ha! :)

1. Data: 2003-07-14 22:53:31

Temat: ha! :)
Od: "cbnet" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

mania:
> jakis aniolek przysiadl mi na karku a ja mu caly czas
> nie daje dojsc do glosu
> - ciekawe czemu?
> ... PS nie musisz w to wchodzic

Powiem Ci tylko tyle: nie badz jakims saulusem i _uwaznie_
patrz co sie wokol Ciebie dzieje, zamiast (jak mawiaja prosci
ludzie) 'sluchac podszeptow diabelka' . ;D

PS: oczywiscie podpuscilem Cie i bylem ciekaw co z tego
'wyjdzie'... 'dialebelek' wygral - ~niedobrze (z Toba) znaczy sie. ;)
PPS: ha! :)

Czarek

1. Data: 2003-07-14 23:02:06

Temat: Re: ha! :)
Od: "eTaTa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cbnet"

świętujesz?

ett

1. Data: 2003-07-14 23:17:12

Od: "mania" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cbnet" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> PS: oczywiscie podpuscilem Cie i bylem ciekaw co z tego
> 'wyjdzie'... 'dialebelek' wygral - ~niedobrze (z Toba) znaczy sie. ;)

"mania" news:bev9rd$84n$1@nemesis.news.tpi.pl...

myślałam, że to będzie łatwiejsze do uchwycenia
w zasadzie to wygląda podobnie do zabawy
z figurą i tłem
w chwili w której dostrzegam szlachetne pobudki
uaktywnia mi się spojrzenie na winę
i odwrotnie
jak bym miała skład sędziowski w głowie
prokuratora i adwokata
ale jeszcze nigdy nie udało mi się doczekać
do końca rozprawy
łatwiej jest wyjść na świeże powietrze
zająć się czymś innym
żeby nie ześwirować

konkluzja
werbalizacja nie jest jasna semantycznie
nie tylko dla odbiorcy, ale i dla samego nadawcy
najprostszy komunikat
może zawierać nie odkrywalne treści

no tak
treść nie ujawniona nie jest treścią
jest niebytem - wiec o czym tu gadać?

Mań

chwila chwila
nieujawniona, ale wchodząca w ciąg przyczynowo skutkowy
coś jak bakterie przed ich odkryciem

jeśli czegoś nie widać gołym okiem
to jeszcze nie dowód na to że tego nie ma

ale jak to się ma do treści?
jak inaczej formułować treść jeśli nie werbalizacyjnie?

słowa to narzędzia
wszystko zależy od tego w jaki sposób się nimi posługujemy

więc jednak werbalizacja?

treść (słownik języka polskiego)
I rz. ż IVa, lm M. ~ści
1. 'to, co jest przekazywane odbiorcy; zawartość merytoryczna
wypowiedzi pisemnej, ustnej; to, co przekazuje dzieło sztuki,
utwór literacki, muzyczny; przedmiot, temat, wątek, fabuła, materia'
2. 'w odniesieniu do pojęć, zjawisk, przejawów życia społecznego,
kulturalnego, politycznego itp.: to, co jest istotą, sensem, podstawą
czegoś; najważniejszy, najistotniejszy element, składnik czegoś'

treść (słownik języka polskiego)
II rz. ż IVa, blm, biol. 'masa, substancja wypełniająca coś'

nieźle!
treść żołądka np.

czy to się da zobiektywizować
czy to się da poddać badaniu naukowemu?

trepanacja słowa

słowa to takie plastry na treściach
etykietki na słoikach z treścią

dobra
zrozumieć
zrozumieć czyli naćpać się tego konkretnego dżemu

ale gdzie jest powiedziane że jest przymus zrozumienia
PO CO?
DLA KOGO TO JEST ISTOTNE?
KOMU TO JEST POTRZEBNE?

może to była zbyt prosta analogia
niepotrzebne trywializowanie

trzeba znać źródła zagrożenia
i umieć im przeciwdziałać
czyli zrozumieć przeciwnika
(spory skrót)

więc jak to jest z tymi treściami?
treść jawna nadawcy
treść jawna odbiorcy
treści niejawne przynoszące skutki

Mań

1. Data: 2003-07-14 23:17:33

Od: "mania" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

test

1. Data: 2003-07-14 23:39:23

Od: "eTaTa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mania"

Nie żebym nielegancki...
Wyraźnie chcesz kopa.

Tak zrozum - rozumiejąc - spłaszczysz.
Czyn się zachwycamy znają artystów?
Ich niekapowaniem! Jak społeczeństwo.
Ich lekko imbecylnym - zachowaniem.

Bo Tworzą dla EwkiTM - motyle na ścianie?
Nie! Tworzą motyle, dla ludu.
I nnie oczekuj cudu.

Wiesz przecie, że wszystkie, Cię kochamy.

Korniku :-)))

ett

Wiem, że Cię nie powstrzymam :-)))
Ale Twoje otoczenie?

1. Data: 2003-07-15 06:54:08

Od: "cbnet" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

mania:
> więc jak to jest z tymi treściami?
> treść jawna nadawcy
> treść jawna odbiorcy
> treści niejawne przynoszące skutki

W takim stanie w jakim pokazalas ze jestes to w zasadzie kazda
'tresc' jaka wchlaniasz, doslownie naladowuje Twoje 'demony'
(~niezaspokojone pragnienia, kompleksy, wewnetrzne rozdarcia... itd)
i kiedy 'myslisz', czy nawet odpowiadasz, czynisz to oddajac
im przewazajaca kontrole nad soba. Stad projekcje jakimi obficie
oklejasz otoczenie.

Niech Ci bedzie ze 'diabelek' co prawda 'wygrywal', ale w pewnym
momencie poddal sie (~przegral). Ale czy gra juz skonczona? ;)

I teraz: dopoki nie wytluczesz w swej mozgownicy i nie wydalisz
z niej scierwa wszystkich 'diabelkow' ktore w niej buszuja, dopoki
bedziesz zmuszona tkwic w nierzeczywistosci czy tego chcesz
czy nie. :)

PS: Fajna analogia? ;)

Czarek

1. Data: 2003-07-15 10:37:25

Od: "Jerzy Turynski" <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

mania <m...@a...pl>
przepisała w news:bevdn5$h81$2@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
>
> treść (słownik języka polskiego)
> II rz. ż IVa, blm, biol. 'masa, substancja wypełniająca coś'

To zacytuj jeszcze z tego słownika hasło "symbol".

Będzie się zgadzać czy nie z powyższym ? (Twój słownik powinien
wrócić do pierwszej klasy... podstawówki, jeśli nie od przedszkola.)

> słowa to takie plastry na treściach
> etykietki na słoikach z treścią

(Jeżu kolczasty! Zobacz, ile czasu ja o tym klepię?!)
Jeśli słowa są np. kodami ASCII, które 'przesyłają' modemkiem
nasze komputerki, to na ekranie pojawiają się nie kody ASCII, a
"adresowane/wskazywane nimi" odczyty z tzw. generatora znaków.

To tak, jakby "rysunki/zapisy wyglądu" konkretnych literek mieściły
się po kolei na kolejnych stronach "książki kodowej", a modemem by-
ły przesyłane nie literki, a numery stron.

Jeśli przesyłalibyśmy sobie kody nie mając uzgodnionego wyglądu
literek/książki kodowej, to... nasze ekrany mimo tych samych kodów
wyglądałyby zupełnie inaczej...

<< to, co jest przekazywane odbiorcy; zawartość merytoryczna wypo-
wiedzi pisemnej, ustnej >>
Jakiż to bełkot, od którego wszystko, co jeszcze się wznosi siłą
ducha, opada jak... szczęka Raka z Małej Syrenki...!!!

Równie dobrze mogliby napisać: "numer strony" == "wygląd strony"
(książki kodowej!) albo "imię kazia to kazio". Albo "adres domu"
to "dom". Albo "nr dowodu osobistego to człowiek". Nie chore???

Albo "mowa = treść tego, o czym się mówi". Nie bełkot kretyna?

<< Uczony - dlatego właśnie że jest uczonym, im lepszym, tym bar-
dziej to ewidentne - nie uznaje McLuhanowskiego medium is the mes-
sage, popularnego w dobie popkultury utożsamienia treści z komuni-
katem. >> [X.Rut (Wł. M. Turski)]

Sprawdź, ile razy to powtarzałem !

No dobrze! Nawrzeszczeć na kretyna (SŁOWNIK !) to każdy potrafi.
Ale powiedzieć, czym DOKŁADNIE jest "treść", to okazuje się,
że... jeszcze literalnie NIKT.

Podejdźmy do tego w taki sposób:
Zdania, słowa -> symbole graficzne (pismo) lub mówione symbole
dźwiękowe(mowa), jakimi autor wypowiedzi/tekstu werbalizuje/wska-
zuje swój własny psychiczny stan wewnętrzny/zestaw skojarzeń/wy-
obrażeń/wniosków. (Nie tylko człowiek, ale zwierzęta, rośliny...
i w ogóle cała materia...). 'Wskazuje', nie "DEFINIUJE"!

No dobrze, widzę, widzę:
> konkluzja
> werbalizacja nie jest jasna semantycznie
^^^^^^^^^^^^^!!!!!!!!!!!!!!!^^^^^^^^^^^^
> nie tylko dla odbiorcy, ale i dla samego nadawcy
Brawo!

> najprostszy komunikat
> może zawierać nie odkrywalne treści

No i jak tu tłumaczyć krowie na miedzy ?!

"Zawiera" głupotę ! Jak ten powyższy! Słownikiem bez łeb
chcesz ? Wiesz za co? << KOMUNIKAT ZAWIERA>> ! Za mcluhanizm!
Czyli maupiatość !

A to takie proste! :
Masz herbatę z fusami. Wkładasz łyżeczkę i mieszasz.

W całej herbacie pojawiają się fusy, a McLuhan twierdzi, że
fusy to łyżeczka !
Łyżeczka "wywołuje" fusy, choć w przypadku troszkę bardziej
'psychicznie dojrzałych' "herbat" - WCALE NIE MUSI !

To zwierzęta INSTYNKTOWNIE muszą odpowiedzieć określonym
w instynkcie responsem na określony stimulus. Człowiek (myślą-
cy) NIE MUSI, nie powinien i NIE MOŻE odpowiadać INSTYNTKOWNIE!

KOMUNIKAT NIE ZAWIERA TREŚCI, tak samo jak łyżeczka nie zawiera
fusów, a kod ASCII nie zawiera definicji znaku graficznego/kształ-
tu litery. I tak samo, jak - co najważniejsze - wygląd cegły(/do-
wolnej rzeczy) NIE ZAWIERA treści 'wnętrza cegły'(/rzeczy), tego,
czym cegła jest! "'NIE SZATA CZYNI KRÓLA'". Znasz ?
To powtórz jeszcze raz siedzącym w tobie psem Pawłow'em, że "ko-
munikat może zawierać"... to jak przyfasuję... jet(p)ałą bez ASCII-
makówę !

To teraz poszukaj sobie w moich tekstach, ILE RAZY uporczywie zwra-
całem na to uwagę i było (nie tylko dla ciebie) jakbym mówił po
chińsku! Bo przecież "Komunikat zawiera" i wszyscy wiedzą "co za-
wiera", dlatego o czym ten kretyn bełkocze ? Jego bełkot przecież
zawiera wyłącznie bełkot, agresję itd. itp. !

Nie! Bo 'komunikat _NIE_ ZAWIERA'!
To CO w takim razie zawiera np. treść tego:
<< Tło twoich postów jest dla wielu nieprzyjemne.>>
Ano 'nieprzyjemne' fusy zawiera łepetynka onego czytelnika, który
nie jest świadom, gdzie SIEDZI TREŚĆ i kto ZAWSZE I BEZ WYJĄTKU jest
za jej generację odpowiedzialny.

Jeśli takowy delikwent oczekuje od rozmówcy, by ten zmienił stimu-
lusy na jakieś inne, od których ich odbiorca w NIEŚWIADOMY sposób
przestanie czuć się 'nieprzyjemnie', to... nie doczeka się.

Bo treścią mojego komunikatu jest: NAUCZ się dobierać właściwą
treść do komunikatów, a nie komunikaty/rozmówców do "przyjemnych
fusów"... jakie całkowicie nieświadomie wywołuje na ich widok
twoja łepetyna.

To - skoro komunikat/słowo nie jest 'jakoś' związany z pojęciem
("pojęciem" w sensie - nie słówkiem a "treścią/ciałem słówka")
/treścią, (BO NIE JEST!), to w jaki sposób należy go KAŻDORAZOWO
ODKRYWAĆ? Właśnie to jest tajemnicą DEKODERA geniuszy, ich "pra-
wem ukrytym w umyśle"...
Póki co - nie rozwiązaną (co do sposobu działania owego dekodera)
w więcej, niż w jednej głowie.
Przynajmniej o innych poza tą jedną ja nie wiem.

> Mań

JeT.

P.S. Wszystkie cytaty, które przytaczam WSKAZUJĄ albo na kluczo-
wo ważne PYTANIA, albo zawierają kluczowo istotne ODPOWIEDZI,
których nikt (poza geniuszami) nie jest w stanie prawidłowo ZDE-
KODOWAĆ. Jedyny sposób, by MÓC BYĆ w stanie poprawnie je zrozu-
mieć, to... zostać rzeczywistym geniuszem. CZYLI nauczyć się PO-
PRAWNEGO wymyślania prawdziwych TREŚCI, vel nauczyć się PRAWIDŁO-
WO MYŚLEĆ.

1. Data: 2003-07-15 11:57:22

Od: "cbnet" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Turynski:
> To zacytuj jeszcze z tego słownika hasło "symbol".

A Ty zacytuj ze swojego haslo: "myśl". ;D

PS: dalej nie komentuje, bo zenada. ;)

Czarek

1. Data: 2003-07-15 13:19:34

Od: "cbnet" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Turynski:
> To zacytuj jeszcze z tego słownika hasło "symbol".

A swoja droga: jak to jest ze 'zdechly kotek' nie ma szans,
aby byc potraktowanym tak jak 'komunikat'... przez 'geniusza'?
- zdumiewajace.

Czarek

1. Data: 2003-07-15 13:25:39

Od: "cbnet" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A Ty zacytuj ze swojego haslo: "myśl". ;D

No i haslo: "hasło". :))

A w ogole to dlaczego "hasło" ma jakies haslo? - bez sensu,
co nie JeT? Nie powinno miec. W ogole hasla to jakies
nieporozumienie. ;DDD

Czarek

studia
Pomoz sobie