grill- banany

1. Data: 2002-09-27 08:02:12

Temat: grill- banany
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jako ze 2 dni temu swiecilo w Gdansku caly dzien slonko, po namawianiu
Kamasa na grilla zamiast zamartwianie sie nad swoja waga- sama namowilam
sie na grillowanie:))
a wlasciwie na zamkniecie sezonu grillowego.
Zamkniecie po raz pierwszy- bo mozna zamykac wiele razy jak pogoda
bedzie sprzyjala. Z tym to jednak nigdy nie jest wiadomo, wiec zamkniecie
pierwsze sie odbylo.
Klamra konczaca byly super smaczne banany w wersji slodko- pikantnej.
Banany obieramy ze skorki, przekrajamy wzdluz na pol. Robimy mieszanke : 1
lyzka stolowa cukru z pol lyzeczki cynamonu ( mi to starczylo na 3 banany).
Tym posypujemy obficie banana w srodku, na to posypujemy drobno pokrojone
orzeszki wloskie. Zamykamy drugo polowka. Calosc owijamy spiralnie BARDZO
cienkim plastrem boczku wedzonego i spinamy wykalaczkami. Na ruszt po 5 min
z kazdej strony.Przekladac na druga strone nie szczypcami tylko lopatka.
Co tu duzo mowic- pychota
Polecam takze- juz nie po raz pierwszy- pieczarki .Posmarowac olejem . Do
kapelusza wokol nozki powtykac wiorki masla, posypac tymiankiem i posolic.
Zajadac jak sa jeszcze poljedrne a maselko roztopione.

Jola L-L

1. Data: 2002-09-28 07:20:06

Temat: Re: grill- banany
Od: GosiaH <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2002-09-27 10:02, Użytkownik Jola L-L napisał:
CIACH
> [...]
> kapelusza wokol nozki powtykac wiorki masla, posypac tymiankiem i posolic.
> Zajadac jak sa jeszcze poljedrne a maselko roztopione.

O, Jolu, bardzo podobny przepis na grillowane banany na początku
tegorocznego sezonu podała (chyba) Asia Duszczyńska.
Te banany nie woijałam boczkiem tylko grillowałam w sreberku.
No i ... to jest mistrzostwo świata w deserach z grilla.
POLECAM, mniam.
Główki pieczarek posolone i ugrillowane smakują jak te z mojego
dzieciństwa, kiedy mieszkaliśmy na wsi i rano zbieraliśmy na łące
pieczarki a potem smazyliśmy na blasze, na kuchni węglowej. Oj, już na
naszych łąkach pieczrki nie rosną, a kuchnia jeszcze jest.

--
Pozdrawiam z Krakowa GosiaH

1. Data: 2002-09-28 12:18:34

Od: "halszczak" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jola L-L" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> kapelusza wokol nozki powtykac wiorki masla, posypac tymiankiem i posolic.
> Zajadac jak sa jeszcze poljedrne a maselko roztopione.

Pieczareczki są i owszem, ale zrób pomidorki.
Wycina się ogonki, smaruje pomidorki oliwą, w dołek po ogonku sypie się
pieprz i ostrą paprykę, układa się je na tacce i zapieka na brzegu grilla.
Jak to mawia imć pan Makłowicz-poezja smaku.
halszczak

1. Data: 2002-09-28 12:53:47

Od: j...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> z kazdej strony.Przekladac na druga strone nie szczypcami tylko lopatka.

Wydląda rewelacyjnie.
Mam jednak pytanko techniczne - nie wylewał się ten banan? Ja wiem łopatką
przewracałaś... Czy boczek zdążył się przyrumienić zanim banan się rozciapał,
czy był tylko dobrze podgrzany?
Pozdrawiam
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-09-29 09:17:32

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Mam jednak pytanko techniczne - nie wylewał się ten banan? Ja wiem łopatką
> przewracałaś... Czy boczek zdążył się przyrumienić zanim banan się

banan jest stale w stanie stalym tylko cieply-, a jesli bedziesz miala
bardzo cieniutki pasek boczku- to sie zacznie przyrumieniac- gruby nie ma
szans na zmiane wygladu :)), ale pyszne jest bardzo

Jola L-L

Jablecznik na zimno (P)
relacja - kupilem ekspres cisnieniowy
szynka - zamarynowana i upieczona!