Ważne pytanie

1. Data: 2006-08-02 16:22:39

Temat: Ważne pytanie
Od: z...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Chciałam się zapytać czy pozwolić mojemu 18-nasto letniemu synowi
na kupno motoru? Pragnę dodać że pracował na niego całe wakacje.
Bardzo proszę o wasze opinie na ten temat.

2. Data: 2006-08-02 16:48:53

Temat: Re: Ważne pytanie
Od: Elske <k...@n...o2..pl> szukaj wiadomości tego autora

z...@g...com napisał(a):
> Chciałam się zapytać czy pozwolić mojemu 18-nasto letniemu synowi
> na kupno motoru? Pragnę dodać że pracował na niego całe wakacje.
> Bardzo proszę o wasze opinie na ten temat.

Jeśli pracował sam i w dodatku jest pełnoletni to ja w ogóle nie
rozumiem po co to pytanie.

--
Elske

3. Data: 2006-08-02 17:33:01

Od: "koral" <n...@p...onet.eu> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli pracował sam i w dodatku jest pełnoletni to ja w ogóle nie rozumiem
> po co to pytanie.

nie do końca
motocykl to nie jest pralka do prania.
jeśli to mocna maszyna, i chłopak nie miał wcześniej za dużo do czynienia
z motocyklami, to duże szanse że się zabije/połamie, a na już raczej na
pewno motocykl.
ustaliłbym w.w. fakty, a następnie pytanie powtórzył na pl.rec.motocykle :)

--
pozdr
koral

4. Data: 2006-08-02 20:17:53

Od: "lidia" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <z...@g...com>wrote:
Chciałam się zapytać czy pozwolić mojemu 18-nasto letniemu synowi
na kupno motoru? Pragnę dodać że pracował na niego całe wakacje.
Bardzo proszę o wasze opinie na ten temat.

bardzo dobrze ze pracowal na to cale wakacje... tylko ty teraz sam sobie
musisz zadac pytanie czy masz syna na tyle odpowiedzialnego abys mogl
posadzic go na te 2 smiertelne kolka... dobrze ze mial tyle uporu w sobie
aby poswiecic swoj wolny czas na zarobek lecz czy ma tyle rozumu aby nie
pojsc na pewna smierc...

5. Data: 2006-08-02 21:03:20

Od: Elske <k...@n...o2..pl> szukaj wiadomości tego autora

koral napisał(a):

> jeśli to mocna maszyna, i chłopak nie miał wcześniej za dużo do czynienia
> z motocyklami, to duże szanse że się zabije/połamie, a na już raczej na
> pewno motocykl.

Czyli co - zabrać "dziecku" kasę na szczytniejszy cel?

--
Elske

6. Data: 2006-08-02 21:05:05

Od: "locke" <l...@p...wiggin.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "koral" <n...@p...onet.eu> napisał w wiadomości

> [...]
> pewno motocykl.
> ustaliłbym w.w. fakty, a następnie pytanie powtórzył na pl.rec.motocykle :)

W takim przypadku rodzice mogą jedynie starać się przekonać syna, by zastanowił
się nad zakupem motocykla, a jeśli już koniecznie się uparł, to by jeździł
zgodnie z obowiązującymi przepisami, a nie powszechną wśród "dawców organów"
modą. Jeżeli bowiem prawo zezwala mu jeździć motocyklem (a i samochodem też), to
jakie znaczenie miał będzie zakaz rodziców? Tym bardziej, że przecież formalnie
to mu nic zakazać nie mogą - jak będzie chciał i miał na to pieniądze to i tak
kupi.

7. Data: 2006-08-02 21:23:13

Od: "koral" <n...@p...onet.eu> szukaj wiadomości tego autora

> Czyli co - zabrać "dziecku" kasę na szczytniejszy cel?

nie.
zanim zaczniesz biegac, uczysz sie chodzic, rozumiesz?
roznica jest tylko taka, ze przy nauka chodzenia kosztuje pare siniakow i
gozow

pozdr,
koral

8. Data: 2006-08-02 21:39:58

Od: "koral" <n...@p...onet.eu> szukaj wiadomości tego autora

> W takim przypadku rodzice mogą jedynie starać się przekonać syna, by
> zastanowił
> się nad zakupem motocykla,
mnie tez przekonywali, nie udalo sie :)

>a jeśli już koniecznie się uparł, to by jeździł
> zgodnie z obowiązującymi przepisami, a nie powszechną wśród "dawców
> organów"
> modą.
gdyby chcial, to zarobione pieniadze wydalby na samochod
rozumiesz roznice?
obowiazujace przepisy pozwalaja na jazde zima motocyklem.
jakos niewiele osob to praktykuje. uwierz mi, nie bedzie jezdzil
w miescie 50, poza miastem 90, a na autostradzie 130.
niech jezdzi tak, zeby nie zabil siebie, i osob postronnych.
musi nauczyc sie jezdzic, a nie tylko przyspieszac.

> [...]
> formalnie
> to mu nic zakazać nie mogą - jak będzie chciał i miał na to pieniądze to i

tu nie chodzi o wybicie komus pasji z glowy. tu chodzi o to zeby rodzice
nie stracili dziecka,
jeszcze raz, niech chlopak zajrzy na pl.rec.motocykle, dowie sie wiecej
o pierwszym motocyklu
dalsze rozwazania na ten temat nie sa na ta grupe bo dotycza wieku,
doswiadczenia,
rodzaju motocykla itd

pozdr
koral

ps.
w wypadkach motocyklowych narzady wewnetrzne sa najczesciej w stanie nie
nadajacym
sie do dalszych przeszczepow, stad "dawcy organow", oprocz tego ze sa
obrazliwe, sa dalekie
od prawdy

9. Data: 2006-08-02 22:13:38

Od: "koral" <n...@p...onet.eu> szukaj wiadomości tego autora

reasumujac, powinien zaczac od slabszego motocykla,
aby z czasem opanowac jazde na mocniejszych maszynach.
nie powinno sie zabraniac nikomu realizacji swoich marzen

pozdr
koral

10. Data: 2006-08-02 22:21:29

Od: chomik <chomik1979@BEZ_TEGOo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzisiaj *z...@g...com* napisał(a),a było to tak:

> Chciałam się zapytać czy pozwolić mojemu 18-nasto letniemu synowi
> na kupno motoru? Pragnę dodać że pracował na niego całe wakacje.
> Bardzo proszę o wasze opinie na ten temat.

Najpierw niech zbiera na prawo jazdy na motor ( chyba, że już posiada)
-Agnieszka-

Pralka dla 5-osobowej rodziny
[OT] doczekałam wreszcie :-)
Re: Choroba genetyczna w rodzinie a badania - pytanie moralne
Choroba genetyczna w rodzinie a badania - pytanie moralne
Co najmocniej cementuje związek