galaretowata nalewka

1. Data: 2013-02-01 18:56:06

Temat: galaretowata nalewka
Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy komuś z Was zdarzyło się, że nalewka zgęstniała i stała się
konsystencji rzadkiej galaretki?
Właśnie okazało się, że sok z gotowanej pigwy, jak i część alkoholu,
którą owoce były zalane, przyjęła taką postać.
Po zlaniu do jednego naczynia i pomieszaniu nadal nie jest w pełni
płynem ciekłym.
Co z tym zrobić?

Pozdrawiam Krycha.

2. Data: 2013-02-01 20:48:46

Temat: Re: galaretowata nalewka
Od: piecia aka dracorp <i...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 01 Feb 2013 19:56:06 +0100, Krycha_net napisał(a):

> [...]
> którą owoce były zalane, przyjęła taką postać.
> Po zlaniu do jednego naczynia i pomieszaniu nadal nie jest w pełni

Witam
Czyżby pektyny zawarte w owocach? Może dodanie świeżego soku z kiwi lub
ananas pomoże ale równocześnie zmieni smak.
Aczkolwiek nie jestem pewien czy związek występujący w tych owocach nie
działa tylko na białka.
Za wikipedią:
"Wspólną cechą pektyn jest zdolność do tworzenia żeli w kwaśnych
warunkach"

Pamiętam że w tej kwestii było napisane w książce "Gotowanie dla geeków"
ale teraz nie pamiętam co dokładnie.

--
piecia aka dracorp

3. Data: 2013-02-20 03:32:24

Od: Marsjasz <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

--
Marsjasz

----Android NewsGroup Reader----
http://www.piaohong.tk/newsgroup

4. Data: 2013-02-20 03:32:43

Od: Marsjasz <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> którą owoce były zalane, przyjęła taką postać.
> Po zlaniu do jednego naczynia i pomieszaniu nadal nie jest w pełni

gjj

--
Marsjasz

----Android NewsGroup Reader----