Re: homoseksualizm - grupy wsparcia

From: "vonBraun" <i...@s...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: homoseksualizm - grupy wsparcia
Date: 17 Mar 2004 17:05:13 +0100

Duch w news:c39n8u$4gi$1@nemesis.news.tpi.pl

> To ze ktos wskazuje, ze autorami pewnych teorii na temat homoseksualizmu
> sa sami homeseksualisci - to jest manipulacja?
> Przeraza ze "jedynie sluszne" badania mogly byc zwyklym lobbowaniem? :)

"Przeraża" (wrrrr...)

Kolejny przykład psychoanalizy dla bardzo ubogich, chyba stracę cierpliwość!

Kto twierdzi, że były one "jedyne"
i na dodatek "słuszne" !!!!!!!???????????

Jeśli były badania były "niesłuszne" powinno się to wykazać
odwołując się np. do:
a)błędów doboru grup badawczych
b)braku kontroli istotnych zmiennych zakłócających
c)zastosowaniu niewłaściwych narzędzi pomiaru
czyli "operacjonalizacji" zmienych zależnych i niezależnych
d)niewłaściwego doboru metod statystycznych
i braku niektórych analiz statystycznych
e)nieuzasadnionej interpretecji wyników w dyskusji
f)pominięciu interpretacji wyników
niezgodnych z hipotezą.
i.t.p.

Lepsze to niż argumenty "ad personam"
Czy sądzisz, że "żydowska" bomba atomowa nie wybuchnie
bo jest produktem "lobby żydowskiego"???

> Calkiem naturalne ze moglo dojsc do manipulacji i jest to mocno
> prawdopodobne.
> Co sie tak kolega tego boi?

??????

> W srodowiskach homos. dosc silne jest nurt "przepchania" pewnych
> teorii, tak bylo a parciem na genetyczne uwarunkowaniem homoseks.
> Wydaje mi sie to zupelnie naturalne, taki lobbing po prostu :)
> To jest walka pewnych trendow kulturowych.

Jestem przekonany, że do wykazania niekompetencji badaczy
którzy motywowani osobistymi/lobbystycznymi przesłankami "naciągają"
wyniki wystarcza dokładna analiza ich prac lub proste
powtórzenie badań przez niezależną instytucję.

Takie argumenty są zazwyczaj rozstrzygające
zaś argumenty przypisujące badaczom li tylko "motywacje"
i brak obiektywizmu, nie poparte analizą treści prac
nigdy rozstrzygające nie będą.

pozdrawiam
vonBraun