frytkownica i skrzydelka z kurczaka

1. Data: 2007-04-15 09:01:16

Temat: frytkownica i skrzydelka z kurczaka
Od: "darkblue" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam w sloneczny poranek
taki oto temat: czy probowal ktos smazyc w glebokiej oliwie we frytkownicy
skrzydelka z kurczaka ?
czy ladnie sie wysmazaja i po wyjeciu/obcieknieciu z oliwy sa chrupkie ?
ew. czy obtaczacie je w panierkach jakichs ?
do tej pory wysmazalem pociete na kawalki elementy skrzydelek na patelni,
ale po takim smazeniu (skrzydelka strzelaja oliwa) dosc spora czesc kuchni
wymaga gruntownego sprzatania. szukam wiec sposobu na przygotowanie ich w
identyczny sposob, lecz w zamknietym obszarze :)
z gory dziekuje za odpowiedzi.

2. Data: 2007-04-15 09:50:01

Temat: Re: frytkownica i skrzydelka z kurczaka
Od: "czeremcha " <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

darkblue <n...@n...pl> napisał(a):

> taki oto temat: czy probowal ktos smazyc w glebokiej oliwie we frytkownicy
> skrzydelka z kurczaka ?
> czy ladnie sie wysmazaja i po wyjeciu/obcieknieciu z oliwy sa chrupkie ?

Jasne, że tak!

Skrzydełka usmażone w głębokim tłuszczu, a potem otoczone w sosie z keczupu
z dodatkiem tabasco i octu /kilka łyżek sosu wlać do słoika, wrzucić
usmażone skrzydełka, zakręcić słoik i mocno potrząsać/, do tego surowe
warzywa i dip z sera z błękitną pleśnią, majonezu i czosnku...

Ania

3. Data: 2007-04-15 10:18:55

Od: "darkblue" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czeremcha " <c...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> usmażone skrzydełka, zakręcić słoik i mocno potrząsać/, do tego surowe
> warzywa i dip z sera z błękitną pleśnią, majonezu i czosnku...

dzieki :) to chyba trzeba je od razu jesc zeby zakosztowac tej chrupkosci -
co uwielbiam. jak chwile otoczone w sosie poleza to szybko zrobia sie
miekkie- czego nie lubie.
jak wysmazalem je wczesniej na patelnie to do takiego momentu, az wypiekl
sie doslownie caly tluszczyk, pociemnialy i byly naprawde super hiper
chrupkie. do tego pyszne martini z cytrynka i lodem. po prostu odjazd :)
osobiscie najbardziej smakuja mi ze skrzydelek wypieczone koncowki czyli
lotki :)
teraz czas na zakup jakiejs pojemniejszej frytkownicy.
jeszcze jedno - co ile razy zmieniacie olej ? bo chyba nie wylewacie w kanal
po jdnym smazeniu we frytkownicy ?

4. Data: 2007-04-15 13:49:34

Od: "Aga_M" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "darkblue" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wymaga gruntownego sprzatania. szukam wiec sposobu na przygotowanie ich w
> identyczny sposob, lecz w zamknietym obszarze :)

Witam
Kawałki piersi z kurczaka umaczane w takim cieście:
http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis30.html
a do tego ostry sos pomidorowy, plus sałatka z wariacji wiosennej

Pozdrawiam
Aga

5. Data: 2007-04-15 22:34:37

Od: "czeremcha " <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

darkblue <n...@n...pl> napisał(a):

> dzieki :) to chyba trzeba je od razu jesc zeby zakosztowac tej chrupkosci -
> co uwielbiam.

Oooczywiście! Gorące, ostre skrzydełka, chłodny dip i zimne piwo.

> osobiscie najbardziej smakuja mi ze skrzydelek wypieczone koncowki czyli
> lotki :)

Czyli nie tylko ja mam takie upodobania... A niektórzy je wyrzucają, bo
mięsa nie ma...

> jeszcze jedno - co ile razy zmieniacie olej ? bo chyba nie wylewacie w
kanal
> po jdnym smazeniu we frytkownicy ?

E tam, trzeba jakość oleju stwierdzać na podstawie badań organoleptycznych.

Ania

6. Data: 2007-04-16 15:47:42

Od: "darkblue" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oooczywiście! Gorące, ostre skrzydełka, chłodny dip i zimne piwo.

raczej to ostatnie :)))

> Czyli nie tylko ja mam takie upodobania... A niektórzy je wyrzucają, bo
> mięsa nie ma...

mieso sie nie liczy ale doznania smakowe :)

czyli az sciemnieje :D

7. Data: 2007-04-16 17:34:14

Od: "czeremcha " <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

darkblue <n...@n...pl> napisał(a):

> Użytkownik "czeremcha " <c...@N...gazeta.pl> napisał

> organoleptycznych.

> czyli az sciemnieje :D

Jeszcze organy powonienia i smaku pozostały. ;-) Bo zmysł równowagi służy
chyba raczej do badania jakości innych płynów niż olej ;-)

Ania

8. Data: 2007-04-16 17:59:23

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

czeremcha wrote:

> Czyli nie tylko ja mam takie upodobania... A niektórzy je wyrzucają, bo
> mięsa nie ma...

Ja nie wyrzucam, tylko zbieram do woreczka w zamrazarce - po pewnym
czasie mam wystarczajaco na rosol - bardzo delikatny i smaczny,
szczegolnie po 3-4 godzinach "mrugania".

MB

Jak zjeść Hákarla...
Prodiż - temperatura
CO...
Jak zuzyc wedliny?
Re: jakie przyprawy do nacierania kurczaka?