gen niewiernosci (link)

91. Data: 2006-09-14 06:41:51

Temat: Re: gen niewiernosci (link)
Od: Elske <k...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

krys napisał(a):

> Co do człowieka? Normalnie, nie zabijam, nawet kota dręczyć nie
> pozwalam, ale nie wiem, czy miałabym opory zabic w obronie własnej, że
> o dzieciach nie wspomnę.

Myślę, że miałabyś. Jak większość. To nie to samo co strzelanie do tarczy.

> Nie rozumiem kategorycznych stwierdzeń - "nie gadam z kimś, kto cośtam,
> cośtam". Bo dla mnie słowa "zawsze", "nigdy", "każdy" i nikt mogą nie
> istniec.

W sumie masz rację - chodziło mi zasadniczo o całokształt bazylego - to
"uzasadnione zabójstwo" dopełniło jedynie.

> To się lecz.

Zachowujesz się prostacko :/

> Rozumiem motywy tego człowieka, który pamięta, ze
> wcześniejci rodacy nawzajem się zabijali od X lat, i nikt juz nie myśli
> racjonalnie.

A ja nie. Agresja rodzi agresję, jest bezcelowa. I nie mów mi, że
brakiem agresji nic sie nie zdziała. Polecam lekturę biografii Ghandiego.

> Sprawiedliwości, to poszukaj w Encyklopedii. Wierzysz w sprawiedliwość?

Wierzę. Jak większość _normalnych_ ludzi. A "encyklopedia" pisze się
małą literą - to nie jest nazwa własna.

> Dla nich pewnie tak. Takie mają przekonania. Japończycy i to ich
> harakiri też jest nieludzkie, co nie?

Harakiri to jest _samobójstwo_ poza tym od dawna nie praktykowane. A w
Dubrowce i Oseti nie o przekonania chodziło. Pomyliłaś Saddama z
Czeczeńcami.

> Ja go nie szukam, jeśli jeszcze nie doczytałaś. No i z drugiej strony
> medalu jest rewers - oni pewnie myślą, że są bohaterami.

Co z tego?

> Nie, realne. Ja z donkiszoterii wyrosłam jakieś 20 lat temu.

I przez takich jak Ty świat schodzi na psy niestety. Chyba, że jedno
piszesz a drugie robisz.

> Mruczy?

Nie, zabija po mału.

> Poza tym, robisz fałszywe założenie, że zwierzęta
> kierują się uczuciami. A one po prostu maja instynkt.

Jedno drugiego bardzo blisko. Poza tym dlaczego psy płaczą w takim razie?

> BTW słyszałaś pewnie o świetnej pamięci słoni, które potrafią oddać
> pięknym za nadobne nawet po wielu latach?
> Mój pies też się "zemścił" na dzieciaku, który miesiącami go drażnił.
> Użarł go , kiedy ten wszedł na podwórko i akurat osobnika alfa nie było
> w zasięgu wzroku.

Ale użarł tego konkretnego dzieciaka, a nie jego siostrę cioteczną zapewne?

E.

--
*Archeologom udało się całkowicie odszyfrować napis
na płytach darowanych Mojżeszowi. Przykazanie było
tylko jedno: "Nie z czasownikami pisze się osobno:
nie zabijaj, nie kradnij, nie cudzołóż...*

92. Data: 2006-09-14 06:44:20

Od: "Agnieszka" <a...@z...net> szukaj wiadomości tego autora

> To się lecz. Rozumiem motywy tego człowieka, który pamięta, ze
> wcześniejci rodacy nawzajem się zabijali od X lat, i nikt juz nie myśli
> racjonalnie.

I w związku z tym zabije niewinne dziecko? Rzadko mi się zdarza, ale zgadzam
się z Elske...

Agnieszka

93. Data: 2006-09-14 07:12:00

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Której prawdy? Bo podobno są co najmniej 3: moja prawda, Twoja prawda
> guzik* prawda ;-)

Tej prawdy, która mówi, że zbiorowa odpowiedzialność jak najbardziej
istnieje w głowach znacznej części mieszkańców naszego globu, głównie w
tej jej części, która ma wpojone starotestamentowe idee i żadna
polityczna... tfu... poprawność tej idei z głów nie usunie, czy tą
wolisz, która temu przeczy bez dowodów i robi tup tup tup...

Tej prawdy, która twierdzi, że potwierdzanie własnych słów tym, że się
'wie', co inni myślą, bez zwracania uwagi na to, co mówią, to brednie,
czy wolisz taką, wedle której zawsze będziesz wiedział lepiej od
kogokolwiek, co tamten myśli, wie i czuje, bo akurat Ty masz rację, bo
tak sobie ubrdałeś...

Tej prawdy, która twierdzi, że nie tylko w ludziach tkwi bezinteresowne
zło (dlatego jestem jak najdalszy od ocen moralnych, bo to wypacza
oglądanie świata), czego przykładem mogą być mordujące wilki,
porzucające swoją zdobycz bez sensu i celu, na co dowody nawet w sieci
znajdziesz... czy wolisz tą ciekawą prawdę, która mówi, że tylko
człowiek potrafi być podły...

Tej prawdy, która mówi, że bez zrozumienia drugiej strony nie ma mowy o
rozwiązywaniu czegokolwiek, a osiąga się tylko jeszcze tamtej strony
wkur*, czy tej prawdy, która nakazuje w imię chronienia własnej
delikatności zakopać głowę w piasek i nierozumieć czegokolwiek? Dlaczego
tamci dokładnie rozumieją, czego Ty nie rozumiesz, czego przykładem
Madryt i szybkie wycofanie wojsk zaraz po ataku? Jeśli nie potrafi się
zrozumieć i poczuć pobudek terrorystów, nigdy nie będzie się potrafiło z
nimi walczyć...

Bo jeśli wolisz tę prawdę, która prezentuje Elske, to żyj sobie w swoim
świecie, ale na temat świata się nie wypowiadaj, bo go nie widzisz...
chyba że uważasz, jak wielu ludzi, że ich jedyna prawda jest
najwłaściwsza na świecie, tylko wtedy nie atakuj nikogo, jak Ci jakieś
dowody przedłoży, które oczywiście odrzucisz w imię iluzji własnej...

Pzdr
Paweł

94. Data: 2006-09-14 07:16:36

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lukasz Kozicki" <R...@v...cy.invalid> napisał w
wiadomości news:45084ebe$1@news.home.net.pl...

> g. wyjasniłeś. Najpierw p***ś głupoty, a potem
> się zasłaniałeś "skrótem myślowym".

Polecam czytanie ze zrozumieniem i rozpisanie sobie 'lizania przez
szybę' na poszczególne elementy. Co drugie dziecko w przedszkolu Ci
wyjaśni, o co chodzi... w sferze wniosków, nie samej czynności lizania,
tylko tego, co się dzieje potem, gdy czujesz niedobry smak szkła, często
brudnego... i zaczynasz ten smak utożsamiać z obrazem, który za szybą
widziałeś... mocniej nie naprowadzę, bo to już za proste będzie...

Pzdr
paweł

95. Data: 2006-09-14 07:17:44

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bazyli4" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> najwłaściwsza na świecie, tylko wtedy nie atakuj nikogo, jak Ci jakieś
> dowody przedłoży, które oczywiście odrzucisz w imię iluzji własnej...

Powyższe to figura retoryczna do człowieka en masse, nie od razu do
Ciebie... ;o)

Pzdr
Paweł

96. Data: 2006-09-14 07:27:05

Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

bazyli4 wrote:

> Polecam czytanie ze zrozumieniem i rozpisanie sobie 'lizania przez
> szybę' na poszczególne elementy. Co drugie dziecko w przedszkolu Ci
> wyjaśni, o co chodzi...

Nie wiem czy co drugie dziecko, ale moje na przykład, tak pod
koniec wieku przedszkolnego, jak się nudziło, brało sobie
słownik frazeologiczny i siadało w kącie by go poczytac.
Tobie też zalecam zerknięcie do tego słownika, "filozofie".

ŁK

97. Data: 2006-09-14 07:27:32

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> brudnego... i zaczynasz ten smak utożsamiać z obrazem, który za szybą
> widziałeś... mocniej nie naprowadzę, bo to już za proste będzie...

Pomocnym może być rozpisanie Platońskiej jaskini, szczególnie deszczu,
kałuż i słońca, gdy się wyjdzie z niej na powierzchnię... co tu jest
czym.... bo z każdego przekazu trzeba wnioski wyciągać...

Pzdr
Paweł

98. Data: 2006-09-14 09:37:02

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Elske napisał(a):

> Myślę, że miałabyś.

Aha, ja nie wiem, czy bym miała, za Ty wiesz, ze miałabym, chociaż nie
znasz minie zupełnie, ani trochę. Cała Ty.

> Jak większość. To nie to samo co strzelanie do
> tarczy.

Skąd pewność,ze większośc miałaby?

> Zachowujesz się prostacko :/

Tak mamusiu. Ale ja tylko odpowiadam na Twoją sugestię. Tyle, ze w
żołnierskich słowach.

> A ja nie. Agresja rodzi agresję, jest bezcelowa. I nie mów mi, że
> brakiem agresji nic sie nie zdziała. Polecam lekturę biografii
> Ghandiego.

Podejmiesz się wejść w gniazdo terrorystów i opowiadać im biografię
Ghandiego, tudzież przekazać im własne przekonania?
Tez chciałabym, żeby na świecie były tylko kwiatki i motylki, bo sa
piękne i w ogóle, ale zdaję sobie sprawę z tego,ze istnieje tez ta
mniej różowa strona życia, i sa tacy, co kwiatki i motylki maja gdzieś,
bo przyszło im żyć w innej rzeczywistości.

> Wierzę. Jak większość _normalnych_ ludzi. A "encyklopedia" pisze się
> małą literą - to nie jest nazwa własna.

Jak się z nią spotkasz twarzą w twarz, to pogadamy. Skąd znowu wiesz, że
większość wierzy? Potraktuj Encyklopedię jako tytuł i nie bedziesz
musiała się czepiać. BTW czym się charakteryzuje normalny człowiek?

> Harakiri to jest _samobójstwo_ poza tym od dawna nie praktykowane. A w
> Dubrowce i Oseti nie o przekonania chodziło. Pomyliłaś Saddama z
> Czeczeńcami.

O wendetach słyszałaś? Są normalne w pewnych regionach. Tak samo, jak
harakiri było czymś oczywistym dla Japończyków . A o co chodziło w
Dubrowce i Oseti wg. Ciebie? Bo wg. mnie wcale nie wiadomo, kto i tak
naprawdę to zrobił, nieznane są bowiem ścieżki służb specjalnych.

> Co z tego?

To, że mają prawio do własnych przekonań. A że one się gryzą z naszymi -
dopóki nie spróbujemy ich zrozumieć, dopóty oni będą do nas przemawiać
w sobie znany sposób.

> I przez takich jak Ty świat schodzi na psy niestety. Chyba, że jedno
> piszesz a drugie robisz.

Och, ide się obwiecsić, ulżę światu. Ale przynajmniej nie jestem
hipokrytką i nie udaję, że szambo pachnie wanilią.

Pomału pisze się razem :->

> Jedno drugiego bardzo blisko. Poza tym dlaczego psy płaczą w takim
> razie?

Płaczą? W życiu nie widziałam płaczącego psa. Ale jeśli Cię to
interesuje, to jest taka fajna pani od psich zachowań, Joanna Iracka
sie nazywa, pisuje w "Twoim psie", jak chcesz, to pozgłebiaj.
go drażnił.

> Ale użarł tego konkretnego dzieciaka, a nie jego siostrę cioteczną
> zapewne?

Oczywiście. Ma swoich faworytów, którzy nie wejdą na podwórko za żadne
skarby, jeśli się ich nie wprowadzi - zasłużyli się. A dla innych to
pies do rany przyłóż.

Justyna
"Lepiej grzeszyć, i potem żałować,
niż żałować, że się nie grzeszyło."

99. Data: 2006-09-14 09:41:55

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

bazyli4 napisał(a):

> Bo jeśli wolisz tę prawdę, która prezentuje Elske, to żyj sobie w
> swoim świecie, ale na temat świata się nie wypowiadaj, bo go nie
> widzisz...

Bazyli, przeczytaj sobie, o czym ja właśnie dyskutuję z Elske, i któręą
strone reprezentuję, a dopiero potem zarzucaj mi ślepotę. Bo akurat w
tej kwestii, to ja bliżej stoję Twojej prawdy.
I zwracaj uwagę na emotki.

100. Data: 2006-09-14 09:42:43

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

bazyli4 napisał(a):

> Powyższe to figura retoryczna do człowieka en masse, nie od razu do
> Ciebie... ;o)

Za późno przeczytałam ;-)

Justyna
"Lepiej grzeszyć, i potem żałować,