golonka po bawarsku

21. Data: 2006-07-24 19:33:36

Temat: Re: golonka po bawarsku
Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bo one do golonki po bawarsku nie należą.

A cóż ja na to poradzę, że golonka, która mi smakowała w restauracji
nazywała się "po bawarsku" i była z warzwami?
Ja tylko chciałam powtórzyć coś takiego w domu :-)

Pozdrawiam
Barbara i Maleńka

22. Data: 2006-07-24 19:57:09

Od: "elf" <e...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał w
wiadomości news:ea379s$g2c$1@opal.icpnet.pl...

> A cóż ja na to poradzę, że golonka, która mi smakowała w restauracji
> nazywała się "po bawarsku" i była z warzwami?
> Ja tylko chciałam powtórzyć coś takiego w domu :-)

Władysław to znany tu rygorysta.
Tylko jego golonka jest prawdziwa bawarska
Reszta to niegodne zauważenia
elf

23. Data: 2006-07-24 20:02:57

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"elf" <e...@v...pl> wrote in message

> [...]
> wiadomości news:ea379s$g2c$1@opal.icpnet.pl...

> Władysław to znany tu rygorysta.
> Tylko jego golonka jest prawdziwa bawarska

Bo tak naprawdę jest - "po bawarsku" to golonka polewana w brytfannie piwem,
aby skórka się zrobiła rumiana i chrupiąca, podobny efekt osiąga się w
przypadku polewania śmietaną. Oczywiście smaki będą się różniły. Trochę
wyżej podałem link, w którym było foto podanej golonki - pełne danie
obiadowe...

24. Data: 2006-07-24 21:05:41

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

elf napisał(a):
> Władysław to znany tu rygorysta.

???

> Tylko jego golonka jest prawdziwa bawarska

ON wie jak się ją robi.

> Reszta to niegodne zauważenia

Zapytaj go o te inne a szczena ci opadnie.
:-P
pozdr. Jerzy

25. Data: 2006-07-24 21:44:33

Od: "maf" <m...@n...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał w
wiadomości news:ea1ro7$qn9$1@opal.icpnet.pl...
> Tak sobie przeglądam archiwum grupy w poszukiwaniu przepisu na golonkę po
> bawarsku, ale większość przepisów jest bez warzyw, ale z dodatkiem piwa.
Nie
> wiem, jak wygląda typowa golonka po bawarsku, ale raz zdarzyło mi się taką
> jeśc w restauracji i były tam zdaje się jakieś warzywa typu marchew
> pokrojona w paseczki i coś jeszcze. Niestety nie jestem w stanie odtworzyć
> tego przepisu.
> Mógłby się ktoś podzielić przepisem?
>
> Dziękuję i pozdrawiam
> Barbara i Maleńka (~11.10.2006)
Witam
Ale kombinuja z ta golonka. Golonka musi byc peklowana i nie podlewana
jakims sikaczem "karmi" tylko porterem.
Przepis na golonke w warzywach na porterze "byc moze jest to po bawarsku"
jest na stronie naszej grupy.
Ale powtorze.
Golonke ugotowac prawie do miekkosci. 4 duze marchwie i pol selera pokroic w
dlugie cienkie paski, lub jest taka maszynka co to robi. Wylozyc naczynie
zaroodporne warzywami, wlozyc golonki (4), troche warzyw na wierzch, dolac
troche wody z ugotowanej golonki, wstawic do goracego piekarnika. Potrzebne
sa 2 portery (zywiec lub lech). Podlewamy golonki porterem. Do podlania
wystarczy 1 butelka. Druga jest po to, zeby nie wypijac piwa ktore sluzy do
podlania.
40 min w piekarniku wystarcza.
Najsmaczniejsza jest na drugi dzien, po ponownym podgrzaniu w piekarniku.
Pozdrawiam
MarekF

26. Data: 2006-07-24 21:49:25

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"maf" <m...@n...alpha.pl> wrote in message

> [...]
> 40 min w piekarniku wystarcza.
> Najsmaczniejsza jest na drugi dzien, po ponownym podgrzaniu w piekarniku.

Błąd w proporcjach, zwłaszcza przy tych upałach - sześciopak, a i to nie
będzie zbyt dużo...

27. Data: 2006-07-24 21:54:11

Od: "maf" <m...@n...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maf" <m...@n...alpha.pl> napisał w wiadomości

> Golonke ugotowac prawie do miekkosci. 4 duze marchwie i pol selera pokroic
> dlugie cienkie paski, lub jest taka maszynka co to robi.
Zapomnialem linka do fotki,
http://www.optymal-btw.aktis.i.p.pl/golonka_z%20_war
zywami.jpg
Pozdr
MarekF

28. Data: 2006-07-24 22:00:55

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "maf" <m...@n...alpha.pl> napisał w wiadomości

> [...]

Już wiem, nie będę tego robił.

29. Data: 2006-07-25 04:37:10

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <ea3f21$60q$1@atlantis.news.tpi.pl>,
"maf" <m...@n...alpha.pl> wrote:

> Ale kombinuja z ta golonka. Golonka musi byc peklowana

Golonka po bawarsku nie jest peklowana. Zreszta wyobra˝a ktoE sobie
golonk´ peklowana i pieczona? Przecie˝ to by?oby niejadalne.

> i nie podlewana
> jakims sikaczem "karmi" tylko porterem.

Porter nie jest piwem bawarskim.

> Przepis na golonke w warzywach na porterze "byc moze jest to po bawarsku"
> jest na stronie naszej grupy.
> Ale powtorze.
> Golonke ugotowac prawie do miekkosci.

Prawdziwej golonki po bawarsku si´ nie gotuje, tylko piecze.

W?adys?aw

30. Data: 2006-07-26 01:52:59

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 25 Jul 2006 06:37:10 +0200, Wladyslaw Los <w...@o...pl>
wrote:

>Golonka po bawarsku nie jest peklowana. Zreszta wyobra˝a ktoE sobie
>golonk´ peklowana i pieczona? Przecie˝ to by?oby niejadalne.

Jadalne. Na plasterki pod hektolitry piwa. Zakaska mogla by byc z tego
przednia. Bo na obiad faktycznie nie dalo by sie zjesc.

>Prawdziwej golonki po bawarsku si´ nie gotuje, tylko piecze.

Ale wiesz - upiec golonke wczesniej nie podgotowana to jest jednak
sztuka - trwac to musi, a w piekarniku golonka schnie... Nie da sie
minutnika nastawic i pojsc, trzeba przy tym siedziec i ciagle podlewac
bo inaczej zelowa wyjdzie - stad wersje uproszczone z ugotowaniem do
miekkosci i zapieczeniem na koniec.

--
darek

Wiśniówka