francuska kolacja

1. Data: 2002-10-23 15:05:26

Temat: francuska kolacja
Od: kamila slawinska <k...@s...killer.acdsl.com> szukaj wiadomości tego autora

znawcy kuchni francuskiej, pomozcie! robie w sobote kolacje proszona,
menu ma byc francuskie. glownym daniem bedzie chyba kaczka po
normandzku. pytanie: z czym ja podac? i pytanie nr 2: macie
pomysl/przepis na efektowna, a niedroga i niezbyt pracochlonna
przekaske, ktora by dobrze pasowala do takiego zestawu? bede zobowiazana
za wszelkie sugestie.

pozdrowienia,
kamila

--
"I firmly believe the death tax is good for people in all walks of life"
/George W. Bush/

1. Data: 2002-10-23 15:27:26

Temat: Re: francuska kolacja
Od: "Iwona Malek" <k...@c...at> szukaj wiadomości tego autora

a mozna przepis na te kaczke?

Kaczucha:))

1. Data: 2002-10-23 18:48:17

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"kamila slawinska" <k...@s...killer.acdsl.com> schrieb im Newsbeitrag
> znawcy kuchni francuskiej, pomozcie! robie w sobote kolacje proszona,
> menu ma byc francuskie. glownym daniem bedzie chyba kaczka po
> normandzku. pytanie: z czym ja podac?

jak po francusku to z bagietka , wino, salata....
pozdrowienia Ilona

1. Data: 2002-10-23 19:03:57

Od: kamila slawinska <k...@s...killer.acdsl.com> szukaj wiadomości tego autora

"I.P." wrote:

> jak po francusku to z bagietka , wino, salata....

pewnie co innego bym tak podala, ale kaczka po normandzku to takie
bardziej swiateczne danie. stad pytanie adresuje raczej do tych, co
znaja sie odrobine na francuskiej kulturze kulinarnej. albo chociaz maja
larousse'a gastronomique, w ktorym moze jest slowko na ten temat?

1. Data: 2002-10-23 19:48:05

Od: kamila slawinska <k...@s...killer.acdsl.com> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa (siostra Ani) N." wrote:

> Wiesz, Kamila, ja sie nigdy nie spotkalam z "canard ŕ la normande" :-) Jak
> Ty to robisz ?

voila:
http://cookingland.free.fr/platprincipal/recette/can
ardnormand.htm

jeszcze nie robilam, ale mam nadzieje, ze sie uda...

> Co do przystawki : zaczal sie juz sezon ostryg... ale chyba w Polsce nie ma
> ? (moze sie myle).

w polsce to nie wiem, bo dawno nie bylam... w nowym jrku pewnie mozna
kupic, jesli czlowiek o bladym swicie pojedzie do chinatown na targ
rybny, ale ja sie nei podejmuje tym bardziej, ze u mnei w domu nie jada
sie zadnych zwierzat na zywca.

>Niestety, wiekszosc wytwornych przystawek bazuje sie na
> produktach, o ktore w Polsce trudno (slimaki, foie grac, etc)
> A wlasciewie Ty jestes w Polsce, czy w Stanach ? (Wybacz wszystko mi sie
> myli po robocie:-(

to juz wiesz. tu mozna w zasadze kupic wszystko, kwestia tylko ceny... a
chcialabym zmiescic sie w jakichs $200.

> Mozesz zrobic tosty zapiekane z kozim serem (crottin, czyli z tych
> suchszych)
> Jezeli nie, to melony z porto... albo karczochy, teraz sezon !

karczochy mowisz? to jest mysl. moze zapiec faszerowane z grzbami? albo
klasycznie, z vinaigrette? pomysle.

1. Data: 2002-10-23 19:53:20

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"kamila slawinska" <k...@s...killer.acdsl.com> a écrit dans le message de
news: 3...@s...killer.acdsl.com...
> [...]

Ty to robisz ?

Co do przystawki : zaczal sie juz sezon ostryg... ale chyba w Polsce nie ma
? (moze sie myle). Niestety, wiekszosc wytwornych przystawek bazuje sie na

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2002-10-23 20:01:36

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> znaja sie odrobine na francuskiej kulturze kulinarnej. albo chociaz maja
> larousse'a gastronomique, w ktorym moze jest slowko na ten temat?

Oj brak WL, oj brak.
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Learn the rules. Then break some."

1. Data: 2002-10-23 20:23:21

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy" <0...@m...pl> a écrit dans le message de news:
ap6v62$ds3$...@n...gazeta.pl...

> Oj brak WL, oj brak.
> --

Brak, brak... ale nie zapomnij, ze ja MAM Larousse'a :o)

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2002-10-23 20:36:52

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
news: 3...@s...killer.acdsl.com...

> to juz wiesz. tu mozna w zasadze kupic wszystko, kwestia tylko ceny... a

Jeszcze mam pomysl na :
- oeufs en meurette (czyli jajka w koszulkach w sosie burgundzkim), to zeby
zrownowazyc poludnie Francji
- tapenade (czyli na zimno)
- szparagi sauce mousseline (jezeli macie szparagi za woda)

Albo najlepiej : salade périgourdine (bo i to kaczka inaczej, i nie
zapchniecie przed "wlasciwa" kaczka). Do "mojej" périgourdine dodaje (oprocz
salaty) zielona fasolke, gésiers (jak po polsku?) z kaczki, orzechy wloskie,
platki suszonych filetow z kaczki, kawaleczki foie gras... a sa i tacy, co
tam i trufli dodaja :-)

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2002-10-23 20:57:29

Od: "walkie" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

gesiers to chyba groszek zielony ale nie dam sobie lapki uciac

walkie -> Justyna Oracz
GG:411958
e-mail: w...@w...net.pl
j...@w...net.pl