gdzie pytac o kwiaty "domowe"/doniczkowe?

11. Data: 2015-09-12 11:37:43

Temat: Re: gdzie pytac o kwiaty "domowe"/doniczkowe?
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-09-12 o 02:21, 1634Racine pisze:

> doniczka zewnetrzna jest, tylko do foto zostala wyjeta ta wewnetrzna.

Najlepiej jeśli ta zewnętrzna osłonka też jest przezroczysta, bo
korzonki storczyków też lubią światło.

> btw:
> na foto http://i.imgur.com/umKaBDr.jpg i
> http://i.imgur.com/xZDuXNn.jpg widac, że ktos i cos przyciął
> elegancko storczykowi - czy na kwitnienie nie ma szans wobec tego?

Jak najbardziej jest szansa, tylko trzeba trochę cierpliwości. One
wypuszczają nowe łodygi.

> czym grozi "podlewanie" (wspomniana metoda), ale woda KRANOWĄ? (z
> fiz/chem punktu widzenia wiem, co oznacza "woda miekka",ale pytam o
> *praktyczne* skutki podlewania woda o twardosci "kranowej")

Niczym nie grozi. Tylko nie podlewaj ich tak jak resztę kwiatów wlewając
wodę bezpośrednio do doniczki, korzenie storczyków nie lubią stać długo
w wodzie, bo gniją. Podlewaj poprzez zanurzenie - wyjmij doniczkę,
nalej wody do osłonki, zanurz doniczkę na pół godziny, żeby ta kora
dobrze nasiąkła, a potem wyjmij, wylej wodę, poczekaj chwilę aż
odcieknie, i wstaw doniczkę z powrotem do pustej osłonki. Korzenie
storczyków nie lubią stać w wodzie, bo gniją.
Jeśli chcesz roślince zrobić dodatkowo dobrze, to kup specjalny nawóz do
storczyków w pałeczkach i wciśnij między korzonki.

Ewa

12. Data: 2015-09-12 18:47:25

Od: "1634Racine" <1...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks in news:55f3f263$0$8368$65785112@news.neostrada.pl
[.....]
> Najlepiej jeśli ta zewnętrzna osłonka też jest przezroczysta

o, b. logiczna podpowiedz :)

> Niczym nie grozi. Tylko nie podlewaj ich tak jak resztę kwiatów wlewając
> wodę bezpośrednio do doniczki,

wiem,wiem, pisalem o tym, jak to jest robione - dokladnie tak,jak radzisz.

> kup specjalny nawóz do storczyków w pałeczkach i wciśnij między korzonki.

ok.

13. Data: 2015-09-12 20:27:45

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-09-12 o 18:47, 1634Racine pisze:

> wiem,wiem, pisalem o tym, jak to jest robione - dokladnie tak,jak
> radzisz.

Oj, to sorry, jakoś mi umknęło.

Ewa

14. Data: 2015-09-13 20:30:45

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 12 Sep 2015 18:47:25 +0200, 1634Racine napisał(a):

> o, b. logiczna podpowiedz :)

Ale mało estetyczna, zwłaszcza kiedy w wilgoci narosną tam sobie jakieś
glonki.

15. Data: 2015-09-14 08:44:16

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Ale mało estetyczna, zwłaszcza kiedy w wilgoci narosną tam sobie jakieś
> glonki.

A to jest jakiś problem, umyć osłonkę?
J.

www.kontestacja.com

16. Data: 2015-09-14 08:48:05

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-09-14 o 08:44, krys pisze:

> A to jest jakiś problem, umyć osłonkę?

Są też osłonki przezroczyste w różnych kolorach, także
gloniastozielonych, jeśli już się komuś nie chce myć.

Ewa

17. Data: 2015-09-14 09:30:30

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks wrote:

> Są też osłonki przezroczyste w różnych kolorach, także
> gloniastozielonych, jeśli już się komuś nie chce myć.

Ale co wtedy z przezroczystością? ;->

J.

www.kontestacja.com

18. Data: 2015-09-14 10:29:29

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

krys <k...@p...onet.pl> Wrote in message:

> A to jest jakiś problem, umyć osłonkę?

To jest zaledwie cień problemu, bo trudniej się myje zazielenione
od glonów korzenie i podłoże oraz wewnętrzną powierzchnię
doniczki, nieestetycznie prześwitujące przez czyste ścianki
przezroczystej osłonki.
--
XL

19. Data: 2015-09-14 11:45:23

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-09-14 o 09:30, krys pisze:

> Ale co wtedy z przezroczystością? ;->

Ma się bardzo dobrze, np.:
http://www.naszekrosno.pl/ogloszenia-krosno/doniczka
---oslonka-pod-storczyk-26801.htm

Ewa

20. Data: 2015-09-14 14:57:43

Od: "1634Racine" <1...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

1634Racine in news:55f37006$0$27515$65785112@news.neostrada.pl
> [...]
> przy tym rodzaj ziemi dokupic dla uzupelnienia?
> doniczka zewnetrzna jest, tylko do foto zostala wyjeta ta wewnetrzna.
> btw:
> na foto http://i.imgur.com/umKaBDr.jpg i http://i.imgur.com/xZDuXNn.jpg
> widac, że ktos i cos przyciął elegancko
> storczykowi - czy na kwitnienie nie ma szans wobec tego?
> czym grozi "podlewanie" (wspomniana metoda), ale woda KRANOWĄ? (z
> fiz/chem punktu widzenia wiem, co oznacza "woda miekka",ale pytam o
> *praktyczne* skutki podlewania woda o twardosci "kranowej")
Wilczomlecz%20tr%C3%B
> [...]
> instrukcja ze strony jak nizej:
> "(....) Rozmnażanie: Po cięciu zanurzamy koniec sadzonki w wodzie, by
> zatamować wypływanie soku. Po obeschnięciu rany ukorzeniamy w bardzo
> przepuszczalnym podłożu, np. w żwirze i podlewamy po 3 tygodniach (...)"
> --> ale to jest malo jasno opisane. Po ucieciu gornej polowy
> ukorzeniamy... - to znaczy wkladamy pionowo do żwiru? OK. Z kolei co to
> znaczy "podlewamy po 3 tyg"? polszczyzna ojczyzna. Moze powinno byc
> napisane, ze wkladamy do żwiru, podlewamy jakis czas,az pokaza sie
> korzenie i (po jakim czasie?) przenosimy do ziemi? Co Ty na to? Jak

jakby sie komu chcialo odniesc merytorycznie przynajmniej do wybranych
aspektow powyzszego - zobowiazany.

Jak nazywa się ten kwiatek?
kiszonka z gryki
Cytrusy ukorzenione :-)