gorzki ogórek

1. Data: 2002-05-16 17:20:25

Temat: gorzki ogórek
Od: domańczak <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłam dziś na mizerię 2 ogórki - jeden okazał się gorzki... Mąż
słyszał, że ogórek robi sie taki, gdy obiera sie go z niewłasciwej
strony (? ;-)
Jak się ustrzec przed takim niezjadliwcem?...

Pozdrawiam
Ania z Wałcza

1. Data: 2002-05-16 17:25:07

Temat: Re: gorzki ogórek
Od: "Lewy" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "domańczak" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Kupiłam dziś na mizerię 2 ogórki - jeden okazał się gorzki... Mąż
> słyszał, że ogórek robi sie taki, gdy obiera sie go z niewłasciwej
> strony (? ;-)
> Jak się ustrzec przed takim niezjadliwcem?...

trzeba obierac od strony ogonka bo z przeciwnej strony zbiera sie ten gorzki
smak
albo na odwrot :) nie pamietam ;)

1. Data: 2002-05-16 17:35:07

Od: "Grzegorz Ostrowski" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Heja!
To nie ma znaczenia - czasem po prostu ogórki są gorzkie.
Obieranie od tej lub od innej strony tego nie zmieni.

--
Serdecznie pozdrawiam i życzę smacznego
Grzegorz Ostrowski: Gotowanie to sztuka!

1. Data: 2002-05-16 19:06:27

Od: "Anna" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja nigdy nie potrafiłam zapamietać, od której strony obierac ogórek, dlatego
stosowałam prostą metodę: odkrawałam tak około 1/3 i obierałam, jezeli po
spróbowaniu był dobry (tzn. ogórkowy) to pozostałą część obierałam w tą samą
stronę. Jeżeli nie to w drugą. Jeżeli cały był gorzki to znaczyło, że
ogórek był po prostu felerny.

pozdrowienia
Anka

1. Data: 2002-05-16 19:39:00

Od: "Iza" <c...@o...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> strony (? ;-)
> Jak się ustrzec przed takim niezjadliwcem?...

Zaczyna sie obieranie od jasniejszej (zazwyczaj tez bardziej pekatej)
strony.
Iza

1. Data: 2002-05-16 20:18:32

Od: "Maxima" <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kupiłam dziś na mizerię 2 ogórki - jeden okazał się gorzki... Mąż
> słyszał, że ogórek robi sie taki, gdy obiera sie go z niewłasciwej
> strony (? ;-)
> Jak się ustrzec przed takim niezjadliwcem?...

Ogorki zawsze nalezy obierac od strony JASNEJ (tej z ogonkiem) do CIEMNIEJ.
Obierajac taka metoda nie mialam jeszcze okazji poznac smaku gorzkiego
ogorka :-)))

1. Data: 2002-05-16 21:09:54

Od: "d." <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja mam sposob skojarzeniowy na zapamietanie od ktorej strony nalezy - u mnie
dziala niezawodnie :)
od jasniejszej do ciemniejszej - tak jak z opalaniem, jasna skora robi sie
ciemniejsza, a odwrotnie trudno jest :)) jesli murzyna chcemy do ace wtedy
ten gorzknieje :))

d.

1. Data: 2002-05-16 21:55:10

Od: Opoya <o...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

Ale jasna to ta od kwiatka...

1. Data: 2002-05-17 09:30:45

Od: "szanna" <s...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeżeli jest gorzki, to od ogonka
ania
[...]
:
: Pozdrawiam
: Ania z Wałcza

1. Data: 2002-05-17 09:51:01

Od: "Domin" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> strony (? ;-)
> Jak się ustrzec przed takim niezjadliwcem?...

Jedynym chyba sposobem jest odciecie gorzkiej strony i na nic tu rozne
sposoby obierania ;-)
Co do przyczyny tego ze ogorki sa gorzkie to z moich obserwacji wynika ze
wiele zalezy od pogody, czasami po prostu wszystkie ogorki zbierane w tym
samym czasie sa gorzkie i nic sie na to nie poradzi.

Dominik..

szparagi mi sie nie udały...
glupie pytanie : jak sie robi rosół
Proszę, bo szukam...:)))
Grill na Molo cz.2
Polskie smakolyki :Stek a la Nelson i konfitura z baklazana