gotowe przyprawy i sosy, które przydatne i dobre które odradzacie

1. Data: 2007-04-04 15:39:46

Temat: gotowe przyprawy i sosy, które przydatne i dobre które odradzacie
Od: "bodzio" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, mam takie pytanko -które gotowe przyprawy czy sosy stosujecie i do
czego? a które odradzacie bo np nie dobre albo dużo konserwantów?

Chodzi mi o takie jak np kosktka knorra, maga, przyprawa do fasolki (do
innych dań),rosół czy barszcz w torebce, musztarda, majonez, sosiki do
sałatek...

ostatnio przykładowo jadłem sałatke ze sosikiem włoskim i greckim i taaaaak
strasznie mi nie smakowały ze szok- jakies takie kwaskowe troche jakby czym
ostrym -czyms w rodzaju musztardy zalatywały-co to mogło być?

Pozdrawiam grupowiczów
bodi

2. Data: 2007-04-04 18:46:46

Od: "nightmen" <nightmen(wytnij to)@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jakby czym ostrym -czyms w rodzaju musztardy zalatywały-co to mogło być?
>
>Wydaje mi się że to ocet którym traktuje się dość ostro wszelkie sosy
Pozdrawiam JULIUSZ

3. Data: 2007-04-04 21:09:24

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

bodzio wrote:
> [...]
> taaaaak strasznie mi nie smakowały ze szok- jakies takie kwaskowe
> troche jakby czym ostrym -czyms w rodzaju musztardy zalatywały-co to

Srodki konserwujace, guma arabska, tego typu wypelniacze. Bron sie przed
tym swinstwem, jesli mozesz.

Pomijajac zwykle vinaigrette, na ktore masz kilka przepisow w archiwum
grupy, podam Ci przepis na sos do salaty, latwy do zrobienia, i
zdrowszy, bez dodatkow, szczegolnie, gdy zaczniesz sie bawic w ziola
doniczkowe i w robienie wlasnego wina i bedziesz mial pelno octu winnego :)

Sos do salaty

1 czesc goracej wody, np. 1 lyzka
1 czesc octu, najlepiej winnego lub balsamicznego
2 czesci oliwy, najlepiej extra virgin

szczypta soli
szczypta cukru
pol lyzeczki pieprzu
pol lyzeczki pokruszonych ziol, jak np. oregano, tymianek, majeran,
pietruszka, czaber, bazylia (herbes de Provence), suche lub swieze
mozna dodac szczypte papryki dla koloru

2 lyzki kwasnej smietany lub majonezu (wedle upodoban)

Przyprawy wymieszac*, dodac goraca wode i odstawic na minute, dodac ocet
i oliwe, wymieszac, sprobowac. Jesli za mdle, dodac octu, lub soli.
Wymieszac, sprobowac. Dodac smietane lub majonez. Wymieszac. Lepsze po
pol godzinie.

Mozesz dodac sera plesniaka, lub ketchup, lub swiezego koperku zamiast
innych ziol, ale nie wszystko na raz. I probuj po drodze, bo ten sos
mozna zastopowac po dodaniu octu i oliwy, i podac bez nastepnych dodatkow.

*Najlepszy do tego jest pojemnik w ksztalcie malego baniaka, z cienka
szyjka i grubym brzuchem - latwo mieszac w nim plyny tylko przez
potrzasanie.

Magdalena Bassett

4. Data: 2007-04-05 01:45:13

Od: "bodzio" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisał w
wiadomości news:1318506e32ocj4d@corp.supernews.com...

> *Najlepszy do tego jest pojemnik w ksztalcie malego baniaka, z cienka
> szyjka i grubym brzuchem - latwo mieszac w nim plyny tylko przez
> potrzasanie.

czy ten sosik jak i vinaigrette są do jednorazowego uzytku i za każdym razem
robicie od nowa, czy mozna je przechowywać?

5. Data: 2007-04-05 03:29:54

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

bodzio wrote:

> [...]
>

> czy ten sosik jak i vinaigrette są do jednorazowego uzytku i za każdym
> razem robicie od nowa, czy mozna je przechowywać?

W zasadzie zawsze robie od nowa, ale zdarzylo mi sie przechowac
vinaigrette przez 1 dzien. Sosu ze smietana czy majonezem bym nie
przechowywala.
MB

6. Data: 2007-04-05 14:03:58

Od: "bodzio" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

wybaczcie za drobne OT ale mam jeszcze jedną (z wielu;) kwestie,

musztarda i majonez(szczególnie to pierwsze) są za dla mnie ciut za ciężkie,
czym mógłbym je zastąpić w sałatkach np sałatka z jajek ze szczypiorkiem czy
innych?

7. Data: 2007-04-05 14:46:46

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

bodzio wrote:
> [...]
>
> musztarda i majonez(szczególnie to pierwsze) są za dla mnie ciut za
> ciężkie, czym mógłbym je zastąpić w sałatkach np sałatka z jajek ze

kwasna smietana z przyprawami, ktore Ci odpowiadaja, np. sol i pieprz.

MB

8. Data: 2007-04-05 17:20:15

Od: "Aicha" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bodzio" napisał:

> musztarda i majonez(szczególnie to pierwsze) są za dla mnie ciut
> za ciężkie,

W jakim sensie za ciężkie? Musztarda nie ma wielu kalorii.

> czym mógłbym je zastąpić w sałatkach np sałatka z jajek ze
> szczypiorkiem czy innych?

Spróbuj jogurtu naturalnego (od dawna używam zott) z cytryną - nie
pamiętam, kiedy miałam w kuchni śmietanę.

--
Pozdrawiam - Aicha

9. Data: 2007-04-05 18:31:27

Od: "bodzio" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aicha" <b...@m...pl> napisał w
wiadomości news:ev3dkj$pui$1@atlantis.news.tpi.pl...

> W jakim sensie za ciężkie? Musztarda nie ma wielu kalorii.

chodzi o słabą wątrobe..

10. Data: 2007-04-05 22:20:06

Od: "Aicha" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bodzio" napisał:

> chodzi o słabą wątrobe..

A, to Ty pytałeś o potrawy wątrobowe. Na pewno nie smażeniny i ostre
przyprawy.
http://www.pfm.pl/u235/navi/199934#p4
http://zdrowie.medicentrum.pl/ed/0/do/lifestyle/food
s/diets/?f=d8