Lukier plastyczny :/

1. Data: 2013-01-19 22:19:04

Temat: Lukier plastyczny :/
Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robicie? Używacie? Jakie macie doświadczenia?
Ja jak na razie nie najlepsze :/

Masa jest plastyczna do momentu kiedy jej nie zacznę wałkować, wtedy
staje się sztywna, krucha i jednym słowem do d..y :(
Wczorajszy tort - porażka... tzn sam tort pyszny, tylko dekoracja mało
dekoracyjna wyszła, bo masa cukrowa zdążyła się pofałdować, popękać i
pokruszyć zanim ja zdążyłam ją ładnie ułożyć i wyrównać na torcie...
i tak 2 razy z rzędu... :/

Jakieś pomysły dlaczego tak?

Robiłam z przepisu:
800 g cukru pudru
3 łyżeczki żelatyny
3 łyżeczki glukozy
50 ml wody
+ barwnik
--
***** MóJ SŁitAśNy TofFanY BloGasEk *****
http://kuchniaanai.blogspot.com/

2. Data: 2013-01-19 22:24:25

Temat: Re: Lukier plastyczny :/
Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anai" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> dekoracyjna wyszła, bo masa cukrowa zdążyła się pofałdować, popękać i
> pokruszyć zanim ja zdążyłam ją ładnie ułożyć i wyrównać na torcie...

robiłaś wg tego przepisu?
http://kotlet.tv/lukier-plastyczny-do-tortow
pozdr
Stefan

3. Data: 2013-01-19 23:11:00

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 19.01.2013 23:24, Stefan pisze:

> robilas wg tego przepisu?
> http://kotlet.tv/lukier-plastyczny-do-tortow

Dokładnie, z tego samego :)

4. Data: 2013-01-20 11:44:19

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Nie robiłam tego i nie zrobię, ale poteoretyzować zawsze można...
Te na pewno nie wyschną ;-), a wg opisu - gotowa masa da się nawet rozciągać ;-)

http://allrecipes.com/recipe/rolling-fondant/detail.
aspx?event8=1&prop24=SR_Title&e11=rolling%20icing&e8
=Quick%20Search&event10=1&e7=Recipe%20Search%20Resul
ts

Ania

5. Data: 2013-01-20 11:45:45

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Uciekła mi gdzieś część tekstu - miało być: tu w składzie jest dodatkowo olej i
margaryna.

6. Data: 2013-01-20 18:46:58

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 20.01.2013 12:45, czeremcha pisze:
> Uciekła mi gdzieś część tekstu - miało być: tu w składzie jest dodatkowo olej i
margaryna.

> Ania

W akcie desperacji za drugim razem dodałam też olej... iiii tam, dalej
d...a była :/
Wychodzi na to, że trzeba chyba gotową kupować, a to jak dla mnie gra
nie warta świeczki - ja tej masy i tak nie zjadam, bo dla mnie jest za
słodka...
Chyba skupię się na tradycyjnych tortach i sposobach ich dekoracji...
Ten na przykład mnie zaciekawił, i na pewno kiedyś spróbuję z nim
powalczyć ;)
http://www.mojewypieki.com/przepis/rozowy-tort-z-fal
bankami---tort-dla-malych-ksiezniczek
Kupiłam ostatnio na alledrogo zestaw barwników spożywczych, więc mogę
poszaleć z kolorami... niekoniecznie różowy musi być :)

7. Data: 2013-01-20 19:40:22

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 20 stycznia 2013 19:46:58 UTC+1 użytkownik Anai napisał:

> Wychodzi na to, że trzeba chyba gotową kupować, a to jak dla mnie gra
> nie warta świeczki - ja tej masy i tak nie zjadam, bo dla mnie jest za
> słodka...

Święte słowa... Dobre to to nie jest, a jeśli nie jest - to po co sobie głowę
zawracać? Małych dzieci nie mam - żeby radochę miały, poza tym - jak piszesz - są
inne sposoby dekoracji... Dlatego napisałam, że nie mam praktyki i nie będę miała...
;-)

nia

8. Data: 2013-01-20 19:40:55

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 20 stycznia 2013 20:40:22 UTC+1 użytkownik czeremcha napisał:

> nia

To A, którego zabrakło ;-)

Ania

9. Data: 2013-01-20 20:26:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 20 Jan 2013 11:40:22 -0800 (PST), czeremcha napisał(a):

> Święte słowa... Dobre to to nie jest, a jeśli nie jest - to po co sobie głowę
zawracać?

Ano właśnie. Powiem więcej: lukier plastyczny na torcie itp przyprawia mnie
samym widokiem o... Ze dwa razy spróbowałam tego czegoś - na torcie
weselnym, pod spojrzeniami młodej pary, nie wypadało odmówić ani
wygrzebywać ciasta spod tego paskudztwa. A paskudztwo słodkie, lepiące się
do zębów, miałam wrażenie że jeszcze w przełyku skutecznie opierające się
jego ruchom robaczkowym :-)
--
XL

10. Data: 2013-01-20 20:54:32

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> do zębów, miałam wrażenie że jeszcze w przełyku skutecznie opierające się
No bo trzeba kielicha łyknąć i spłynie (chociaż czasem lubi wrócić....)
pozdr
Stefan

Jak największa tabliczka czekolady - gdzie kupić
Co było temu kurczaku? O_o
Z tacek nie cieknie...
Re: sos chili
Re: sos chili