Re: (fryw)Moje Robotki-wpadka

From: "skrzacik" <s...@f...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.robotki-reczne
Subject: Re: (fryw)Moje Robotki-wpadka
Date: Mon, 18 Aug 2003 15:58:59 +0200

> I to nie jedyna wpadka- w tekście obok jest napisane, że nazwa pochodzi
> od łacińskiego "frywolus". Problem w tym, że po łacinie nie ma takiego
> słowa. Jest "frivolus" i znaczy... tani, lichy (tak, tak!). Na dodatek
> twierdzą, że należy używać nici "macerowanych"! Coś mi się zdaje, że z
> nici nalewek się nie robi, a macerować można co najwyżej wiśnie ;)
> Pozdrawiam
> Julita

rzeczywiscie, o ile wiem to nazwa frywolitka pochodzi z francuskiego, a nici
merceryzowane, tzn bawelniane moczone w lugu. miedzy innymi z takich nici
tka sie popeline, stad jej lekki polysk (nie wynikajaca ze sposoby tkania
tak jak w przypadku atlasu).

jednym slowem dali ciala, a szkoda bo tak lubie ich pismo

skrzacik