galaretka ze zsiadłego mleka

1. Data: 2005-04-10 17:38:25

Temat: galaretka ze zsiadłego mleka
Od: "toto d." <t...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrobiłem!
Ale może ktoś ma jakiś pomysł, jak ją urozmaicać w czas nieowocowy.
W owocowy - maliny, truskawki i poziomki pachnące lasem.
No tylko proszę mi nie doradzać mrożonek.
"Żurawina cała" firmy Rolnik - polecam i reklamuję, lecz kosztowna.

toto d.

1. Data: 2005-04-10 18:07:35

Temat: Re: galaretka ze zsiadłego mleka
Od: "walkie!" <w...@w...wroclaw.net.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik toto d. napisał:
> [...]
> No tylko proszę mi nie doradzać mrożonek.
> "Żurawina cała" firmy Rolnik - polecam i reklamuję, lecz kosztowna.

Ja lubię na słono - dodaję tarte ogórki kiszone, ząbek czosnku i koperek
- no mrożony, to moja ulubiona kombinacja.

--
* Justyna - walkie!
* http://walkie.cegla.art.pl & http://shanties.art.pl

1. Data: 2005-04-10 19:53:45

Od: "toto d." <t...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "walkie!" <w...@w...wroclaw.net.com.pl> napisał w wiadomości

> Ja lubię na słono - dodaję tarte ogórki kiszone, ząbek czosnku i koperek
> - no mrożony, to moja ulubiona kombinacja.

hmmm
Następnym razem.
Teraz przygotowałem na słodko.
Dzięki za sugestię - wypróbuję i napiszę.

toto dzdżownica

1. Data: 2005-04-10 20:04:55

Od: "walkie!" <w...@w...wroclaw.net.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik toto d. napisał:

> hmmm
> Następnym razem.
> Teraz przygotowałem na słodko.
> Dzięki za sugestię - wypróbuję i napiszę.
>
> toto dzdżownica

Alez proszę :-)
Ja na slodko to w ogole rzadko bo nie przepadam, ale jak jest sezon na
botwinke to tez czesto robie botwinkowa galaretke. Tez polecam.

1. Data: 2005-04-10 20:06:52

Od: "toto d." <t...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Alez proszę :-)
> Ja na slodko to w ogole rzadko bo nie przepadam, ale jak jest sezon na
> botwinke to tez czesto robie botwinkowa galaretke. Tez polecam.

Możesz napisać, jak robisz, bo nie wiem, czy się dobrze domyślam.
A wyobraźnia mi się ślini...

toto dżdżownica

1. Data: 2005-04-10 21:15:26

Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "toto d." <t...@x...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> No tylko proszę mi nie doradzać mrożonek.
> "Żurawina cała" firmy Rolnik - polecam i reklamuję, lecz kosztowna.

O ja!!!!!!
to chyba to czego szukalam... juz pytalam sie kiedys na grupie (opisujac to
cos) ale nikt mi nie pomogl.
BLAGAM o przepis!!!!

Pozdrawiam
Kropelka

1. Data: 2005-04-10 22:07:33

Od: "toto d." <t...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> napisał w
wiadomości

> BLAGAM o przepis!!!!

Nie jesteś coprawda Władysławem Subito, ale pisząc z niewinnych serwerów
masz zapewne w sobie zadeklarowaną tamże niewinność. Ciekawe czy Władyś jest
nadal niewinny...

Kuchnia polska ( to taki polski Gastronomik Laruz)
wydanie PWE Warszawa 1976
strona 612
przepis 1105

Galaretka z kwaśnego mleka

1/3 l kwaśnego mleka
1/8 l śmietany,
8-10 dkg cukru-pudru
1 1/2 - 2 dkg żelatyny
wanilia

Mleko rozmącić starannie ze śmietaną, dodać do smaku cukier, dokładnie
wymieszać, dodać wanilię, rozpuszczoną żelatynę i zastudzić w kompotierkach
lub szklanej salaterce. W momencie krzepnięcia można dodawać rózne owoce
surowe całe lub rozdrobnione, np. truskawki, maliny [poziomki OLU,
poziomki - przyp. mój - td]. Galaretkę z kwaśnego mleka można przyrządzić
bez śmietany.

toto dżdżownica

1. Data: 2005-04-10 22:25:31

Od: Marsjasz <m...@p...NOSPAM.neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

toto d. napisał(a):
> Użytkownik "walkie!" <w...@w...wroclaw.net.com.pl> napisał w wiadomości

> Możesz napisać, jak robisz, bo nie wiem, czy się dobrze domyślam.
> A wyobraźnia mi się ślini...
>
> toto dżdżownica

jacy oni slodko kwasni ;)
Mars

1. Data: 2005-04-11 10:45:15

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

toto d. napisał(a):
>Galaretkę z kwaśnego mleka można przyrządzić
> bez śmietany.

I, jak się okazuje, na słono też, wtedy pewnikiem bez cukru ;-).

Ewa, zaintrygowana galaretką ze zsiadłego mleka

1. Data: 2005-04-11 15:39:54

Od: "walkie!" <w...@w...wroclaw.net.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik toto d. napisał:
> Użytkownik "walkie!" <w...@w...wroclaw.net.com.pl> napisał w wiadomości

> Możesz napisać, jak robisz, bo nie wiem, czy się dobrze domyślam.
> A wyobraźnia mi się ślini...
>
> toto dżdżownica

0.5 kwaśnego mleka
2 dkg zelatyny
peczek botwinki
peczek koperku

Botwinke pokrojona drobno poddusic na masle, mleko wymieszac z zelatyna
rozpuszczona. rozlac do miseczek i zostawic do zastygniecia. Oczywiscie
doprawic sola i pieprzem.

--
* Justyna - walkie!
* http://walkie.cegla.art.pl & http://shanties.art.pl
* http://www.grupa.szantymaniak.pl/?walkie!
* Nawet ząb bywa wstawiony!

żeliwne patelnie i naczynia
http://www.gaspares-home page.de/ Forum Chat Photo gallery Homepage Reisen webseit
W jakiej temp. i ile czasy piec bezy...
ryba wędzona
[niekoniecznie OT] Waldemarze, czemu Waldemar mi ciagle toto z KFa wyciaga?