz przekręcić tarte wyjęta z formy?

Sowa

1. Data: 2004-10-06 15:43:40

Od: Sabinka <s...@t...tuniema.pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 6 Oct 2004 16:22:57 +0200, "Sowa" <m...@w...pl>
wrote:

> [...]
>nakrywasz naczyniem na którym tarta ma być podana i przekręcasz wszystko,

Nie widzialam ani nie jadlam tarty tatin ale niedawno Wladyslaw
podawal przepis na nia i tam sie najpierw w formie na tarte
karmelizuje cukier na ogniu. Ty nie karmelizujesz? Formy ceramicznej
chyba sie nie kladzie na ogien?

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

www.pajacyk.pl

1. Data: 2004-10-06 16:32:46

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Sabinka wrote:

> [...]
> podawal przepis na nia i tam sie najpierw w formie na tarte
> karmelizuje cukier na ogniu. Ty nie karmelizujesz? Formy ceramicznej

Tarte tatin nie robi sie w formie z wyjmowanym dnem, tylko w zwyklej, bo
karmel i sok z gruszek by wyciekl w czasie pieczenia. Formy do tart sa swietne
nie tylko do tart. Podawalam kiedys przepis na tarte czekoladowa z musem
czekoladowym, ktora wlasnie w tej formie z wyjmowanym dnem sie robi. Polecam.
Magdalena Bassett

1. Data: 2004-10-08 10:17:49

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> podawal przepis na nia i tam sie najpierw w formie na tarte
> karmelizuje cukier na ogniu. Ty nie karmelizujesz? Formy ceramicznej

Ja robię tę tartę inaczej.
Cukier (biały i czarny, ew częśc miodu spadziowego) z masłem karmelizuję na
patelni - porządnie, potem wlewam to na formę, układam na tym jabłka i
przykrywam ciastem.
Ciasto też robię trochę inaczej niż podawał Władysław.

Sowa

1. Data: 2004-10-08 17:38:21

Od: Sabinka <s...@t...tuniema.pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 8 Oct 2004 12:17:49 +0200, "Sowa" <m...@w...pl>
wrote:

>Cukier (biały i czarny, ew częśc miodu spadziowego) z masłem karmelizuję na
>patelni - porządnie, potem wlewam to na formę, układam na tym jabłka i
>przykrywam ciastem.

Acha :) No to jak sie juz formy dorobie to bede wiedziala co z nia
robic niezaleznie od tego jaka to forma bedzie :)
Duza modyfikacja z tym ciastem?

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

www.pajacyk.pl

1. Data: 2004-10-09 08:41:49

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Acha :) No to jak sie juz formy dorobie to bede wiedziala co z nia
> robic niezaleznie od tego jaka to forma bedzie :)
> Duza modyfikacja z tym ciastem?

Nie, w sumie nieistotna.
-100gr mąki pszennej
-łyżka mąki kukurydzianej
-szczypta soli
-łyżka cukru pudru
-100gr masła miękkiego
Wszystko ze sobą zagnieść w elastyczna kulę, można pomóc zimna wodą (jeśli
ciasto się nie chce zlepić, to albo dodać trochę jeszcze masła, albo kapnąć
zimnej wody aż się ładnie zlepi)

Buraki i papryka??????
Bylo: Niewolnictwo w kuchni.
orzechy włoskie-suszenie