gronkowiec zlocisty

1. Data: 2001-10-28 13:50:25

Temat: gronkowiec zlocisty
Od: "Radek" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam szanownych grupowiczow,

mam 2 pytania o tresci nastepujacej:
- czy wykrycie, w wymazie z gardla, bakterii gronkowca zlocistego
wymaga kuracji antybiotykowej jesli nie ma zadnych objawow
chorobowych?
- jakie jest prawdopodobienstwo zarazenia osoby drugiej przy kontakcie
bezposrednim (chodzi mi o np. pocałunek) lub kontakcie posrednim (np.
kozystanie ze wspolnej szklanki) i czy ta druga osoba tez wymaga
leczenia?

Z gory dziekuje za odpowiedzi.
Pozdrawiam,
Radek

2. Data: 2001-10-28 17:01:32

Temat: Re: gronkowiec zlocisty
Od: "sleepindog" <l...@s...dogs.lie> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Radek" <r...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
> bezposrednim (chodzi mi o np. pocałunek) lub kontakcie posrednim (np.
> kozystanie ze wspolnej szklanki) i czy ta druga osoba tez wymaga

ja mialem gronkowca zlocistego, w wieku 15 chyba. to chyba powoduje
przewlekle costam. przepisali mi jakies zastrzyki, jakies tablety i jakies
zastrzyki. wkurzylem sie i nie chcialem brac. mialem dosyc klucia pupy.
wogole nic nie bralem i nikt sie ode mnie nie zarazil, ale sie nie
calowalem. nie pamietam jakie byly objawy, ale w miare szybko o wszystkim
zapomnialem. i bez antybiotykow. przez dlugi czas mialem katar rano, ale mi
w koncu przeszlo. ty rob jak chcesz. ja mialem wtedy kilogramy wagi do
chorowania:)

3. Data: 2001-10-28 22:46:16

Od: "Radek" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

"jotem" <j...@p...com> wrote in message
> Gronkowiec jest normalnym saprofitem i obecnooć w gardle nie wymaga
zadnego
> leczenia jesli nie ma objawow chorobowych
Wdzieczny bylbym za sprecyzowanie o jakim gronkowcu mowisz. A jest i
ch chyba kilka rodzajow.
Np. gronkowiec skorny (Staphylococcus epidermidis) jest jak
najbardziej saprofitem, natomiast z tego co wiem gronkowca zlocistego
(Staphylococcus aureus) o ktorego sie pytam juz ta regula tak w 100%
nie dotyczy.
Wiec moze napisalbys cos konkretniejszego?

Radek.

4. Data: 2001-10-29 05:06:17

Od: Artur Drzewiecki <d...@p...bez.onet.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>nie dotyczy.
>Wiec moze napisalbys cos konkretniejszego?
Gronkowiec złocisty może być uznany za saprofita, jeśli występuje na
śluzówkach/skórze bez objawów klinicznych.
W takim wypadku nie stanowi to wskazania do leczenia, chyba że wymagają
tego względy epidemiologiczne - np. nosicielstwo gronkowca
metycylinoopornego u personelu oddziałów zabiegowych.
--
Politycznie niepoprawny Artur Drzewiecki

Jeśli chcesz wysłać mi list, usuń słowa "bez." i "spamu." z mego adresu w nagłówku.

5. Data: 2001-10-29 05:20:18

Od: jotem <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Gronkowiec jest normalnym saprofitem i obecnoœae w gardle nie wymaga zadnego
leczenia jesli nie ma objawow chorobowych
jotem

6. Data: 2001-10-29 08:02:12

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 29 Oct 2001, Artur Drzewiecki wrote:

> Gronkowiec złocisty może być uznany za saprofita, jeśli występuje na
> śluzówkach/skórze bez objawów klinicznych.

zgadza sie, tyle, ze trzeba bardzo dokladnie zebrac wywiad chorobowy,
poniewaz jednak czesto niewielkie ale jakies objawy chorobowe sa.
Wtedy, zwykle jednak nalezy leczyc.

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

7. Data: 2001-10-29 16:18:34

Od: Kamil Uminski <d...@k...umcs.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

"Radek" <r...@p...fm> rzecze:
> [...]
>bezposrednim (chodzi mi o np. pocałunek) lub kontakcie posrednim (np.
>kozystanie ze wspolnej szklanki) i czy ta druga osoba tez wymaga

Troche na ten temat mozna poczytac na stronie:
http://klio.umcs.lublin.pl/~drumil/pio/gronko.htm

Wkrotce bedzie troche wiecej...

Pozdrawiam,

Kamil Uminski

PS. Strona dziala - sprawdzilem przed wyslaniem, ale w razie klopotow
zapraszam na adres z sygnaturki, dzial "Listy"

--

Sen a oddychanie
Wirus limfocytowy
cudowny srodek na odchudzanie raka
Chirurgiczne leczenie otylosci - zmiejszanie zoladka
Wrastajace paznokcie