Co zrobić na obiad w sobotę?

1. Data: 2007-04-04 13:37:22

Temat: Co zrobić na obiad w sobotę?
Od: Kajetana_Kinga aka Słowotok <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,

nie mam pojecia co można zrobić na obiad w sobotę. Ja wiem, że post i tak dalej,
ale trzy osoby będą "z drogi" (kilkaset kilometrów), a jedna po prawie całym
dniu pracy i coś na ciepło, mało pracochłonnego, bezmięsnego i szybkiego do
odgrzania (wegetarianin przy stole) chciałabym jednak przygotować.
Zużyłam cały zapas umysłu na wymyslenie menu świątecznego i kurczę nic mi nie
przychodzi do głowy.
Podpowiecie coś?

znad listy zakupów

2. Data: 2007-04-04 14:09:53

Temat: Re: Co zrobić na obiad w sobotę?
Od: "Malgosia Kozicka" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kajetana_Kinga aka Słowotok <k...@g...pl> wrote:
> Witajcie,
>
> nie mam pojecia co można zrobić na obiad w sobotę.

ziemniaki, jaja sadzone, sałata ze szczypiorem i rzodkiewką i kefir do
popicia

M.K.

3. Data: 2007-04-04 14:25:59

Od: Kajetana_Kinga aka Słowotok <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Malgosia Kozicka" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> ziemniaki, jaja sadzone, sałata ze szczypiorem i rzodkiewką i kefir do popicia

O,
i to je to.
Wprawdzie i tak ilość jaj spożywanych na Wielkanoc przekracza zwykłą (jak dla
mnie) normę, ale przecież od 2 dni jedzenia jajek się nie umrze :)

Dzięki wielkie.

4. Data: 2007-04-04 15:44:21

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 4 Kwi, 13:37, Kajetana_Kinga aka Słowotok
<k...@g...pl> wrote:

Zupa pomidorowa z ryżem, zupa grzybowa z łazankami, zupa ogórkowa z
ryżem, barszcz biały ogórkowy - do chleba lub z ziemniakami

5. Data: 2007-04-04 16:03:18

Od: "KaRoLa" <c...@b...interia.ble.pl> szukaj wiadomości tego autora

A moze jakas zupa i do tego tarta ze szpinakiem?
Pozdrawiam
KK

6. Data: 2007-04-04 16:19:18

Od: "TreStan" <t...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
całym
> dniu pracy i coś na ciepło, mało pracochłonnego, bezmięsnego i szybkiego

Ja robie babkie ziemniaczana.Co prawda odrobina boczku tam jest
ale...ortodoksyjnym katolikem nie jestem.Babkie przygotuje w piatek a w
sobote potne na plastry i podsmaze .Co niektorzy domownicy lubia z dodatkiem
sosu slodko-kwasnego.(gotowy w sloiku).Najwiecej pracy przy obieraniu i
tarciu ziemniakow.(ok.,4kg) ale to w piatek.W sobote to juz "malo"
pracochlonne.

Stanislaw

7. Data: 2007-04-04 19:53:41

Od: Paulinka <paulinka503@przecz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kajetana_Kinga aka Słowotok napisał(a):

> I od razu spytam: czy ziemniaki mogą być nieortodoksyjnie starte na
> grubych oczkach czy muszą być na tych cienkich?

Jak masz sokowirówkę, to wrzuć do niej.
--

Paulinka

8. Data: 2007-04-04 19:54:19

Od: Kajetana_Kinga aka Słowotok <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TreStan" <t...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> sosu slodko-kwasnego.(gotowy w sloiku).Najwiecej pracy przy obieraniu i
> tarciu ziemniakow.(ok.,4kg) ale to w piatek.W sobote to juz "malo"

A czy ja mogę przepis?
I od razu spytam: czy ziemniaki mogą być nieortodoksyjnie starte na grubych
oczkach czy muszą być na tych cienkich?
I czy można upiec w blaszce niebabkowej?

(a może po prostu placki ziemniaczane?)

9. Data: 2007-04-04 20:05:20

Od: Kajetana_Kinga aka Słowotok <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paulinka" <paulinka503@przecz_ze_spamem.wp.pl> napisał w wiadomości

> Jak masz sokowirówkę, to wrzuć do niej.

Nie mam. Ale przypomniało mi się, że dawno nie jadłam placków ziemniaczanych i
akurat w sobotę będą jak znalazł. A spróbuj zetrzeć na grubych oczkach
ziemniaki - wychodzą zupełnie inne placki - takie chrupiące :)

10. Data: 2007-04-04 20:05:40

Od: Paulinka <paulinka503@przecz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> ziemniaczanych i akurat w sobotę będą jak znalazł. A spróbuj zetrzeć na
> grubych oczkach ziemniaki - wychodzą zupełnie inne placki - takie

A spróbuję, bo ja sokowirówki nie posiadam i ręcznie walczę, co mi się
nieodmiennie kojarzy z zakwasami w rękach i obtartymi paluchami :-)
--

Paulinka

święta wegetariańskie
Czat z Mariolą z Magdy M.