halogeny - jak duże zużycie prądu?

31. Data: 2006-01-29 19:25:49

Temat: Re: halogeny - jak duże zużycie prądu?
Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 29 Jan 2006 16:07:23 +0100 I had a dream that Marcin P.
<m...@i...pl> wrote:
>To jest wina opraw a konkretnie analogowych przetwornic. Dzisiejsze oprawy
>są w 100% cyfrowe i nic nie mruga, a barwa światła jest dość zbliżona do
>słonecznej, w porównaniu do tych z lat 70-tych.

Winą koloru jest raczej luminofor i żadną przetwornicą tego nie zmienisz.
BtW: były ciekawe patenty na montowanie koło siebie dwóch świetlówek
mrugających w przeciwych fazach, ale to kombinowanie.

--
Grzegorz Janoszka

32. Data: 2006-01-29 20:12:11

Od: mufaska <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 29 Jan 2006 19:23:26 +0100, s...@o...pl napisał(a):

co Wyście sie tak wszyscy ostatnio na tego Norrisa uwzięli????
gdzie sie nie spojrzę tam CHUCK NORRIS :)

a więc sprawdziłam dzisiaj w sklepie jak to jest z tymi żarówkami
halogenowymi.
otóż SĄ energooszczędne, i nie są to żadne diody LED tylko energooszczędne
halogenówki.
Niestety trochę kosztują - były dwie propozycje - jedna firma 25zł a druga
55 zł za SZTUKĘ

no i teraz pozostaje mi tylko obliczyć czy bardziej opłaca sie zabulić raz
a dobrze za takie żarówki (jedna lampa ma 3/4/6 sztuk w zależności od
lampy, które kupiłam :-P) czy też kupować zwykłe halogenowe i potem bulić
za prąd??

pozdrawiam,
Niunia

33. Data: 2006-01-29 20:51:26

Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Dnia 29 Jan 2006 19:23:26 +0100, s...@o...pl napisał(a):
>
> co Wyście sie tak wszyscy ostatnio na tego Norrisa uwzięli????

my?? Chyba na odwrót? ;-)

> gdzie sie nie spojrzę tam CHUCK NORRIS :)

uważaj na kopy z półobrotu, zwłaszcza podczas otwierania lodówki ;-)

> [...]
> a dobrze za takie żarówki (jedna lampa ma  3/4/6 sztuk  w zależności od
> lampy, które kupiłam :-P) czy też kupować zwykłe halogenowe i potem bulić

Tak z ciekawosci, bo nie rozpoznawalem tego tematu: pytałaś sie na czym
dokładniej ta energooszczednośc polega? Tzn. o ile jaśniej (przy takiej samej
mocy) świecą niz "zwykłe" halogeny? Lub w porównaniu do tradycyjnych żarówek?
Bo przykładowo świetlówki dają około 3-5 razy wiecej światła niz zwykła
żarówka - zatem instalując świetlówke o mocy np. około 15W uzyskasz mniej
wiecej tyle swiatla jakbys założyla żarówkę o mocy ok. 60W. Na tym polega
polega ta energooszczędność - możesz zainstalowac źrodlo swiatla o mniejszej
mocy, aby tak samo jasno oświetlić dane miejsce.
Natomiast trochę w drugą stronę: jeżeli zainstalujesz 5 tych energooszczednych
halogenów o mocy przykładowo 50W/każdy, zamiast _tej samej_ ilości halogenów
zwyklych o mocy... też 50W/szt. (i przy zalozeniu, że bedziesz je tyle samo
czasu użytkowała, bo np. wszystkie będą włączane jednocześnie, jednym
przelacznikiem), to... oszczędnośc prądu będzie żadna - tylko prawdopodobnie
bedziesz miała jaśniej.

pozdrawiam

Stanley

34. Data: 2006-01-30 07:33:49

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka) writes:

> BtW: były ciekawe patenty na montowanie koło siebie dwóch świetlówek
> mrugających w przeciwych fazach, ale to kombinowanie.

Sposobem na mruganie jest oczywiscie zasilanie swietlowki pradem o
wiekszej czestotliwosci, ale kolory - nawet tych nowoczesnych - i tak
sa paskudne.

MJ

35. Data: 2006-01-30 09:18:37

Od: m...@p...pl (McMac) szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 28 Jan 2006 21:46:26 +0100, "Qwinto" <q...@g...pl> wrote:

>U siebie w lazience, w suficie podwieszanym mam 6 opraw halogenowych na
>230V. Cale szczescie przestrzen jest "podlaczona" do pionu wentylacyjnego,
>ale i tak szybko sie nagrzewa. Obecnie mam 5 reflektorow 35W i 50W w dwoch
>obwodach. W jednym same 35, w drugim jedna 50.

>Generalnie 35W to brdzo
>ciemne swiatlo, dopiero 50 doswietlila lazienke.

???

U mnie w łazience jest w suficie podwieszanym 5x20W 12V. Jasno aż oczy wypala.
Jak się spaliła środkowa, to nawet nie wkładałem nowej żarówki. Teraz jest 4*20W
i wystarcza aż nadto. Ale uwaga: halogenki koniecznie 60 stopiowe.
Łazienka ma 5,2 m2.

--
- Maciej Kulawik ----------------
- m...@p...pl --------------

36. Data: 2006-01-30 09:32:06

Temat: Re: halogeny - jak duże zużycie pršdu?
Od: "Qwinto" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"McMac" <m...@p...pl> wrote in message

> [...]
> 4*20W
> i wystarcza aż nadto. Ale uwaga: halogenki koniecznie 60 stopiowe.

U mnie lazienka ma 3,8m2. Halogeny Rownomienie rozswietlaja cale
pomieszczenie. Jednak przy mocy 35W barwa swiatla jest taka zolta, dopiero
jeden wklad 50W rozswietla jasniejszym swiatlem. Przy przelaczaniu obwodow
bardzo widac roznice.

Qwinto

37. Data: 2006-01-30 10:12:46

Od: "Marcin P." <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ale kolory - nawet tych nowoczesnych - i tak
> sa paskudne.

są dokładnie takie same jak świetlówek kompaktowych, nie rozumiem kogoś kto
montuje u siebie kompakty po 10 zł/sztukę i uważa że świetlówki po 1,5
zł/sztukę są gorsze

38. Data: 2006-01-30 10:24:54

Od: "Marcin P." <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Natomiast trochę w drugą stronę: jeżeli zainstalujesz 5 tych
> energooszczednych
> halogenów o mocy przykładowo 50W/każdy,

http://pr.philips.pl/show_note.php?id=179
cyt: "Energooszczędne halogeny MASTERline ES mają moc 20, 30, 35 i 45W."

Wniosek są tylko trochę mniej energochłonne niż inne halogeny. Dlaczego:
dlatego ze 90% mocy idzie na ciepło, w świetlówkach ok 60% idzie na ciepło,
w diodach LED 100% energii zamienia się w strumień światła.

i jeszcze jeden cytat:
"Zwiększenie napięcia tylko o 5% wartości nominalnej powoduje co prawda
zwiększenie intensywności światła o 25% ale równocześnie trwałość życia
lampy halogenowej redukowana jest aż o 50%!"

39. Data: 2006-01-30 10:40:14

Od: "Witek" <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin P." <m...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> dlatego ze 90% mocy idzie na ciepło, w świetlówkach ok 60% idzie na
> ciepło, w diodach LED 100% energii zamienia się w strumień światła.

Trochę zbyt optymistyczne te dane :-)
Sprawność żarówek, to 3-4%, świetlówek ok 20%,
starszych LEDów 10%, aktualnie produkowanych 20-30%.

Witek

40. Data: 2006-01-30 10:45:21

Od: "Tomek" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> w diodach LED 100% energii zamienia się w strumień światła.

Fajnie by było :)

Tomek

Przekazanie mieszkania innej osobie - jak to zrobić?
grzejnik olejowy
Rada na sąsiada - zamarznięty pion
Świetlówka nad zlewozmywak
mieszkanie od północy