gołąbki

1. Data: 2003-08-19 06:30:47

Temat: gołąbki
Od: "kac" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tam gdzieś poniżej leci temat kapusty na gołąbki, ale ja chciałem
poruszyć temat farszu do tejże kapusty. Jak go robicie a może przede
wszystkim z czego go robicie?

Swego czasu robiłem taki farsz z ryżu i usmażonych warzyw (musza być
usmażone bo inaczej nie mają smaku) i był przepyszny. Macie jakieś
inne pomysły?

1. Data: 2003-08-19 07:29:05

Temat: Re: gołąbki
Od: Izabela Kopij <i...@l...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

kac napisał:

> [...]
>
> Swego czasu robiłem taki farsz z ryżu i usmażonych warzyw (musza być
> usmażone bo inaczej nie mają smaku) i był przepyszny. Macie jakieś
ja robie tak:
miesko mielone, ugotowany ryz, usmazona cebulka (na bardzo blady kolor,
wrecz zeszklona) sol pieprz. mieszam dokladnie i dodaje wiecej soli badz
piepszu - nalezy pamietac, ze farsz powinien byc bardziej slony -- jesli
nie bedzie, to gotowe golabki beda nie slone. jak juz mam farsz, zawijam w
kapuste, wkladam do brytfanki (naczynia zaroodpornego) dolewam ciut wody,
tluszczyk i do piekarnika, ok 150 stopni przez 2-3 godzinki, az calosc sie
upiecze -- kapusta bedzie miekka, a miesko nie bedzie surowe. do tego
osobno robie sosik pomidorowy ze smietana i do jedzenia. chociaz pierwsze
pieczone golabki sa pyszne i bez sosiku:)

Izza
--
*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*--*
redaktor Izabela Kopij

1. Data: 2003-08-19 07:32:00

Temat: Re: gołąbki (miks)
Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik kac <k...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napis
ał:bhsg6o$fk3$...@i...gazeta.pl...
(ciach)

> Swego czasu robiłem taki farsz z ryżu i usmażonych warzyw (musza być
> usmażone bo inaczej nie mają smaku) i był przepyszny. Macie jakieś
> inne pomysły?

http://www.dieta.hg.pl/golabki%20z%20kasza%20gryczan
a.htm

http://kuchnia.o2.pl/przepisy/obiekt_int.php?id_p=13
37

"A i pyszne są też gołąbki z kaszą i białym serem.
Przepis na farsz:
100 gram kaszy gryczanej ugotować na sypko i ostudzić, 100 gram cebuli drobn
o pokroić i zeszklić na maśle, wraz z rozdrobnionym twarogiem dodać do kaszy
i wymieszać. Doprawić solą, pieprzem, majerankiem.
Takie gołąbki polewać sosem pomidorowym, pycha"
ze strony mniammniam autor wypowiedzi CynamonowaMay

"Moja babcia też robi gołąbki tylko z mięsem, ale ja jednak preferuję takie
z ryżem, mięskiem i pieczarkami. To moje ulubione.
Świetne też są wg przepisu Grzegorza z ziemniakami, bryndzą i grzybami."
autor Choco

http://www.mniammniam.pl/p.php?p=695
http://www.mniammniam.pl/p.php?p=696
http://www.mniammniam.pl/p.php?p=697

Z grupy :
Farsze robie rozne : Ulubiony mojej rodziny:
Farsz tradycyjny
0.5 kg pieczarek
2 cebule
0.5 kg lopatki
30 dkg boczku
3/4 szklanki suchego ryzu
sol, pieprz i maly koncentrat pomidorowy.
Ryz zalewam 1.5 szklanki wrzacej wody, dodaje troche soli,
przykrywam garnek, klade na maly ogien i czekam az bedzie
miekki.
Cebule i pieczarki kroje/tre/rozdrabniam na male kawalki.
Podsmazam na masle.
0.5 kg lopatki miele/siekam nakladka do robota kuchennego
boczek kroje w kostke
Boczek wyrzucam na patelnie teflonowa i trzymam chwilke by
wytopilo sie odrobine tluszczyku, wrzucam lopatke i
przesmazam az wszystko zrobi sie zlociste.
Gdy wszystkie skladniki sa juz miekkie/zlociste/niesurowe
lacze je ze soba, dodaje puszke koncentratu oraz doprawiam
do smaku sola i pieprzem.
takim nadzieniem faszeruje kapuste, ukladam wszystko w
zaroodpornym naczyniu, podlewam wszystko bulionem, moze byc
z kostki ale nie polecam, bulion z dodatkiem pomidorow i
zapiekam okolo 45 minut w piekarniku w temp 180 stopni.

Farsz ktory lubie tylko ja i moja mama a faceci szczesliwi
nie sa ;)
Lepiej smakuje z kapusta wloska.
Farsz z sera bialego i kaszy
30 dkg sera
10 dkg orzechow wloskich
pol szklanki kaszy gryczanej
20 dkg boczku
sol, pieprz
Kasza laduje w garnku zalana dwarazy wieksza iloscia
osolonej wody i ma zmieknac.
Orzechy wloskie parzymy, obieramy ze skorki i kroimy na
mniejsze kawalki.
Boczek kroimy w kostke i wysmazamy na zloto na patelni. Gdy
wszystkie te czynnosci sa juz zrobione. Studzimy je. Ser
bialy rozdrabniamy widelcem, laczymy z pozostalaymi
skladnikami, doprawiamy sola i pieprzem i nadziewamy tym
kapuste wloska. Dalsze czynnosci takie jak w przypadku
poprzednich golabkow.

Farsz z lesnymi grzybami
70-80 dkg grzybow lesnych (podgrzybki, maslaki, kozaki, kurki)
2 cebule
3/4 szklanki ryzu.
sol, pieprz
Grzyby czyscimy i kroimy na kawalki, cebule szatkujemy, na
maslo wrzucamy cebule i 2 minuty pozniej grzyby.
Ryz zalewamy dwarazy wieksza iloscia osolonego wrzatku i
gotujemy do miekkosci na wolnym gazie.
Gdy grzyby sa miekkie, lekkie paciajowate a ryz miekki to
laczymy je ze soba, doprawiamy sola i pieprzem do smaku.
Ladujemy w kapuste, i zapiekamy." autorstwa Walkie

Dla oszczednosci to mozesz sobie zrobic golabki z ziemniakami [potrawa
podhalanska].
farsz to ziemniaki [1 kg] starte na drobnej tarce, osaczone na sicie, do
tego dodajesz duza - przesmazona - cebule pokrojona w drobna kostke,
wbijasz jajko, solisz i pieprzysz, dokladnie mieszasz, zawijasz w sparzone
liscie bialej [lub wloskiej] kapusty, ukladasz w rondlu, podlewasz wywarem
z warzyw i kosci idusisz. Podajesz z ..
ziemniakami i sosem, bez pomidorów prosze ten sos." Jerzy

Danie główne: gołąbki z Owernii
główka włoskiej kapusty, 800 g mielonej wieprzowiny, 200 g suszonych śliwek,
2-3 cebule, 6-8 ząbków czosnku, pęczek natki, 2-3 jajka, kieliszek brandy,
suszony tymianek, 2-3 łyżki oliwy, pół łyżki masła, sól, pieprz

Z kapusty odciąć głąb, wybrane liście wrzucić do osolonego wrzątku i gotować
5 min. Odcedzić, każdy liść dokładnie odcisnąć z nadmiaru wody ścierką lub
papierowym ręcznikiem, odciąć nożem stwardniałe nerwy. Namoczone śliwki
wypestkować i pokroić w paseczki. W dużej misce wymieszać surowe mięso z
jajkami, posiekaną natką i cebulą, zgniecionym czosnkiem, tymiankiem,
brandy, posiekanymi śliwkami, doprawić solą i pieprzem. Farsz kłaść łyżką na
liść i zawijać jak tradycyjne gołąbki. Na patelni rozgrzać oliwę z masłem i
smażyć 10 min, przewracając na wszystkie strony (na początek kłaść je ostatn
im zwinięciem do dołu).
Podawać z sosem grzybowym.
Uwaga! supermarkety sprzedają czosnek chiński, który nie smakuje jak
prawdziwy. Dlatego najlepiej kupować go u baby." Anna Pawlowska Pojawa

AgataW

1. Data: 2003-08-19 09:35:47

Temat: Re: goł?bki (miks)
Od: "kac" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Oj po takich przepisach na smakowitości to chyba zostanę stałym
dyskutantem na tej grupie ;-)

1. Data: 2003-08-19 09:39:04

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oj po takich przepisach na smakowitoœci to chyba zostanę stałym
> dyskutantem na tej grupie ;-)

Najlepiej od razu weź się za bieganie

pozdrawiam :-))
Sławomir J. Marusiński
Gdańsk; GG 5420750
www.marusinski.prv.pl/

1. Data: 2003-08-19 09:47:02

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik kac <k...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bhsr1l$l4i$...@i...gazeta.pl...
> Oj po takich przepisach na smakowitości to chyba zostanę stałym
> dyskutantem na tej grupie ;-)

.....i o to chodzi i o to chodzi......

agataw :)

1. Data: 2003-08-19 10:23:05

Od: "JurekA" <j...@o...wywal.pl> szukaj wiadomości tego autora

kac wrote:
> [...]
>
> Swego czasu robiłem taki farsz z ryżu i usmażonych warzyw (musza być
> usmażone bo inaczej nie mają smaku) i był przepyszny. Macie jakieś

Wczoraj zrobilem golabki po lwowsku. Wyszly wibitne!
Przepis jest tu:
http://kuchnia.mckornik.com/wedrowki/wedrowka34.htm
ps. w oryginale do tych golabkow o ile pamietam byl jeszcze sos grzybowy
z kurek i smietany.

J.

Chleb
surówka z białej kapusty