Re: galaretowata nalewka

1. Data: 2013-02-04 19:14:12

Temat: Re: galaretowata nalewka
Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2013-02-01 14:49, obywatel Krycha_net uprzejmie donosi:
> Czy komuś z Was zdarzyło się, że nalewka zgęstniała i stała się
> konsystencji rzadkiej galaretki?
> Właśnie okazało się, że sok z gotowanej pigwy, jak i część alkoholu,
> którą owoce były zalane, przyjęła taką postać.
> Po zlaniu do jednego naczynia i pomieszaniu nadal nie jest w pełni
> płynem ciekłym.
> Co z tym zrobić?

Przed planowanym wypiciem wstawić butelkę na kilka minut do ciepłej wody.
Ot, cudowna moc pektyn.

2. Data: 2013-02-04 19:39:18

Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-02-04 20:14, Qrczak pisze:
> Dnia 2013-02-01 14:49, obywatel Krycha_net uprzejmie donosi:
>
> Przed planowanym wypiciem wstawić butelkę na kilka minut do ciepłej wody.
> Ot, cudowna moc pektyn.

No, no jest to jakiś pomysł.
Ale czy będą chętni na ciepłą nalewkę?

Krycha.

3. Data: 2013-02-04 19:50:14

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2013-02-04 20:39, obywatel Krycha_net uprzejmie donosi:

> No, no jest to jakiś pomysł.
> Ale czy będą chętni na ciepłą nalewkę?

Wystarczy temp. niewiele wyższa od tej cielesnej.
Nalewek się zresztą nie pija mocno chłodzonych, więc taka akurat smakowi
krzywdy nie zrobi a dodatkowo aromat owocowy wydobędzie.

4. Data: 2013-02-04 19:59:30

Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-02-04 20:50, Qrczak pisze:
> [...]
> Nalewek się zresztą nie pija mocno chłodzonych, więc taka akurat smakowi
> krzywdy nie zrobi a dodatkowo aromat owocowy wydobędzie.

Przetestuję ten pomysł.
Krycha.

5. Data: 2013-02-05 00:47:21

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Krycha napisała:

> No, no jest to jakiś pomysł.
> Ale czy będą chętni na ciepłą nalewkę?

Można ją schłodzić nazad, co wcale nie oznacza, że od razu jej
wróci konsystencja galarety.

Jarek

--
Szuja -- pióra by pożyczyć od Anouilh'a
Szuja -- by opisać co to jest za typ

6. Data: 2013-02-05 21:33:42

Od: "Lombroso" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Można ją schłodzić nazad, co wcale nie oznacza, że od razu jej
> wróci konsystencja galarety.

A pamiętacie... taki stary polski serial?
Pan Pogorzelski znalazł beczkę wina, które się ścięło w galaretkę, smakuje,
a tu nagle głos:
"Pan tu panie Pogorzleski winko sobie pijesz, a ja GORĘ!"
Tak mi się przypomniało.

Lombroso (moon)

7. Data: 2013-02-06 08:17:28

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lombroso" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

Hejka. "Pan tu panie Pogorzelski duby smalone pleciesz. A ja gore"

> A pamiętacie... taki stary polski serial?

"Pan tu panie Pogorzelski wino popijać będziesz. A ja gore"

> Tak mi się przypomniało.

2-ga część filmu, w której m.in. o beczce wina w galarecie ;-)
http://www.youtube.com/watch?v=I7IBLUAaVZI
Pozdrawiam sentymentalnie Ja...cki

8. Data: 2013-02-08 11:07:03

Temat: Re: galaretowata nalewka [OT]
Od: anhin <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>>
> "Pan tu panie Pogorzelski wino popijać będziesz. A ja gore"

> 2-ga część filmu, w której m.in. o beczce wina w galarecie ;-)

to była ekranizacja (całkiem zgrabna zresztą) opowiadania Henryka
Rzewuskiego (tego od "pamiątek Soplicy") "Ja gorę". Stosowny fragment w
opowiadaniu mówi o znalezieniu podczas porządkowania suteren zamku w
Samsonowie (którego remont zlecił był Xiążę Bp. Sołtyk nieszczęsnemu
panu Pogorzelskiemu) beczki węgrzyna na obręczach zawieszonej, której
zawartość "nożem się krajała" i którą Xiążę "całą piwnicę zaprawił". A
żeby nie było tak bardzo OT -niektórzy fachowcy twierdzą (co inni
fachowcy poddają w wątpliwość) że napoje alkoholowe przechowywane w
dębowych beczkach zyskują na mocy i jakości, jednocześnie po bardzo
długim czasie gęstniejąc (dotyczy to oczywiście wina). Mechanizm jest
taki, że przez warstwę drewna dębowego woda (posiadająca małe
cząsteczki) paruje łatwiej niż związki wielkocząsteczkowe, w tym
alkohol, a zwłaszcza substancje nadające smak i aromat. Można się
spodziewać że po długim czasie stężenie pektyn nawet w zacnym winie
gronowym wzrośnie na tyle że wino się zetnie w galaretę -ale spotkałem
się też ze zdaniem, że to bajdy, a gęstnienie wina jest spowodowane
inwazją mikroorganizmów różnej proweniencji.

9. Data: 2013-02-14 19:06:51

Od: "c_apitan" <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Powiem wprost, że
galaretowatą postać napoju należy spożywac łyżeczką do herbaty i popijać
spirytusem!

na zdrowie !!!

c...@w...pl

10. Data: 2013-02-14 19:08:44

Od: "c_apitan" <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "c_apitan" <c...@v...pl> napisał w wiadomości
> Powiem wprost, że
> galaretowatą postać napoju należy spożywac łyżeczką do herbaty i popijać
> spirytusem!
>
> na zdrowie !!!
>
> c...@w...pl

a co po takim spożyciu będziecie widzieli
to szybciutko napiszcie !!

Re: galaretowata nalewka
Re: galaretowata nalewka
Re: galaretowata nalewka