fotografia

11. Data: 2004-04-10 20:15:58

Temat: Re: fotografia
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> których ziemia pochyla się w którąś ze stron. Pamiętaj, że obraz to Twój
> przekaz dla innych ludzi. Jeśli będziesz niechlujny sam sobie wystawiasz
> świadectwo. Ostrość to podstawa, bo przecież musimy coś tam zobaczyć.
> Horyzont jest linią poziomą - chyba że w górach, jednak w przypadku
> fotografowania roślin rzadko pochyla się on w sposób naturalny. Program
> graficzny pozwala na wyprostowanie horyzontu. Kadruj zdjęcia tak, by
> koncentrować się na jednym temacie. Programy graficzne pozwalają doskonale
> kadrować zdjęcia. Michał wspominał o IrfanView - to doskonały darmowy
=News&file=article&sid=7
> [...]
> Ma jeden z najlepszych cyfrowych kompaktów za 2000 zł - tez nowy i na
> gwaracji, tylko instrukcję po polsku trzeba sobie kupić osobno, bo to
> prywatny import z Ameryki.
>
> Więcej nauczyć się przez e-mail nie da. Teraz musisz sam przysiąść do
> komputera i poczytać sobie opisy programów graficznych.
>
> --
> Rafał Wolski
> http://ogrody.agrosan.pl/ - strona grupy pl.rec.ogrody
> http://www.wolski.com.pl/sklep/ - z wrzosami
>
> Podziekowania dla wszystkich ktorzy wyjasniaja mi tajemnice
fotografii.Powoli to bede przerabial.Trudno przeskoczyc z lustrzanki na
skanery i inne bajery.Ale chyba nie ma wyjscia,ato niezla zacheta.mirzan

12. Data: 2004-04-10 20:36:12

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafal Wolski" <rafal.wolski@_nie_spamowi_hoga.pl> napisał
w wiadomości news:c59iaf$1tm$1@news.onet.pl...
> [...]
negatywu.
> Skanowanie powierza się tym, którzy skanery mają.

Skaner ma każdy przyzwoity lab cyfrowy, który wywołując Twój negatyw
może zeskanować zdjęcia i zgrać na płytkę. Rozwiązanie wygodniejsze od
odbitek stykowych, chociaż kosztuje nieco więcej. Za to możesz oglądać
zdjęcia od razu w dużym powiększeniu na ekranie komputera i obrabiać,
jeśli chcesz.
Moim zdaniem rozwiązanie lepsze od kupowania jakiejś taniej cyfrówki.

Pozdrawiam
Ewa

13. Data: 2004-04-10 20:43:04

Od: "ogrodowy skryba" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

14. Data: 2004-04-10 20:44:37

Od: "ogrodowy skryba" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Więcej nauczyć się przez e-mail nie da. Teraz musisz sam przysiąść do
> komputera i poczytać sobie opisy programów graficznych.

Widzisz Mirku jakie to proste. Prawie jak budowa górniczego kombajnu.

Pozdrawia technicznie
skryba

15. Data: 2004-04-10 20:47:49

Od: "Rafal Wolski" <rafal.wolski@_nie_spamowi_hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moim zdaniem rozwiązanie lepsze od kupowania jakiejś taniej cyfrówki.
>
> Pozdrawiam
> Ewa

I tu można polemizować. Wszystko zależy od jakości zdjęć na negatywie,
używanego aparatu itd, itd. Czasami tanie cyfrówki doskonale zdają egzamin
szczególnie jeśli chcemy zdjęcia tylko pokazać w Internecie. Cyfrówka o
której pisałem ma 4mln pikseli! Skanowanie jest kosztowne. Trzeba to mieć na
względzie.

--
Rafał Wolski
http://www.wolski.com.pl/sklep/ - z wrzosami

16. Data: 2004-04-10 21:15:17

Od: "Miłka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boletus" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> Piwo ? Od razu postaw młodzieży spirytus:-(
>
> Pozdrawia sprytnie boletus

Załozyłam że "syn" jest dorosłym mężczyzną skoro ojciec jest już
dziadkiem ... łapiesz ?
A zeszyt dla Dziadka /ojca żeby mógł sobie zapisywać kolejność działań i sam
po pewnej instrukcji dalej poruszać w twardym świecie komputeryzacji ...
Pozdrawiam
Miłka S

17. Data: 2004-04-10 21:34:03

Temat: Odp: fotografia
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ogrodowy skryba <s...@w...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:c59mdm$qi3$...@n...news.tpi.pl...

> Widzisz Mirku jakie to proste.

I chyba On szybciej to zrozumie niż Ty, że do dobrego tonu należy cięcie
postów.
Pozdrawiam :-)
Janusz

18. Data: 2004-04-11 00:17:26

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Rafal Wolski" <rafal.wolski@_nie_spamowi_hoga.pl> wrote in message
> [...]

Pare uwag do doskonalego opisu Rafala:

> Skanuj w niedużych rozdzielczościach, bo sieć nie lubi "ciężkich"
> zdjęć.

To mozna zmienic potem, patrz punkt "zmniejsz do rozmiarów 400
do 600 pikseli".

> Potem w programie graficznym usuń kurz i zarysowania

Duzo wysilku, niewielki efekt. Ja ten etap pomijam jesli skanuje zdjecia.

> [...]
> kompresją (ale maksymalnie 50% bo inaczej zdjęcia bardzo stracą na jakości).

Tu uwazaj, bo np. IrfanView podaje w procentach jakosc, a nie kompresje.
To znaczy, in wiekszy procent, tym lepsza jakosc. Ja na ogol uzywam 80%.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

19. Data: 2004-04-11 00:29:06

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"T.W." <t...@w...pl> wrote in message

> [...]
> jeśli chcesz.
> Moim zdaniem rozwiązanie lepsze od kupowania jakiejś taniej cyfrówki.

Ja uwazam, ze cyfrowka jest jednak lepsza. W ten sposob mozesz robic
nieograniczona liczbe zdjec nie narazajac sie na dodatkowe koszty.
Jesli robisz zdjecia tradycyjne, kazde z nich musi byc wywolane, a to
kosztuje.

Nie tak dawno temu kupilem sobie drukarke Kodaka "Easy Share
Printer Dock 6000". Drukuje ona zdjecia jakosciowo nieodroznialne
od tradycyjnych (i na bardzo podobnym, "zdjeciowym" papierze).
Koszt jednego zdjecia jest nieco wiekszy niz przy robieniu zwyklym
aparatem, ale drukuje tylko te, ktorych "papierowe" kopie naprawde
chce miec.

Pozdrowienia,
Michal

20. Data: 2004-04-11 07:12:32

Od: "Rafal Wolski" <rafal.wolski@_nie_spamowi_hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To znaczy, in wiekszy procent, tym lepsza jakosc. Ja na ogol uzywam 80%.

Michał, jak zwykle, ma rację. Różne programy używają różnych oznaczeń do
kompresji. Na szczęście jest to zwykle opisane i wiadmomo kiedy zdjęcie
traci a kiedy zyskuje na jakości.

> Duzo wysilku, niewielki efekt. Ja ten etap pomijam jesli skanuje zdjecia.

Tu się zgodzić nie mogę. Według mnie różnica jest zasadnicza a efekt taki
sam jak wyjście do pracy w poplamionej lub czystej koszuli.

--
Rafał Wolski
http://www.wolski.com.pl/sklep/ - z wrzosami

Kowal bezskrzydły