francuski cukier

1. Data: 2001-12-08 00:27:25

Temat: francuski cukier
Od: "Katarzyna Nowak" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos go uzywal? Podobno to taki cukier "bez cukru", zrowszy niz bialy a
nie ma gorszego smaku. Szczypta rzekomo zatsepuje kilka lyzek zwyklego
cukru. Sprobowalabym, bo uzywam cukru do gotowania, nie tylko do herbaty, a
slodzik przeciez nie nadaje sie do sosu:-)))
Kaska

1. Data: 2001-12-08 11:27:19

Temat: Re: francuski cukier
Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Nowak <k...@p...wp.pl> a écrit dans le message :
3...@n...vogel.pl...
> [...]
> cukru. Sprobowalabym, bo uzywam cukru do gotowania, nie tylko do herbaty,
> slodzik przeciez nie nadaje sie do sosu:-)))

Czesc
Pewnie Ci chodzi o aspartam. To bardzo dobry slodzik, wlasciwie bez kalorii
i doskonale zastepuje cukier... do herbaty tylko !
Aspartam jest proteina i rozklada sie w temperaturze ok. 120° C, wiec do
gotowanie / pieczenia sie nie nadaje poniewaz traci slodki smak.

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2001-12-08 19:35:13

Od: kamila slawinska <k...@s...killer.acedsl.com> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 8 Dec 2001 12:27:19 +0100, "Ewa (siostra Ani) N."
<n...@y...com> wrote:

> [...]
>Aspartam jest proteina i rozklada sie w temperaturze ok. 120° C, wiec do
>gotowanie / pieczenia sie nie nadaje poniewaz traci slodki smak.

musze cie zmartwic, ewo, asopartam jest bardzo szkodliwy dla zdrowia.
ja go uzywalam przez jakis czas, a potem przeczytalam raporty
niezaleznych ekspertow,dotyczace wplywu aspartamu na funkcjonowanie
centralnego ukladu nerwowego. nie chcesz wiedziec, co ta substancja
robi w twoim mozgu, zapewniam cie. ja wyrzucilam i wiecej nie kupie, i
tobie tez radze. lepiej byc puszystym niz slepym, nie?

sluze PDFem z artyulem na ten temat, jesli cie to interesuje.

pozdrowienia,

kamila slawinska
--
"I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that makes living
worthwhile?"

1. Data: 2001-12-08 20:51:36

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

kamila slawinska <k...@s...killer.acedsl.com> a écrit dans le message :
e...@4...com...
> [...]
> robi w twoim mozgu, zapewniam cie. ja wyrzucilam i wiecej nie kupie, i
> tobie tez radze. lepiej byc puszystym niz slepym, nie?

A daj ten PDF, a ja sie Ani (mojej siostry-doctora)) spytam... jezeli sie w
koncu tu na grupie raczy pojawic.
Osobiscie, juz prawie zupelnie slodkie przestalam jesc, ale z drugiej strony
tutaj w Unii jest wszedzie pelno tego aspartamu (nawet u mnie w stolowce w
pracy proponuja). A tu w Unii poilnuja tego jedzenia, oj, pilnuja...
Ja wiem o tym tylko, ze nie powinny jesc aspartamu kobiety w ciazy
(mozliwosc uczulenia) i dzeci ponizej 3 lat (porzebuja cukru do rozwoju).
Wiec trzeba to sprawdzic...

Jezeli chodzi o szkodliwe substancje mogace uszkodzic moj centralny uklad
nerwowy, to o wiele bardziej sie boje o inne rzeczy w powszechnej sprzedazy
(ale nie napisze co, bo zaraz tu sie Jacus /troll pojawi)

Ewcia
(na razie : centralny uklad : OK)

ps. A moze Ci chodzi o sacharyne ? Bo ja z kolei o tym slyszalam, ze
rakotfu.

--
Niesz !

1. Data: 2001-12-09 02:29:46

Od: "Anna Sheridan" <a...@o...com.au> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Nowak <k...@p...wp.pl> wrote in message
> [...]
> cukru. Sprobowalabym, bo uzywam cukru do gotowania, nie tylko do herbaty,
> slodzik przeciez nie nadaje sie do sosu:-)))

A moze chodzi ci o produkt o nazwie Splenda (pod ta nazwa go sprzedaja w
Australii). Reklamuje sie Splenda ze jest zrobiona z cukru, i ze uzywa sie
jej jak cukru (mozna i do pieczenia) - czyli jak przepis wola o szklanke
cukru to walisz szklanke Splendy. Nigdy tego nie uzywalam, zaciekawil mnie
twoj post no i zaczelam grzebac po Internecie. W skrocie co znalazlam, to ze
Splenda jest tak chytrze zrobiona, ze wiekszosc z czlowieka wychodzi w
siusiu ale znalazlam tez i strone, ktora ma pewne obiekcje co do
nieszkodliwosci tego produktu. Inna nazwa Splendy to Sucralose. Zobacz sama:
http://cbshealthwatch.medscape.com/cx/viewarticle/40
3928
Jak o mnie chodzi jakies 2 miesiace temu usunelam cukier kompletnie z mojej
diety i chociaz oznacza to nie jedzenie ciast i slodyczy schudlam absolutnie
bezbolesnie 4 kilo (jeszcze mi zostalo jakies 5 - przybylo mi 10 po rzuceniu
palenia i wejsciu w menopauze ktora chce przejsc naturalnie bez tabletek
hormonalnych). Schudlam nie dlatego ze odjecie cukru odjelo kalorie z mojej
diety, ale ze przeszly mi kompletnie napady strasznego apetytu ktorego nie
bylam w stanie kontrolowac - wahania zawartosci cukru w krwi tak sie wlasnie
objawiaja. Nie zamierzam zastepowac cukru sztucznymi slodzikami bo staram
sie jesc naturalnie, ale to moja filozofia, a poza tym uwazam, ze
najwazniejsza rzecz jest umiar, wiec pewnie jak raz na jakis czas uzyjesz
tego slodzika to tez bedzie OK. Rozgadalam sie jak to stara baba, ale moze
troche i na temat?
Ania

1. Data: 2001-12-09 08:48:40

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Aspartam jest proteina i rozklada sie w temperaturze ok. 120° C, wiec do
> gotowanie / pieczenia sie nie nadaje poniewaz traci slodki smak.

We wspomnianej juz tu przeze mnie ksiazce Michela Guerarda "La grande
cuisine minceur" wystepuje cos, co nazywa sie "sucre ODA". Nie jest
niestety wyjasnine co to jest --- moze Ty przypadkiem wiesz?

Wladyslaw

--
Wladyslaw Los

1. Data: 2001-12-09 10:47:49

Od: i...@r...com.pl (Macabra) szukaj wiadomości tego autora

From: "kamila slawinska" <k...@s...killer.acedsl.com>

> [...]
> robi w twoim mozgu, zapewniam cie. ja wyrzucilam i wiecej nie kupie, i
> tobie tez radze. lepiej byc puszystym niz slepym, nie?

Oj, nak naprawde, to zycie jest szkodliwe, to co, mamy od razu umrzec?
Barwniki sa be, konserwanty sa be, salata z olowiem be, grzyby z Czarnobyla
be.... Jedno co nam pozostaje to umrzec z glodu. A na cukier mowi sie "biala
smierc" (zdaje sie, ze na jakies narkotyki tez, ale ostatecznie cukier tez
uzaleznia :-/)

--
Macabra
When God made man, she was only testing

1. Data: 2001-12-09 14:02:28

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los <w...@t...com.pl> a écrit dans le message :
1f456o4.hh517uk94mtcN%w...@t...com.pl...

> We wspomnianej juz tu przeze mnie ksiazce Michela Guerarda "La grande
> cuisine minceur" wystepuje cos, co nazywa sie "sucre ODA". Nie jest
> niestety wyjasnine co to jest --- moze Ty przypadkiem wiesz?

Nigdy sie z tym nie spotkalam. Nie ma gdzes w ksiazce "liste de sigles",
albo czegos podobnego ?
Zwyczaj jest tez zeby rozwinac skrot przy pierwszym uzyciu w tekscie... ale
trzeba znalezc to miejsce, w ktorym pierwszy raz skrot jest uzyty...

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2001-12-09 16:28:25

Od: "Katarzyna Nowak" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Sheridan" <a...@o...com.au> napisał w wiadomości

> [...]
> tego slodzika to tez bedzie OK. Rozgadalam sie jak to stara baba, ale moze

Sprobuje przestac slodzic herbate i kawe, ale nie wyobrazam sobie nie
dodania troszke cukru do duszonych warzyw czy do sosu na bazie przecieru
itd. Dlatego zaciekawil mnie ten francuski cukier. Jak go kupie i wybadam to
dam znac, Na razie nie wiem nawet jak sie nazywa. Na pewno nie aspartam bo
to jest slodzik. Kaska

1. Data: 2001-12-09 20:22:31

Od: <p...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> i doskonale zastepuje cukier... do herbaty tylko !

... i doskonale powoduje u większości spożywających efekt wymiotny. Żona kiedyś
kupiła jakiś napój słodzony tym g....m. Po kilku łykach przez 3 godziny mi się
odbijało.

*p*

Banan bananowi nierowny
Fw: Do Izy Sowuly
hahaha...
wypieki z miodem i bez proszku do pieczenia
kolorowe wisienki