Pizza niepuszysta - czemu?

1. Data: 2007-04-04 08:38:40

Temat: Pizza niepuszysta - czemu?
Od: "rajton" <mart74USUŃ@TOTEŻUSUŃgazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Przepis jest taki; 2 szkl. maki, 1/4 paczki drozdzy, szkl. cieplej wody do
drozdzy, 3 lyzki oleju. Ciasto wyrabiane do miekkosci, puszystosci a potem
kulistosci, wszystko wg sztuki, temp. piekarnika ok. 220 st./ok.15 minut.
Pizza nie jest zla, jednak najgorsze sa brzegi, sa strasznie spieczone i
trzeba sie silowac nozem zeby sobie poradzic, przy tym oczywiscie jest pelno
"odpryskow" na talerzu i wokol. Reszta ciasta (ta na ktorej lezy farsz) tez
troche siada na dno. Macie pomysl w czym moze byc problem, zle proporcje,
temperatura??? Z gory dzieki

Pozrav Mariusz

2. Data: 2007-04-04 15:29:37

Temat: Re: Pizza niepuszysta - czemu?
Od: "czeremcha" <c...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

rajton <mart74USUŃ@TOTEŻUSUŃgazeta.pl> napisał(a):

> [...]
tez
> troche siada na dno. Macie pomysl w czym moze byc problem, zle proporcje,

Stawiałabym na temperaturę. 180-190 stopni, bez termoobiegu.

Ania

3. Data: 2007-04-04 17:46:13

Od: "vala" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

po prostu ... najlepiej jest najpierw wsypać mąkę, rozkruszyć drożdże na
nią, polać olejem i podlewać lekko wodą i wyrabiać mięciutko jak na uszka
(przynajmniej u mnie się tak robi). Zostawić do podrośnięcia, potem jeszcze
trochę wyrabiać i można wyklejać blaszkę. Mi zawsze wychodzi puszysta:) A i
na blachę trochę oleju dać, a ciasto podziurkować widelcem, piec powyżej 200
stopni, krótko z 15 minut.

Pozdrawiam
vala

4. Data: 2007-04-06 22:22:51

Od: "Romek" <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 4 Kwi, 19:46, "vala" <v...@w...pl> wrote:
> [...]
> na blachę trochę oleju dać, a ciasto podziurkować widelcem, piec powyżej 200

jedna zasada sprawdzona przeze mnie przy wyrobie pizzy.
Na rozwałkowane ciasto daje olej, rozsmarowuje i dopierona to daje sos
pomidorowy. Efekt - sos nie przenika do ciasta i zawsze mi ciasto
wyrośnie nie robi sie klucha a temperatura 180 /15 min
pozdrawiam Romek

5. Data: 2007-04-07 21:23:52

Od: "Antonina Geras" <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

To ciekawe, co piszecie, bo mi pieczenie zawsze zabiera o wiele więcej
czasu, nawet do godziny.. ale inna sprawa, że wcześniej nie zostawiam
do wyrośnięcia, tylko wkładam od razu wszystko na raz :) Także w sumie
pewnie wychodzi na to samo.

Re: Pasztet
Pasztet
Stół-Boże Narodzenie
kolendra - odkrycie :)
Co się pojawi u Was na świątecznym stole?