hormony

1. Data: 2005-05-09 19:49:39

Temat: hormony
Od: "natahs" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie po raz drugi.

Mam 28 lat, sporą nadwagę i problemy z okresem. W końcu trafiłam do lekarza
który kazał mi zrobić badania horm. (okres mi się spóźna juz 20dni)
wyniki:
progesteron - 0,23
fsh- 5,43
lh-7,94
tsh 3 gener - 1,40
estradol - 39,40
prolaktyna - 32,2
testosteron - 2,35

ponieważ do lekarza idę dopiero w piątek - chciałabym się dowiedzieć coś na
temat poziomu tych horm . Czy są w miarę w normie czy nie (na druczku nie ma
podanych norm)
z góry dziękujei pozdrawiam
\nata\

2. Data: 2005-05-10 07:51:55

Temat: Re: hormony
Od: "justy" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam 28 lat, sporą nadwagę i problemy z okresem.
PCO może?
dobrze, że trafiłaś do lekarza, ale wyniki interpretuje sie w kontekście
konkretnego pacjenta.

3. Data: 2005-05-10 18:03:15

Od: Cathleen <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik natahs pewnego ładnego dnia 09.05.2005 21:49 napisał:

> Mam 28 lat, sporą nadwagę i problemy z okresem. W końcu trafiłam do lekarza
> który kazał mi zrobić badania horm. (okres mi się spóźna juz 20dni)
> progesteron - 0,23

Niski, najwyraźniej owulacji jeszcze nie było.

> fsh- 5,43
> lh-7,94

Te hormony zbadaj najlepiej pomiędzy 3 a 5 dc.

> prolaktyna - 32,2

Prolaktyna jest za wysoka, należałoby ją obniżyć.

Możliwe, że masz cykle bezowulacyjne, dlatego warto się tą sprawą zająć
- oczywiście, jeśli planujesz dzieci.

.:*C*:._.:*A*:._.:*T*:._.:*H*:._.:*L*:._.:*E*:._.:*E
*:._.:*N*:.
GG: 1832817; ICQ: 345347435; AQQ: 124895
http://cathleen.freeserverhost.com

4. Data: 2005-05-10 21:24:23

Od: "Livia" <psotnick@WYTNIJ_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Cathleen" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> Te hormony zbadaj najlepiej pomiędzy 3 a 5 dc.

Wydawało mi się, że główna zainteresowana pisała o tym, że jej się okres
spóźnia o 20 dni, więc chyba ciężko tu mówić o określonym dniu cyklu.
Ale oczywiście mogę się mylić :)

Pozdrawiam,

Livia

5. Data: 2005-05-11 13:30:13

Od: Cathleen <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Livia pewnego ładnego dnia 10.05.2005 23:24 napisał:

> [...]
> Wydawało mi się, że główna zainteresowana pisała o tym, że jej się okres
> spóźnia o 20 dni, więc chyba ciężko tu mówić o określonym dniu cyklu.

Wartości tych hormonów w końcówce cyklu nie mają dużego znaczenia
diagnostycznego. A biorąc pod uwagę problem z regularnością cyklu
należałoby je zbadać na samym początku cyklu, ponieważ dane te mogą dać
trochę ważnych informacji przydatnych przy leczeniu nieregularności
cykli. Mam nadzieję, że choć trochę przybliżyłam :)

6. Data: 2005-05-11 13:58:52

Od: "Livia" <psotnick@WYTNIJ_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> trochę ważnych informacji przydatnych przy leczeniu nieregularności
> cykli. Mam nadzieję, że choć trochę przybliżyłam :)

Świetnie rozumiem, tylko w tym konkretnym przypadku spóźniania się
miesiączki o ponad 20 dni - troszkę ciężko zrobić badania na samym początku
cyklu. No chyba, że główna zainteresowana sobie spokojnie jeszcze na ten
okres poczeka :-)
I trudno tu chyba mówić jednak o jakimś określonym momencie cyklu.
Z tego co wiem - przy wtórnym braku miesiączki oznacza się wlaśnie poziom
hormonów tarczycy, stężenie prolaktyny i wykonuje tzw. test progesteronowy.
Mam nadzieję, że teraz mnie dobrze zrozumiałaś :-)

Pozdrawiam,

Livia

7. Data: 2005-05-11 16:07:13

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Livia wrote:

> I trudno tu chyba mówić jednak o jakimś określonym momencie cyklu.

???? Poczatek cyklu to zawsze pierwszy dzien miesiaczki... niezaleznie
od tego, jak dlugi jest ten cykl.
No i z tego, co zrozumialam, autorka zapytania miesiaczkuje, tyle ze
bardzo nieregularnie.

D.
--
http://de.geocities.com/dunia77de/mallorca.html

8. Data: 2005-05-11 17:01:45

Od: "Livia" <psotnick@WYTNIJ_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dunia" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości

> ???? Poczatek cyklu to zawsze pierwszy dzien miesiaczki... niezaleznie
> od tego, jak dlugi jest ten cykl.
> No i z tego, co zrozumialam, autorka zapytania miesiaczkuje, tyle ze
> bardzo nieregularnie.

Zdawałam egzamin z ginekologii, więc zdaję sobie sprawę, że pierwszy dzień
cyklu = pierwszy dzień miesiączki :-)
Badanie hormonów w takiej sytuacji (czyli przedłużającego się cyklu) robi
się także po to, żeby sprawdzić dla jakiej fazy cyklu właściwy jest aktualny
poziom hormonów, a potem zleca się dalszą diagnostykę.
Poza tym, jak już pisałam w poprzednim poście - przy wtórnym braku
miesiączki robi się także tzw. test (próbę) progesteronowy.
Ciężko mi to wszystko wyrazić na piśmie :-)

Pozdrawiam,

Livia

9. Data: 2005-05-11 17:17:39

Od: Cathleen <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Livia pewnego ładnego dnia 11.05.2005 15:58 napisał:

> [...]
> cyklu. No chyba, że główna zainteresowana sobie spokojnie jeszcze na ten

Skoro poziom progesteronu mówi o tym, że to nie faza lutealna, to albo
czekamy na owulację i w jej następstwie miesiączkę, albo podajemy
luteinę na wywołanie krwawienia. A cyklami nieregularnymi należy się
zająć i dlatego warto określić poziom pewnych hormonów na początku
kolejnego cyklu. Prolaktyna wyszła za wysoka, co może mieć właśnie wpływ
na nieregularność cyklu, ale to nie wszystkie możliwości (trzeba
wykluczyć również m.in. pco).

10. Data: 2005-05-11 17:37:16

Od: "Livia" <psotnick@WYTNIJ_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kolejnego cyklu. Prolaktyna wyszła za wysoka, co może mieć właśnie wpływ
> na nieregularność cyklu, ale to nie wszystkie możliwości (trzeba

No dobrze - ale przecież ja w drugiej części cytowanego prez Ciebie posta
pisałam o testach progesteronowych właśnie w celu wywołania krwawienia, oraz
o innych testach. I to jest właśnie zajęcie się tymi cyklami.
A PCO, jeśli już o tym mówimy - można potwierdzić (lub wykluczyć) niestety
jedynie badaniem laparoskopowym. Na podstawie badań hormonalnych można tą
chorobę jedynie podejrzewać.

Pozdrawiam,

Livia

powiekszona tarczyca
Ręka boląca.
zmiana lekarza rodzinnego
spuchnięta ręka
postępowanie rehabilitacyjne po udarach mózgu