gdzie ten przepis?-pierniczki Anki?

1. Data: 2004-12-10 16:19:19

Temat: gdzie ten przepis?-pierniczki Anki?
Od: "sigma_5" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Kurcze, gdzie jest ten przepis na pierniczki Anki???
Chyba już mnie oślepiły przygotowania świąteczne!!
Pomóżcie!!!! Tyle pozytywnych opinii na ich temat, a ja nie mogę znaleźć TEGO
PRZEPISU!!!!!
Pozdrawiam,
Magda
P.S,
Tylko nie krzyczcie!!

1. Data: 2004-12-10 16:30:55

Temat: Re: gdzie ten przepis?-pierniczki Anki?
Od: "Kaska W" <t...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Chyba już mnie oślepiły przygotowania świąteczne!!
> Pomóżcie!!!! Tyle pozytywnych opinii na ich temat, a ja nie mogę znaleźć

Prosze bardzo Krzyczec nie lubie:-)

PIERNICZKI ANKI

1 kg mąki
2 łyżeczki mielonych goździków
2 łyżeczki sody
1 łyżeczka cynamonu
1/2 kg cukru
1 pudełko miodu
1 kostka margaryny
3 jaja
1/2 butelki kwaśnej śmietany

(to jest stary przepis - ja goździki zastępuję przyprawą gotową do
pierników, a cynamon i tak dodaję, bo lubię dużo. co do miodu - pudełko
miało bodajże 250 gramów kiedyś, w każdym razie ja tyle daję. śmietany
250ml)

Rozpuszczasz w rondelku miód z margaryną i cukrem. Gotujesz na małym ogniu,
aż trochę ściemnieje, zbrązowieje.
Mieszasz mąkę z sodą, przyprawami - dodajesz zawartość rondelka i kręcisz
kopystką, aby trochę przestygło. Na końcu dodajesz jaja i śmietanę i
wyrabiasz ręcznie. I to wszystko ląduje na 24h w lodówce. Dalej jak w każdym
przepisie - rozwałkować, wycinać, piec
w rozgrzanym piekarniku (ale oby im się końcówki nie pozawijały do góry, bo
to nieefektowne jest). Po wyjęciu należy zaobratrzyć się w shotguna, albo
inny odstraszać na braci, którzy twierdzą, że pierniczki prosto z piekarnika
są podstawą przewigilijnej egzystencji...
Proszę bardzo :)

1. Data: 2004-12-10 16:32:00

Od: "Małgorzatka+" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam!
> Kurcze, gdzie jest ten przepis na pierniczki Anki???

Witam!

Znalazlam cos takiego - wyglada na to, ze to to :-):

Dnia Tue, 9 Dec 2003 22:43:00 +0100, Waćpanna lub Waćpan *Ani*, w wiadomości
news:<br5fp1$5qv$1@nemesis.news.tpi.pl> zawarł, co następuje:

Spróbuj z tego :) Na pewno wyjdą, bo ja zamierzam dopiero w weekend piec
trzecią porcję :>

--
Pozdrawiam, Ti`Ana

Małgorzatka

1. Data: 2004-12-10 17:04:33

Od: basia <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kaska W napisał:

> [...]
> inny odstraszać na braci, którzy twierdzą, że pierniczki prosto z piekarnika
> są podstawą przewigilijnej egzystencji...

Cześć,
pudełko miodu to ile?

1. Data: 2004-12-10 17:05:57

Od: basia <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik basia napisał:

> [...]
>>> Pozdrawiam,
>>> Magda

> Cześć,
> pudełko miodu to ile?
> pozdrawiam
przepraszam już wiem, ha,ha,ha

1. Data: 2004-12-10 17:36:16

Temat: Dziękuję bardzo!!!!!!
Od: "sigma_5" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pozdrawiam,
> Małgorzatka
>
> DZIĘKUJĘ WSZYSTKIM!!!!!! Zaraz zaczynam miętoszenie składników!!
Pozdrawiam gorąco,
Magda

1. Data: 2004-12-10 18:11:02

Temat: Re: Dziękuję bardzo!!!!!!
Od: "Elena Morawska" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

a tak przy okazji - na jaką grubość (wysokość?) trzeba je rozwałkować?
Jeżeli rozwałkuję na ok 1 cm to jakie one potem rosną? Czy może cieniej
robić?
Pozdrawiam, Lena

1. Data: 2004-12-10 19:19:43

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elena Morawska" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
>a tak przy okazji - na jaką grubość (wysokość?) trzeba je rozwałkować?
>Jeżeli rozwałkuję na ok 1 cm to jakie one potem rosną? Czy może cieniej
>robić?

Zalezy jakie lubisz, ale zazwyczaj do 0,5 cm wystarcza.
Moja corcia zrobila juz trzecia partie i kazda innej grubosci - nawet na
ok.0,2. Wszystkie sa zjadliwe i te grubsze -miekkie, i cienkie - chrupiace:)
Zapowiedziala nastepna partie, a w niej big choinka (szablon juz nawet
przygotowala) i napis "Wesolych swiat";)
Iwona
/Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać./Cyceron
http://koty.wb.pl/galery9/galeria572.html

1. Data: 2004-12-10 20:56:06

Od: "Netka" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> robić?
> Pozdrawiam, Lena
>
> Dość cienko, 1cm to zdecydowanie za grubo.Pierniczki trochę rosną.Ja
posłuchałam się Tatiany i zrobiłam takie, że po upieczeniu mają ok7-8 mm
Wyszły przepyszne, włąśnie skończyłam je lukrować i ozdabiać

Pozdrawiam
Netka

1. Data: 2004-12-10 20:59:33

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 10 Dec 2004 19:11:02 +0100, Waćpanna lub Waćpan *Elena Morawska*,
w wiadomości news:<news:cpcorm$26o$1@achot.icm.edu.pl> zawarł, co następuje:

> a tak przy okazji - na jaką grubość (wysokość?) trzeba je rozwałkować?
> Jeżeli rozwałkuję na ok 1 cm to jakie one potem rosną? Czy może cieniej
> robić?

Cieniej, zdecydowanie cieniej!
rosną tak 2 razy
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

pierniczki Wkn - bez jaj ;-)
Czernina Czernina !!!!
Zdjecia potraw na Twoje WWW
co można zrobić z pomidora :)