święta wegetariańskie

1. Data: 2007-04-04 12:44:01

Temat: święta wegetariańskie
Od: "jojo" <j...@n...co.uk> szukaj wiadomości tego autora

proszę, poratujcie...

potrzebuję SPRAWDZONYCH przepisów na zupełnie wegetariańskie święta. Przede
wszystkim interesuje mnie pasztet z warzyw, tymbaliki z jaj przepiórczych
bez żelatyny (agar? pektyna?), oraz jakieś nowe fajne bajery, bo deska serów
na wielkanoc jakoś tak niefajnie się komponuje... W internecie jest sporo
stron z przepisami vege, ale pytam o sprawdzone, polecane przepisy. Macie
jakieś pomysły?

pozdrawiam!
--
jojo

2. Data: 2007-04-04 13:50:22

Temat: Re: święta wegetariańskie
Od: Kajetana_Kinga aka Słowotok <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jojo" <j...@n...co.uk> napisał w wiadomości
> [...]
> przepisami vege, ale pytam o sprawdzone, polecane przepisy. Macie jakieś

Pasztet z fasoli (z przepisu mojej dobrej koleżanki Joanny)
Bez proporcji, bo wszystko zawsze robi na oko.

Składniki:
fasola biała - kto jaką lubi
marchew
pietruszka (korzeń)
seler
zmielone drobno orzechy włoskie i/lub laskowe
zmielone siemię lniane
płatki owsiane (koniecznie górskie)
zielona pietruszka
pieczarki albo suszone grzyby
cebula

Fasolę namoczyć. Gotowac do miękkości w osolonej wodzie, pod koniec gotowania
dodać marchew, pietruszkę i seler. Dodać namoczone płatki, zmielone siemię
lniane i orzechy, grzyby (jeśli pieczarki to uduszone z cebulką do miękkości,
jeśli suszone grzyby to rozmoczone), dodać sól pieprz do smaku, jak kto lubi to
czosnek i wszystko zemleć.
Mielimy mielimy
Mielimy
Mielimy
Mielimy
Odsączamy jeśli za rzadkie.
Doprawiamy czym tam lubimy (autorka przepisu poleca np. słodką paprykę).

Wkładamy do foremek na paszetet (takie z folii) albo do foremek jak do piernika
i pieczemy ok 2h w temperaturze 180-200 stopni.

Jak jadłam ten pasztet to nie mogłam uwierzyć, że nie ma w nim mięsa :)

3. Data: 2007-04-04 15:22:08

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 4 Kwi, 12:44, "jojo" <j...@n...co.uk> wrote:
> [...]
> stron z przepisami vege, ale pytam o sprawdzone, polecane przepisy. Macie

Żurek z jajami na twardo, majeranek, serem białym, serem wędzonym
(najlepszy Myśliwski), chrzanem - wiórki ze świeżo wykopanego korzenia
z braku - ze słoika. Omasta - masło lub smietana.

4. Data: 2007-04-04 17:55:18

Od: "KaRoLa" <c...@b...interia.ble.pl> szukaj wiadomości tego autora

zbior roznorakich przepisow i inspiracji
http://puszkkka.spinacz.pl/

Pozdrawiam
KK

Czat z Mariolą z Magdy M.